Η πρώτη σέντρα της νέας σεζόν του αμερικανικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, το Σαββατοκύριακο 17-18/4, δεν είναι μόνο η αρχή των αγώνων. Το MLS ξεκινά ταυτόχρονα και την προσπάθεια να καλύψει και τις απώλειες περίπου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων από τις επιπτώσεις της πανδημίας, παρότι τα έσοδα αναμένεται να μειωθούν και το 2021, λόγω της περιορισμένης προσέλευσης κόσμου στις εξέδρες.
Οι προκλήσεις της λίγκας παραμένουν διαρκείς, όμως ο κομισάριος, Ντον Γκάρμπερ κατόρθωσε να κάνει ένα βήμα για την ανάκτηση μέρος της χασούρας, με μία εμπορική συμφωνία. Το MLS σύναψε πενταετή συνεργασία με την εταιρία Procter & Gamble και αν και οι οικονομικοί όροι δεν δημοσιοποιήθηκαν, φέρεται να είναι μία από τις πιο επικερδείς χορηγίες του πρωταθλήματος.
Πηγή που διατήρησε την ανωνυμία της αλλά έλαβε μέρος στις διαπραγματεύσεις, αποκάλυψε πως η συμφωνία κυμάνθηκε μεταξύ 80 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Η P&G θα σπονσοράρει τις κορυφαίες εκδηλώσεις του MLS, όπως το All Star Game, το Leagues Cup και την περιοδεία της Εθνικής Μεξικού στις Η.Π.Α..Η καμπάνια θα επεκταθεί και στα τρία νέα γήπεδα ομάδων που θα εγκαινιαστούν τη φετινή σεζόν.
Ο αναπληρωτής κομισάριος, Γκάρι Στίβενσον, δήλωσε στο δίκτυο CNBC πως «τα προϊόντα της εταιρίας ταιριάζουν με τη βάση των οπαδών του ποδοσφαίρου». Βάσει έρευνας, το MLS κερδίζει διαρκώς κοινό ανάμεσα στους νέους φαν των σπορ στην Αμερική, πίσω πάντως ακόμη από το αμερικανικό φούτμπολ, το μπάσκετ και το μπέιζμπολ. Η Procter & Gamble μπαίνει στο χαρτοφυλάκιο του MLS, μαζί με φίρμες όπως οι Adidas, Coca-Cola, Audi, Heineken, Kellogs και MGM Resorts.
Κάθε νέα εμπορική συμφωνία του MLS μπορεί να επαναφέρει την κανονικότητα, η οποία δεν επιτεύχθηκε λόγω του κορονοϊού, αλλά και διαδικασιών που καθυστέρησαν. Η λίγκα διευθέτησε μεν την εργασιακή διαμάχη με τους παίκτες τον περασμένο Φεβρουάριο, ωστόσο ανέβαλε το ντεμπούτο τριών νέων ομάδων... Μάλιστα, το ένα νέο κλαμπ, από το Σακραμέντο, θεωρείται πια δύσκολο να κατορθώσει να αγωνιστεί έπειτα από την αποχώρηση των κύριων επενδυτών.
Επόμενος στόχος του MLS είναι – όπως και για το ΝΒΑ - η αύξηση των τηλεοπτικών εσόδων από τη νέα συμφωνία που θα συζητήσει. Η τρέχουσα ολοκληρώνεται το 2022 και αποφέρει ποσό 90 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Χρήματα κατά πολύ λιγότερα από τα 110 δισ. για το NFL, τα 700 εκατ. του Fox Sports για το μπέιζπολ και τα 400 εκατ. κάθε σεζόν για το χόκεϊ επί πάγου.