Τα νέα Renault CAPTUR και CLIO διατίθενται, πλέον, με το νέο 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 TCe 100hp, που είναι διπλού καυσίμου, καταναλώνοντας βενζίνη και υγραέριο (LPG).
Το σύνολο προσφέρει αναβαθμισμένη απόκριση στο γκάζι, έχοντας 100 ίππους και μέγιστη ροπή 170 Nm, που είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. χαρακτηριστικό που τον καθιστά ικανό σε ποικιλία οδηγικών συνθηκών, ενώ έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένες εκπομπές ρύπων CO2.
Στην πραγματικότητα αυτός ο κινητήρας εκπέμπει περίπου 8% χαμηλότερους ρύπους, από τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Στην περίπτωση του νέου CLIO 1.0 TCe 100hp LPG, οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνάνε τα 94-100 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (100-107 γρ./χλμ. στην απλή έκδοση βενζίνης), ενώ για το νέο CAPTUR 1.0 TCe 100hp LPG αντίστοιχα οι εκπομπές ρύπων CO2 δεν ξεπερνάνε τα 107-110 γρ./χλμ. (118-121 γρ./χλμ. στην απλή έκδοση βενζίνης). Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.
Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα του LPG δεν σταματούν εδώ. Το κόστος του καυσίμου στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel.
Παράλληλα, το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει τη νέα έκδοση με κινητήρα LPG των νέων CLIO και CAPTUR είναι η αυτονομία. Τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 39 λίτρων, και μία υγραερίου, χωρητικότητας 32 λίτρων LPG, για το νέο CLIO, ενώ για το νέο CAPTUR οι χωρητικότητες είναι 48 και 40 λίτρα καυσίμου, αντίστοιχα.
Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης LPG για το μεικτό κύκλο, σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (CLIO: 5,7-6,1 λτ./100 χλμ. CAPTUR: 6,6-6,8 λτ./100 χλμ.) προσφέρει στο CLIO μια ασυναγώνιστη αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.400 χλμ. και στο CAPTUR τα 1.500 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε το πλεονέκτημα είναι περισσότερο από προφανές.
Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης, τόσο στο νέο CLIO, όσο και στο νέο CAPTUR είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής των μοντέλων. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος, που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Renault.
Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.
Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.
Στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή, περισσότερα από 15 εκ. αυτοκίνητα κινούνται με LPG, αριθμός που φτάνει τα 26 εκ. σε παγκόσμιο επίπεδο. H Renault προσφέρει την τεχνολογία LPG στα μοντέλα της από το 2010.
Έχοντας, λοιπόν, απόλυτη εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία των προϊόντων της, προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, σε όλες τις εκδόσεις των νέων CLIO και CAPTUR που καίνε υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της στην Ελλάδα.
Η τιμή του νέου Renault CLIO 1.0 TCe 100hp LPG ξεκινάει από τις 15.690€, ενώ το νέο Renault CAPTUR 1.0 TCe 100hp LPG κοστίζει από 17.680€.
Λίγα λόγια για το υγραέριο
Αλλά τι είναι το υγραέριο; Πρόκειται για ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, που η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.