Μια από τις πιο δυνατές εικόνες (αν όχι η δυνατότερη) του δεύτερου Grand Prix της Formula 1 στην Ιμολα, ήταν ο Σερ Λιούις Χάμιλτον στα pits της Mercedes να έχει γονατίσει και να πιάνει το κεφάλι του με τα χέρια, μετά την σύγκρουση του «συμπαίκτη» του Βάλτερι Μπότας με τον Τζορτζ Ράσελ της Williams. Ενα γύρο πριν ο 36χρονος Αγγλος είχε κάνει λάθος κυνηγώντας τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν. Το πρώτο του λάθος από το 2016, ενώ δεν εγκαταλείπει αγώνα από το 2018. Τελικά, επωφελούμενος από την κόκκινη σημαία τερμάτισε δεύτερος, ενώ κάνοντας τον ταχύτερο γύρο παρέμεινε στην πρώτη θέση της κατάταξης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών. «Δεν ήθελα να πιστέψω αυτό που συνέβη και σίγουρα δεν ήθελα να τελειώσει έτσι», είπε. Η νοητική δύναμη του Χάμιλτον είναι ένα από τα σημαντικότερα «όπλα» στη διάθεσή του ενόψει της τρίτης «μάχης» του... πολέμου των 23 γύρων με τον Ολλανδό για τον τίτλο, σήμερα στην πίστα του Πορτιμάο στην Πορτογαλία (16:50, ΕΡΤ2 και 17:00, COSMOTE TV SPORT 5).
Αν ήταν άλλος που μάχεται για τον τίτλο με τον Φερστάπεν πιθανώς να μην είχε τις ίδιες πιθανότητες. Εδώ και καιρό έχει ακούσει το διευθυντή της ομάδας, Τότο Βολφ, να λέει: «δεν έχουμε ένα πακέτο μετατροπών ώστε να αντιμετωπίσουμε τη Red Bull». Επειτα, η ζημιά στο αυτοκίνητο του Μπότας, η οποία ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ, αφαιρεί πόρους και προσωπικό από το να βελτιωθεί το αυτοκίνητο του Χάμιλτον, ενώ πρέπει ν' αντιμετωπίσει και άλλα προβλήματα: η Mercedes έχασε έναν σημαντικό μηχανικό που θα πάει στη Red Bull από του χρόνου και θα τον ακολουθήσουν και άλλοι, καθώς θα στελεχώσουν το τμήμα διατήρησης και ανάπτυξης του κινητήρα της Honda. Γίνονται και άλλες ανακατατάξεις στο εσωτερικό της Mercedes που ταράσσουν την αρμονία των προηγούμενων ετών. Επιπλέον, σ' ένα άθλημα όπου το σώμα των οδηγών φτάνει στα όρια, παίζει ρόλο πως ο Χάμιλτον είναι 13 χρόνια μεγαλύτερος του Φερστάπεν.
Ο Χάμιλτον, όμως, δεν χάνει εύκολα την συγκέντρωσή του. Το έδειξε στο Μπαχρέιν όπου αμύνθηκε εξαιρετικά στην επίθεση του Φερστάπεν και έφτασε στη νίκη. Το έδειξε και στην Εμίλια – Ρομάνια. Στο Αλγκάρβε, είχε προβλήματα στα ελεύθερα δοκιμαστικά 1, αλλά βρήκε τον τρόπο και έκανε τον καλύτερο χρόνο στα ελεύθερα δοκιμαστικά 2. «Ω, θα είναι διασκεδαστική η προκριματική διαδικασία για την pole position», δήλωσε. Τελικά αποδείχθηκε πως όχι και τόσο. Εμεινε δεύτερος πίσω από τον Μπότας και δεν κατάφερε να πάρει την 100ή pole position της καριέρας του. Ο Φερστάπεν ήρθε 3ος. Τώρα, μένει να φανεί πώς θα επιχειρήσει να ξεπεράσει τη νέα... αναποδιά.
Η ικανότητά του να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες ή τουλάχιστον να μην τις αφήνει να τον πάρουν από κάτω αναπτύχθηκε περισσότερο μετά το 2016 όταν έχασε τον τίτλο από τον Νίκο Ρόσμπεργκ και ήταν καρπός και της συνεργασίας του με το γιατρό Ακι Χίντσα. Ο Φινλανδός δούλεψε στο παρελθόν μ' έναν άλλον εξαιρετικό πιλότο, τον Μίκα Χάκινεν, Η νοητική δύναμη του Χάμιλτον φάνηκε στην συνέχεια στις μονομαχίες με τη Ferrari του Σεμπάστιαν Φέτελ, αλλά και στο να μην «χαλαρώσει» εξαιτίας της κυριαρχίας της Mercedes. Μετά τον θάνατό του Χίντσα, είναι η βοηθός του, Αντζελα Κάλεν, η πνευματική οδηγός του επτά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Εκείνη τον κατευθύνει για να κρατάει το μυαλό του συγκεντρωμένο στον στόχο με διάφορες τεχνικές – ορισμένες τις χρησιμοποιεί και η NASA. Διότι ο Χάμιλτον βρίσκεται σε... αποστολή για να πάρει το 8ο.