Το Volvo EX30 μικρότερο Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ δεν αποτελεί πλέον μια αναγγελία που μας βάζει σε θέση αναμονής, είναι χειροπιαστή πραγματικότητα που προφανώς ανοίγει κάποιες πόρτες για να μπουν στον κόσμο του αναμφίβολα «πολυτελούς» κατασκευαστή από τη Σουηδία και νέοι πελάτες με την προοπτική να γίνουν μόνιμοι φίλοι της Volvo.
Τα πράγματα είναι απλά: έχουμε να κάνουμε με ένα SUV της κατηγορίας “B” που έχοντας μήκος 4.233 mm αποτελεί τον «Βενιαμίν» της σουηδικής εταιρίας, και που έχοντας τη χαμηλότερη τιμή που μπορεί να δει κανείς στον τιμοκατάλογό της, είναι βέβαιο ότι θα βάλει πολλούς υποψήφιους αγοραστές στη διαδικασία να σκεφτούν και ενδεχομένως να τολμήσουν.
Γιατί εφόσον είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση, θα διαπιστώσουν ότι το νέο αυτό μοντέλο μπορεί να αποκτηθεί, αξιοποιώντας και την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2» με λιγότερα από 30.000 ευρώ, καθώς ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 37.572 ευρώ. Βλέπετε, λοιπόν ότι ο πειρασμός είναι μεγάλος…
Κάνοντας τώρα ένα γρήγορο «πέρασμα» των χαρακτηριστικών και του χαρακτήρα του εντελώς νέου Volvo EX30, δεν αργούμε να αντιληφθούμε ότι χαρακτηρίζεται από μια λιτότητα, σχεδιαστική και όχι μόνον, που όμως δεν έχει σε καμιά περίπτωση συγγένεια με τη φτώχια!
Λιτότητα λοιπόν με τρεις μόνο εκδόσεις / συνδυασμούς συστημάτων κίνησης (οι οποίες προκύπτουν από δύο ηλεκτροκινητήρες και τρεις μπαταρίες σε δύο επίπεδα χωρητικότητας - 51 kWh και 69 kWh), με τις δύο πλέον προσιτές από αυτές να διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα 272 hp και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) και μία τετρακίνητη (AWD) με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 428 hp που μετατρέπουν το Volvo EX30 σε πραγματικό πύραυλο, αφού κατεβάζουν το χρόνο για τα 0-100 km/h σε μόλις 3,6’’ - στοιχείο που καθιστά το συγκεκριμένο Volvo όχι μόνο το μικρότερο, αλλά και το ταχύτερο μοντέλο που διαθέτει στην γκάμα της η εταιρία.
Κάπως έτσι έχουμε λοιπόν τη βασική έκδοση “Single Motor RWD” με «επίσημη» αυτονομία 344 χιλιομέτρων (37.572 €), τη μεσαία “Single Motor Extended Range RWD” με 476 χλμ. (από 42.966 €) και την κορυφαία σε επιδόσεις “Twin Motor Performance AWD” με 450 χλμ. (49.352 €).
Αυτές τώρα οι εκδόσεις κατανέμονται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με το κορυφαίο εξ’ αυτών να περιλαμβάνει και on board φορτιστή AC 22 kW, κάτι κατεβάζει το χρόνο φόρτισης (0-100%) της μεγάλης μπαταρίας με σύνδεση σε wallbox στις μόλις 4 ώρες. Ενώ με σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC η φόρτιση (10-80%) διαρκεί μόλις 28 λεπτά της ώρας.
Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι σε κάθε περίπτωση μιλάμε για πλήρη εξοπλισμό, με τη βασική έκδοση να διαθέτει ένα πακέτο από 26 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν τα Driver Alert Control (που παρακολουθεί τις κινήσεις των βλεφάρων του οδηγού εντοπίζοντας άμεσα οποιαδήποτε απόσπαση της προσοχής του), Distance Alert, Front Cross Traffic / Intersection Alert & Auto Brake, Pedestrian & Cyclist Steering Avoidance, Lane Change Assist και Door Opening Alert που είναι εντελώς καινούρια, με το τελευταίο εξ αυτών να καλείται να εξαλείψει το 25% των τραυματισμών των δικυκλιστών που σύμφωνα με τις στατιστικές προκαλούνται από «λάθος» άνοιγμα πόρτας.
Μπαίνοντας τώρα στο εσωτερικό για μια σύντομη οδηγική επαφή με το εντελώς νέο Volvo, στο πλαίσιο της παρουσίασης του μοντέλου στους Έλληνες δημοσιογράφους, δεν αργήσαμε να αντιληφθούμε το πώς μεταφράζεται η βιωσιμότητα στην περίπτωση του EX30, το οποίο είναι, εκτός των άλλων, το μοντέλο με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στην γκάμα της σουηδικής εταιρίας.
Αυτό δεν αφορά μόνο τα ανακυκλωμένα μέταλλα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του (πχ. 25% χρήση ανακυκλωμένου αλουμινίου), αλλά και τα πλαστικά που διαμορφώνουν μια εικόνα… premium ανακύκλωσης (εσωτερικά διακοσμητικά με 30% ανακυκλωμένο πλαστικό). Δεν δείχνει φθηνό το Volvo EX30, κάποια υλικά δείχνουν «πλούσια» στην αφή, ενώ το σύνολο εμπνέει εμπιστοσύνη από την άποψη της ποιότητας, δείχνοντας δεόντως στιβαρό.
Στον τομέα της εργονομίας υπάρχουν μια σειρά στοιχεία που απαιτούν κάποια εξοικείωση, καθώς η Volvo αποφάσισε να… δανειστεί το «tablet» της Tesla (οθόνη CSD 12,3’’ τεχνολογίας Anti Reflex) εγκαινιάζοντας τη νέα πλατφόρμα “Infotainment Android By Google” και εξοικονομώντας χώρο από το ταμπλό, αφού μείωσε τους φυσικούς διακόπτες - κάτι που ίσως και να μην αποτελεί την καλύτερη επιλογή από την άποψη της εργονομίας.
Πάντως, αυτό το χαρακτηριστικό έρχεται απλώς να επιβεβαιώσει τον High Tech χαρακτήρα του EX30 που προσφέρει ένα μεγάλο πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών και συνδεσιμότητας (Google Automotive Services που περιλαμβάνουν Google Maps, Google Play Store και Google Assistant), Digital Key / Digital Key Plus (Χρήση smartphone ως κλειδί, Ενεργοποίηση μέσω Volvo ΕΧ30 App., Δυνατότητα Car Sharing σε μέλη οικογένειας) κλπ.
Όλα αυτά σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο που συνδυάζεται με πολύ καλές επιδόσεις, ακόμα και στη βασική έκδοση (0-100 km/h σε 5,7’’), καθώς και με 5 χρόνια εγγύηση. Φαίνεται λοιπόν πως παρά τα όποια ψεγάδια μπορεί κανείς να εντοπίσει στο Volvo EX30, πρόκειται για μια πρόταση που αν δεν τη χαρακτηρίσεις ελκυστική θα πρέπει να παραδεχτείς ότι έχει σίγουρα ενδιαφέρον για όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Δείτε περισσότερα για το Volvo EX30 κάνοντας κλικ εδώ