Η Jeep επιχειρεί να κάνει τη διαφορά στο χώρο του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης με το Avenger, το νέο της SUV το οποίο σε πρώτη φάση θα προσφέρεται αποκλειστικά ως πλήρως ηλεκτρικό, με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά (με την κρατική επιδοτηση) από €30.700. Στις αρχές του 2024 θα δούμε το νέο μοντέλο να έρχεται και σε mild hybrid εκδόσεις, ενώ λίγο μετά θα ακολουθήσει και μία τετρακίνητη 4Xe (plug in hybrid).
Η Jeep μπαίνει με μάλλον πανηγυρικό τρόπο στο χώρο των μηδενικών ρύπων, αφού ρίχνει στη μάχη ένα εντελώς νέο μοντέλο, το απολύτως μικρότερο της γκάμας της, το οποίο μάλιστα κατάφερε να κατακτήσει έναν βαρύ τίτλο, αυτόν του ευρωπαϊκό αυτοκίνητου της χρονιάς 2023. Και είναι αυτή μια πρώτη σημαντική ένδειξη της αποδοχής του από το κοινό – ενδεχομένως προάγγελος μιας θετικής πορείας στην αγορά.
H δεύτερη είδηση που αφορά το νέο Jeep Avenger είναι ότι καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που το μήκος του ξεπερνά ελαφρά τα 4 μέτρα, η Jeep βρίσκεται να παρατάσσει πλέον μία πληρέστατη γκάμα από SUV, η οποία ξεκινά από το κάτω σκέλος της κατηγορίας B-SUV και φτάνει μέχρι τα μεγάλα πολυτελή οχήματα της κατηγορίας, όπου τον πρώτο λόγο έχει το Grand Cherokee. Έχει λοιπόν η αμερικανική εταιρεία στην κατηγορία B SUV από τη μία το Jeep Renegade με μήκος 4,24 M και ισχύ που φτάνει έως τους 240 ίππους και, από την άλλη, το ολοκαίνουργιο τζιπ Avenger με μήκος 4,08 μέτρα και ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156 ίππων.
Φαίνεται δε ότι δόθηκε από την Jeep ιδιαίτερο βάρος στην χωροταξική διαμόρφωση του Avenger, ούτως ώστε αυτό να μην υστερεί σε χώρους και να προσφέρει ένα αρκετά άνετο εσωτερικό αλλά και ταυτοχρόνως μία καλοδεχούμενη ευελιξία η οποία προέρχεται βεβαίως από τις συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις του. Είναι μάλιστα το εσωτερικό και ιδιαίτερα πρακτικό, αφού οι χώροι για μικροπράγματα φτάνουν τα 34 ολόκληρα λίτρα, που είναι κατανεμημένα σε διάφορες βολικές θέσεις.
H τρίτη είδηση είναι βέβαια ότι το αυτοκίνητο λανσάρεται αρχικά αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, βασισμένο σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα της εταιρείας - και μάλιστα λανσάρεται με προδιαγραφές οι οποίες σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας θα του επιτρέψουν να κάνει τη διαφορά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, φέρνοντας καινούργιους πελάτες στο χώρο των μηδενικών ρύπων. Και αυτό θα το καταφέρει αφενός μεν με την λογική τιμή του, αφετέρου δε με τις προδιαγραφές του, γιατί το Jeep Avenger προσφέρει αυτονομία συνδυασμένου κύκλου (WLTP) που φτάνει τα 400 km και η όποια στον αστικό κύκλο αυξάνεται στα 550 χιλιόμετρα. Είναι λοιπόν ένα πλήρως ανταγωνιστικό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία 54 kWhη οποία μπορεί να φορτιστεί είτε σε συσκευές εναλλασσόμενου ρεύματος AC 11 kW είτε σε ταχυφορτιστές DC με ισχύ έως 100 kW. Στην τελευταία περίπτωση το Avenger μπορεί να ανακτήσει αυτονομία 30 χιλιομέτρων σε 3 λεπτά της ώρας ή 240 χιλιομέτρων σε 24 λεπτά της ώρας, με την μπαταρία να «γεμίζει» από το 20 στο 80% της χωρητικότητας της.
Η τέταρτη είδηση είναι ότι το νέο Jeep έρχεται φορτωμένο τεχνολογία καθώς περιλαμβάνει συστήματα που επιτρέπουν έως αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Το Jeep Avenger, εκτός των άλλων, αποτελεί και το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain® και Hill Descent Control – με το Selec-Terrain® να αναλαμβάνει ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος (χιόνι, λάσπη, άμμος, κτλ.) να βελτιστοποιήσει την πρόσφυση και το Hill Descent Control να επιτρέπει την ασφαλή κίνηση σε κατηφορικό δρόμο/έδαφος, με απόλυτο έλεγχο, ακόμα και σε οδοστρώματα με χαμηλή πρόσφυση.
Την ίδια στιγμή, σε συνδυασμό με τα 200 mm απόστασης από το έδαφος, και τις κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης (20ο) και ράμπας (32ο), το Avenger εκπλήσσει θετικά και με τις εκτός δρόμου δυνατότητές του – έστω και ως δικίνητο.
Το νέο SUV της Jeep σε πρώτη φάση, όπως ήδη αναφέραμε, θα προσφέρεται αποκλειστικά ως πλήρως ηλεκτρικό, ενώ το 2024 θα το δούμε να έρχεται και mild hybrid εκδόσεις (e-hybrid). Λίγο αργότερα θα ακολουθήσει και μία πιο «σκληροτράχηλη» έκδοση με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς (4Xe).
Το Avenger είναι διαθέσιμο σε 3 επίπεδα εξοπλισμού με τη βασική έκδοση Longitude να περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο (με αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων τροχαίας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και οθονη infotainment 10,25 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κλπ.) και να προσφέρεται στην τιμή των 38.700 ευρώ τα οποία μειώνονται στα 30.700 χάρη στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου καλύπτονται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ., ενώ η μπαταρία έχει 8ετή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ.
Σημειώστε ότι οι άνθρωποι της εταιρείας εμφανίστηκαν στη δημοσιογραφική παρουσίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες στο Λαγονήσι, ιδιαίτερα αισιόδοξοι σε σχέση με τη διαθεσιμότητα οχημάτων - κάτι που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερες αναμονές και όσοι σπεύσουν να παραγγείλουν το νέο Avenger θα το παραλάβουν σχετικά γρήγορα.