Ampere: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τον λαό…

Ampere: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τον λαό…

Τον όρο εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιεί το Group Renault για να χαρακτηρίσει την καινούρια μάρκα που μόλις δημιούργησε και φέρει το πολύ χαρακτηριστικό όνομα Ampere. Αποστολή της νέας εταιρίας είναι να εξισώσει τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα συμβατικά και να διαθέτει μια γκάμα με 7 μοντέλα μηδενικών ρύπων μέχρι το 2031.

Ενδεχομένως αυτό που τραβά περισσότερο την προσοχή κοιτώντας το φωτογραφικό υλικό που έδωσε στη δημοσιότητα το Group Renault να είναι το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο “Legend” που μοιάζει πέρα και πάνω από κάθε αμφιβολία με το πρώτης γενιάς Renault Twingo – το μεγάλο εκείνο μικρών διαστάσεων θαυματουργό αυτοκίνητο που έγραψε τη δική του ιστορία και που σήμερα θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε άνετα εμβληματικό. Όμως υπάρχουν πολλά ακόμα πράγματα που πρέπει να προσέξουμε για να κατανοήσουμε τι θέλει να επιτύχει με αυτήν την εταιρία το «αφεντικό» της Renault, Luca de Meo.

Κατ’ αρχάς η Ampere ιδρύθηκε για να δημιουργήσει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα για την ευρωπαϊκή αγορά, «παρέχοντας μια μοναδική εμπειρία στον πελάτη». Και όπως ανακοινώθηκε από τη Renault, η Ampere θα απασχολήσει πάνω από 11.000 εργαζομένους, εκ των οποίων το 35% μηχανικοί, οι οποίοι θα σχεδιάσουν, θα εξελίξουν, θα κατασκευάσουν και θα εμπορευτούν οχήματα υψηλών επιδόσεων με τη μάρκα Renault για «να πραγματοποιήσει αυτή τη μεγάλης κλίμακας μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση».

Έτσι, η Ampere βρίσκεται να έχει έναν σαφή οδικό χάρτη για τη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με βάση μια «ολιστική προσέγγιση του συστήματος των ηλεκτρικών οχημάτων». Στο πλαίσιο αυτό και μέχρι το 2027/2028, η Ampere φιλοδοξεί, περνώντας από την πρώτη στη δεύτερη γενιά «μικρομεσαίων» ηλεκτρικών οχημάτων (κατηγορίας C) να μειώσει σημαντικότατα το μεταβλητό κόστος - κατά 40%! Και σκοπεύει να το επιτύχει αυτό κινούμενη σε τρεις άξονες.

Σε ότι αφορά το σύστημα κίνησης (μπαταρία & e-powertrain [ηλεκτροκινητήρας και ηλεκτρονικά ισχύος]) στόχος είναι 50% μείωση στο κόστος της μπαταρίας ανά όχημα - για την ίδια αυτονομία - και 25% μείωση στο κόστος του e-powertrain ανά όχημα. Στο ίδιο το όχημα (πλατφόρμα και άνω αμάξωμα) θα μειωθεί κατά 25% το κόστος πλατφόρμας και κατά 15% το κόστος του αμαξώματος ανά όχημα. Ενώ τον δικό της ρόλο θα παίξει και ο τομέας της παραγωγής, όπου χάρη σε αυτό που οι Γάλλοι αποκαλούν «Λειτουργική αριστεία» θα υπάρξει μείωση κατά 50% του κόστους κατασκευής και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ampere σκοπεύει να έχει έτοιμη μια – και σχεδιαστικά - ενδιαφέρουσα γκάμα επτά μοντέλων μέχρι το 2031: ο λόγος για τα Renault Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, Legend (νέο Twingo) και δύο ακόμα οχήματα, για τα οποία δεν έχουν δοθεί κάποια στοιχεία. Σημειώνουμε δε ότι το Legend, το οποίο θα χαρακτηρίζεται από πολύ χαμηλή κατανάλωση ενέργειας (10 kWh/100km), αναμένεται να λανσαριστεί το 2025 και θα έχει βασική τιμή κάτω των 20.000 ευρώ (χωρίς υπολογισμό τυχόν επιδοτήσεων). Την ίδια χρονιά θα δούμε και το Renault 4, ενώ το Renault 5 (το οποίο θα κάνει την εμφάνισή του στα τέλη του 2024) θα προσφέρει αυτονομία έως και 400 χλμ. με τιμή εκκίνησης περίπου 25.000 ευρώ – χάρη στην οποία θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τα υβριδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β (τα λεγόμενα «σουπερμίνι»).

Στο σημείο αυτό οπωσδήποτε έχουν αξία οι δηλώσεις του Luca de Meo, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Renault (και της Ampere), καθώς αποκαλύπτουν τις διαστάσεις του εγχειρήματος:

«Η Ampere είναι μια φιλόδοξη, ολιστική και δομική απάντηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στις προκλήσεις που προέρχονται από Ανατολή και Δύση. Στο αληθινό πνεύμα της Renault, η Ampere δημιουργήθηκε για να κάνει τα ηλεκτρικά και συνδεδεμένα αυτοκίνητα προσιτά για όλους, αντιμετωπίζοντας τις επιταγές της ενεργειακής μετάβασης και αξιοποιώντας τις ευκαιρίες ανάπτυξης στην αγορά.

Η Ampere συνδυάζει το καλύτερο από δύο κόσμους: την εμπειρία και τη δύναμη πυρός μιας κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας και την ευελιξία και την καινοτομία ενός νεοφερμένου. H Ampere είναι επίσης ESG ευθύς εξ αρχής (σ.σ. πληροί τα κοινωνικο-περιβαλλοντικά κριτήρια Environmental, Social & Governance) και ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα όσον αφορά την απαλλαγή από τον άνθρακα, την κυκλική οικονομία και τη δίκαιη μετάβαση. Κατατάχθηκε λοιπόν 1η σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανίας με βάση τα κριτήρια ESG γηγενής από την Sustainalytics, ενώ βρίσκεται και στο κορυφαίο 6% όλων των εταιρειών παγκοσμίως με βαθμολογία 12,8. Έχει δε θέσει η Ampere ως στόχο να μηδενίσει το ανθρακικό της ισοζύγιο έως το 2035.

Η Renault θεωρεί ότι η Ampere θα επιτρέψει μια «μοναδική οριζόντια προσέγγιση που θα βασιστεί σε συνεργασίες με την Google και την Qualcomm Technologies για εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, μείωση του κινδύνου εκτέλεσης και παροχή στους πελάτες των καλύτερων λύσεων στην αγορά. Ενώ ένα πρώτο Software-Defined-Vehicle (SDV), δηλαδή ένα πλήρως συνδεδεμένο μοντέλο, το θα είναι ενταγμένο σε ένα ψηφιακό σύμπαν και θα έχει τη δυνατότητα για συνεχείς ασύρματες αναβαθμίσεις, αναμένεται να λανσαριστεί το 2026.