Η ŠKODA AUTO αποκαλύπτει τη νέα ταυτότητα της μάρκας και επιταχύνει τη διεύρυνση και ανανέωση της ηλεκτρικής της γκάμας. Παράλληλα η εταιρία παρουσιάζει το πρωτότυπο ŠKODA VISION 7S, που διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία 600+ χιλιομέτρων που αποτελεί την προεπισκόπηση της νέας σχεδιαστικής της γλώσσας.
Η ŠKODA AUTO παρουσίασε τη νέα της εταιρική της ταυτότητα ως μέρος της γενικότερης στρατηγικής "NEXT LEVEL-ŠKODA STRATEGY 2030". Το ενδιαφέρον της εταιρείας εστιάζεται σε μία νέα σχεδιαστική γλώσσα, ένα καινούργιο λογότυπο και πλήρη ανανέωση της εταιρικής ταυτότητα (CI). Επιπλέον, η Τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία, επιταχύνει και επεκτείνει τη στρατηγική της για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η ŠKODA AUTO σκοπεύει να λανσάρει στην αγορά τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2026, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα. Το VISION 7S concept παρέχει μία πρώτη εικόνα ενός από αυτά τα νέα μοντέλα. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της ŠKODA στις ευρωπαϊκές αγορές θα αυξηθεί πάνω από 70% έως το 2030. Για να υποστηρίξει αυτή τη νέα στρατηγική, η ŠKODA AUTO θα επενδύσει επιπλέον 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα και 700 εκατομμύρια ευρώ στην ψηφιοποίηση μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ŠKODA AUTO Klaus Zellmer τόνισε: «Σήμερα είναι μία πολύ ιδιαίτερη ημέρα στην ιστορία της ŠKODA AUTO. Αποκαλύπτουμε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου λογότυπου και της νέας της εταιρικής ταυτότητας. Mε το πρωτότυπο VISION 7S, δίνουμε μία συγκεκριμένη πρώτη εικόνα από ένα εντελώς νέο μοντέλο της ŠKODA το οποίο θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας των αυτοκινήτων μας και της πελατειακής μας βάσης. Επίσης, επιταχύνουμε τη στρατηγική μας για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και θα λανσάρουμε τρία επιπλέον αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026, με ακόμα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ακολουθούν στη σειρά. Επιπρόσθετα, θα επενδύσουμε συνολικά 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα και ακόμα 700 εκατομμύρια ευρώ στην ψηφιοποίηση μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, διασφαλίζοντας έτσι τη μελλοντική βιωσιμότητα της εταιρείας και τις θέσεις εργασίας.
ŠKODA VISION 7S: Επταθέσιο SUV βασισμένο στην πλατφόρμα MEB με αυτονομία 600+ km.
Το VISION 7S αποτελεί μία εικονα που μας δίνει μία ακριβή προεπισκόπηση ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου της ŠKODA, ενώ ταυτόχρονα προβάλλει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV παρέχει τεράστιους χώρους για έως και επτά επιβάτες και πολυάριθμα πρακτικά χαρακτηριστικά Simply Clever. Τοποθετείται έτσι στην κορυφή της γκάμας των μοντέλων αλλά και της πελατειακής βάσης της εταιρείας. Το πρωτότυπο αυτό βασίζεται στην πλατφόρμα Modular Electrification Kit (MEB) του Ομίλου Volkswagen και έχει μπαταρία 89 kWh. Η μπαταρία αυτή θα παρέχει αυτονομία πάνω από 600 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP.
Νέα σχεδιαστική γλώσσα, νέο λογότυπο και ενημέρωση της εταιρικής ταυτότητας.
Η ŠKODA AUTO δημιούργησε μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για την ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή, η οποία θα κυκλοφορήσει σταδιακά από το επόμενο έτος και στα υπόλοιπα μοντέλα της. Η νέα αυτή σχεδιαστική προσέγγιση χαρακτηρίζεται από τις καθαρές και λιτές γραμμές, οι οποίες τονίζουν την απλότητα και αναδεικνύουν την ποιότητα των νέων μοντέλων της ŠKODA. Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου σχεδιασμού περιλαμβάνουν την καινούργια μάσκα, την οποία η εταιρεία ονομάζει Tech-Deck Face, καθώς και την χρήση βιώσιμων υλικών στο σαλόνι.
Το ανανεωμένο λογότυπο της μάρκας δεν χρησιμοποιεί πλέον τρισδιάστατα γραφικά. Αυτή είναι η απάντηση της ŠKODA σε μία αυξανόμενη μετατόπιση των δραστηριοτήτων του μάρκετινγκ και των ενδιαφερόντων του κοινού από την έντυπη στην ηλεκτρονική ενημέρωση. Η εταιρική ταυτότητα έχει επίσης αναθεωρηθεί ουσιαστικά. Για παράδειγμα, η ŠKODA AUTO θα χρησιμοποιεί πλέον δύο διαφορετικές πράσινες αποχρώσεις - Emerald και Electric Green - οι οποίες αντιπροσωπεύουν πιο ξεκάθαρα την οικολογία, τη βιωσιμότητα και την ηλεκτροκίνηση.
Φιλόδοξοι στόχοι βιωσιμότητας σε όλη την αλυσίδα παραγωγής: Η ŠKODA AUTO είναι ένας ένθερμος υποστηρικτής της βιωσιμότητας σε όλη την αλυσίδα παραγωγής. Για παράδειγμα η εταιρεία δεσμεύεται να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Στο Mladá Boleslav, η παραγωγή μπαταριών απευθείας στο εργοστάσιο εξασφαλίζει μικρές αποστάσεις μεταφοράς, με την εταιρεία να χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικά φορτηγά για το σκοπό αυτό. Από το 2030 και μετά, τα εργοστάσια στην Τσεχία και την Ινδία, θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ήδη το εργοστάσιο στο Vrchlabí πρωτοπορεί, όντας ουδέτερο σε εκπομπές CO2 από το 2020.
Η ŠKODA δεσμεύεται επίσης για τη βιωσιμότητα των προϊόντων της: Ένα ENYAQ iV χρησιμοποιεί 13 κιλά από ανακυκλωμένα πλαστικά τα οποία ανακτώνται από προφυλακτήρες ή θήκες μπαταριών στο τέλος της ζωής τους. Το ποσοστό ανακύκλωσης για τον χάλυβα που χρησιμοποιείται είναι στο 40% ενώ το ίδιο ποσοστό για το αλουμίνιο φθάνει το 60%. Τα πλαϊνά παράθυρα είναι κατασκευασμένα από 20% ανακυκλωμένο γυαλί. Στο σαλόνι, το ENYAQ iV επίσης τα καλύμματα καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από 40% παρθένο μαλλί και 60% ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.
Η νέα εταιρική ταυτότητα
Η ŠKODA AUTO αναβαθμίζει την εμφάνισή της σε ένα υψηλότερο επίπεδο σε συνδυασμό με την πιο ριζική αλλαγή της εταιρικής της ταυτότητας εδώ και 30 χρόνια. Το νέο λογότυπο της μάρκας θα χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσει την παρουσία της εταιρείας στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας. Έτσι το λεκτικό σήμα της ŠKODA θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα από το κλασικό λογότυπο. Η νέα ταυτότητα της μάρκας θα μπει αρχικά σε υλικό ενημέρωσης και επικοινωνίας και στη συνέχεια θα εμφανιστεί και στα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας.
Υπό την καθοδήγηση του τμήματος μάρκετινγκ, εργαζόμενοι από ολόκληρη την εταιρεία συμμετείχαν στην ανάπτυξη της νέας εταιρικής ταυτότητας. Επιπλέον 2.200 άτομα από έξι βασικές αγορές για τη μάρκα - τη Τσεχία, τη Γερμανία, την Ινδία, το Ισραήλ, την Ιταλία και τη Νορβηγία – ερωτήθηκαν για επιλεγμένες εκδόσεις λογότυπων από συνολικά 165 σχέδια, προκειμένου να προσδιοριστεί το μελλοντικό λογότυπο.
Το νέο λεκτικό σήμα ŠKODA θα χρησιμοποιείται πολύ περισσότερο από το λογότυπο με το σήμα εικόνας: Το λεκτικό σήμα της ŠKODA θα εμφανίζεται πλέον πολύ περισσότερο από το κλασικό σήμα της εταιρείας στις επικοινωνίες του τμήματος μάρκετινγκ. Το νέο στιλ γραφής του ονόματος χρησιμοποιεί διαφορετική γραμματοσειρά, με βάση τη συμμετρία και έναν συνδυασμό στρογγυλεμένων γραμμών με περιγράμματα. Το πιο δύσκολο έργο ήταν η ενσωμάτωση του συμβόλου πάνω από το «S», το οποίο αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μέρος της τσέχικης κληρονομιάς της ŠKODA. Το λεγόμενο háček είναι πλέον ενσωματωμένο πάνω στο πρώτο γράμμα. Η έρευνα που έκανε η εταιρεία έφθασε στο συμπέρασμα ότι το λεκτικό σήμα αναγνωρίζεται και ταυτοποιείται πολύ πιο εύκολα.
Το νέο λογότυπο: Δίνοντας έμφαση στην ψηφιακή επικοινωνία. Το σύμβολο του φτερωτού βέλους έχει επίσης αλλάξει, αν και όχι τόσο ριζικά όσο το λεκτικό σήμα. Ο απλούστερος σχεδιασμός του είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Το νέο σήμα της ŠKODA θα παρουσιάζεται πλέον χωρίς τα πλαστικά τρισδιάστατα γραφικά. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θέλει να ανταποκριθεί στη στροφή προς την ψηφιοποιημένη επικοινωνία. Το απλούστερο, δισδιάστατο λογότυπο έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση, ειδικά σε κινητές συσκευές, ενώ είναι πολύ πιο ευέλικτο στο να λάβει διάφορες μορφές και να ενσωματωθεί σε νέα μέσα επικοινωνίας.
Νέα εταιρική ταυτότητα: Χρώματα που συμβολίζουν την ηλεκτροκίνηση και τη βιωσιμότητα. Η ŠKODA AUTO θα χρησιμοποιήσει δύο διαφορετικές πράσινες αποχρώσεις στη νέα χρωματική της παλέτα: Emerald και Electric Green. Σε έρευνες που πραγματοποίησε η εταιρεία, πολλοί ερωτηθέντες συσχέτισαν αυτά τα χρώματα με την οικολογία, τη βιωσιμότητα και την ηλεκτροκίνηση.
Η νέα εταιρική ταυτότητα θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλες τις πλατφόρμες της μάρκας, πρώτα στο υλικό επικοινωνίας και από το 2024 και στα νέα μοντέλα που θα λανσαριστούν. Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση θα αντικατοπτρίζεται επίσης στο σύστημα infotainment, αλλά και σε άλλα στοιχεία των αυτοκινήτων της ŠKODA. Στα πλαίσια της γενικότερης ανανέωσης εντάσσονται και αλλαγές στο σχεδιασμό στις εγκαταστάσεις των εξουσιοδοτημένων συνεργατών της εταιρείας.