Αυτό είναι το νέο Renault 5 E-Tech - και έρχεται τον Σεπτέμβριο

Αυτό είναι το νέο Renault 5 E-Tech - και έρχεται τον Σεπτέμβριο

Για τους παλιότερους, και μόνο το άκουσμα του ονόματος Renault 5 είναι αρκετό για να δημιουργήσει ένα μεγάλο εύρος συνειρμών - αλλά και προσδοκιών όταν σε αυτό το προστίθεται το συνθετικό “E-Tech”, που σηματοδοτεί την επίσημη παρουσίαση του εντελώς νέου, πλήρως ηλεκτρικού σουπερμίνι της γαλλικής εταιρίας. Και είναι το Renault 5 E-Tech Εlectric που θα επιχειρήσει το Σεπτέμβριο να διεκδικήσει μια θέση στην αγορά στηριζόμενο όχι μόνο στην τεχνολογία που ενσωματώνει, αλλά σίγουρα και στο βαρύ του όνομα...

«Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα» διαβάζουμε στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας, όμως η αλήθεια είναι άλλη! Είναι σαφές ότι μοιάζει με τον μικρό-μεγάλο θρύλο που ακούει στο όνομα Renault 5 και πρωτοεμφανίστηκε στο αυτοκινητικό στερέωμα το 1972 για να καταφέρει να διαγράψει μια λαμπρή πορεία που του χάρισε μια περίοπτη θέση στο βιβλίο της παγκόσμιας ιστορίας του αυτοκινήτου. 

Από την άλλη μεριά βέβαια η αλήθεια είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που εξελίχθηκε με πρωτοποριακές μεθόδους, μέσα σε μόλις τρία χρόνια ενώ συνήθως απαιτούνται τέσσερα, το οποίο διαθέτει όλη τη μαγεία και τη γοητεία του πρωτοτύπου που είχαμε ήδη δει, είναι εξοπλισμένο με προηγμένη ηλεκτρική & ψηφιακή τεχνολογία και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία όπου αναμένεται να προσφέρεται με ανταγωνιστική τιμή. Για το Renault Group, αυτό το αυτοκίνητο, το Renault 5 E-Tech εκφράζει τη στρατηγική ανάκαμψης της εταιρείας, τη βιομηχανική ανανέωση και την ηλεκτρική μετάβαση του εμβληματικού μοντέλου της.

Για να καταλήξει σε αυτό το αποτέλεσμα στην κατηγορία των μικρών, προσιτών αυτοκινήτων πόλης, το Renault Group αξιοποίησε όλο το φάσμα της τεχνογνωσίας του, και ιδιαίτερα την τεχνογνωσία της Renault, της Ampere, του θυγατρικής του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα και στο λογισμικό, αλλά και της Mobilize.

Κοιτώντας το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech δεν αργείς να διαπιστώσεις τις αναφορές στο «παιχνιδιάρικο» στυλ του παλιού καλού Renault 5 που προκύπτουν από την εξωτερική του σχεδίαση. Πάντως, το ζητούμενο ήταν να δοθεί μια φρέσκια πινελιά στις λεπτομέρειες που επιβιώνουν στις αναμνήσεις των ανθρώπων, αλλά σε συνάρτηση με τον 21ο αιώνα και την ηλεκτρική μετάβαση.

Τα συναισθήματα, τώρα, που δημιουργεί το εξωτερικό design παραδίδουν τη σκυτάλη σε αντίστοιχες εντυπώσεις που προκαλεί η όψη του εσωτερικού του νέου μοντέλου. Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1" με ένα φωτεινό και διαισθητικό περιβάλλον χειρισμού. Σημειώστε δε ότι η ακολουθία της υποδοχής (γραφικά και ηχητικά εφέ) εξελίχθηκε σε συνεργασία με το ινστιτούτο μουσικής και ήχου Ircam και με τον Jean-Michel Jarre. διάσημος καλλιτέχνης, συνθέτης και συγγραφέας είναι πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής και ενθουσιώδης οπαδός της τεχνολογίας. Ο ίδιος ανέπτυξε επίσης τα ηχητικά τοπία στο όχημα και το σύστημα VSP, έναν εξωτερικό προειδοποιητικό ήχο που εκπέμπει το αυτοκίνητο όταν κινείται με ταχύτητα μικρότερη από 30 km/h για να προειδοποιεί τους πεζούς.

Ηλεκτρική πλατφόρμα νέας γενιάς - μοναδική στην Ευρώπη

Από τεχνική σκοπιά τώρα, βλέπουμε ότι το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην AmpR Small, τη νέα πλατφόρμα της Ampere που προορίζεται μόνο για ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας B. Το νέο Renault-5 γίνεται έτσι ένα μοναδικό όχημα με μια σειρά πλεονεκτήματα, όπως το επίπεδο πάτωμα, το μακρύ μεταξόνιο (2,54 m), το ευρύχωρο εσωτερικό, η μεγιστοποίηση της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ (326 λίτρα), το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το μειωμένο βάρος (λιγότερο από 1.500 κιλά). Η πλατφόρμα AmpR Small έχει επιφέρει επίσης οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς, χωρίς συμβιβασμούς στα ηλεκτρικά εξαρτήματα ή τις τεχνολογίες που είναι χρήσιμες για τους πελάτες. Μέσω αυτής της ανατρεπτικής προσέγγισης, η οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, η Renault κατάφερε να μειώσει τη διάρκεια εξέλιξης σε μόλις τρία χρόνια.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει επίσης ένα νέο αμφίδρομο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατό με τις τεχνολογίες V2L (Vehicle to Load), για τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών απ’ ευθείας από το αυτοκίνητο, και V2G (Vehicle to Grid) για μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από το αυτοκίνητο στο δίκτυο. 

Κάτω από το καπό, ο κινητήρας του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech είναι πιο συμπαγής από τους κινητήρες των ηλεκτρικών Megane E-Tech και Scenic E-Tech στους οποίους βασίζεται. Καθώς δεν διαθέτει μόνιμους μαγνήτες, δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. O κινητήρας θα διατίθεται σε τρεις κατηγορίες ισχύος: 95, 120 και 150 ίππων.

Οδηγική απόλαυση α-λα ηλεκτρικά

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που νιώθει άνετα τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στον φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, τον φορτιστή συνεχούς ρεύματος 80 ή 100 kW και την μπαταρία έως 52 kWh που του προσφέρει αυτονομία έως 400 km με μετρήσεις βάσει του προτύπου WLTP. Προσφέρει, επίσης, μια σπάνια δυνατότητα για την κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης: μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ, με ικανότητα ρυμούλκησης 500 kg.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς, προσφέρει ένα επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων άγνωστο μέχρι πρότινος σε αυτήν την κατηγορία. Όλα αυτά συνθέτουν ένα σύνολο που προσφέρει εξαιρετική οδηγική απόλαυση, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.

Υψηλή τεχνολογία πολλαπλών επιπέδων

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει το σύστημα OpenR Link τελευταίας γενιάς με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google και με περισσότερες από 50 εφαρμογές και πρακτικές υπηρεσίες, όπως η ενσωμάτωση της ηλεκτρικής φόρτισης στην προγραμματισμένη διαδρομή.

Σε συνδυασμό με τις συνδεδεμένες υπηρεσίες της Google, στο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech κάνει το ντεμπούτο του το Reno, το επίσημο avatar της Renault, ένας έξυπνος, χρήσιμος και αξιαγάπητος συνταξιδιώτης. Το Reno, ένα προϊόν που ανέπτυξε η Renault για να προσφέρει μια πιο ευχάριστη και πιο διαισθητική ηλεκτρική εμπειρία, είναι μια αληθινή προσωπικότητα. Απαντά σε ερωτήσεις και ανταποκρίνεται στις εντολές του χρήστη (π.χ., "Γεια σου Reno, προγραμμάτισε μια φόρτιση για αύριο το πρωί στις 8" ή "Γεια σου Reno, πώς μπορώ να αυξήσω την αυτονομία μου;") και χαρίζει στο όχημα μια ξεχωριστή υπογραφή γεμάτη ενσυναίσθηση.

Το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει την τελευταία λέξη στις τεχνολογίες ασφάλειας, μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς, όπως το έξυπνο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου της ταχύτητας που διαβάζει τον δρόμο και το σύστημα ενεργούς υποβοήθησης οδήγησης (Active Driver Assist), μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2. Περιλαμβάνει επίσης πρωτοποριακές τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και QRescue). Το νέο δυναμικό σύστημα πέδησης μειώνει στο μισό τον χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό και μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Κλείνουμε με τα λόγια του Luca de Meo, CEO του Renault Group: “Κάποια προϊόντα είναι μαγικά. Δεν χρειάζεται να αναλωνόμαστε σε ατέλειωτες συζητήσεις - όλοι συμφωνούν πάντα στο τι πρέπει να γίνει. Και απλώς το κάνουν. Δεν υπάρχει καμία αδράνεια. Όταν μια εταιρεία αναβιώνει ένα αυτοκίνητο που χάρισε τόσο σπουδαίες αναμνήσεις, το κάνει με τεράστια αγάπη. Αυτό είναι κάτι που είναι πάντα ελπιδοφόρο για το μέλλον, καθώς αναγνωρίζεται από τους πελάτες. Βλέπουν την αγάπη που υπάρχει στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου.”

Δείτε εδώ video για το νέο Renault 5 E-Tech Electric.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Διαστάσεις και βάρος

  • Μήκος: 3,92m
  • Πλάτος: 1,77m
  • Ύψος: 1,50m
  • Μεταξόνιο: 2,54m
  • Εμπρός πρόβολος: 749 mm
  • Πίσω πρόβολος: 633 mm
  • Απόσταση από το έδαφος: 145 mm
  • Βάρος: από 1.450 κιλά (έκδοση 52 kWh) και 1.350 κιλά (έκδοση 40 kWh)
  • Πορτμπαγκάζ: 326 λίτρα

Κινητήρες και μπαταρίες

Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας τυλιγμένου δρομέα

  • 70 kW (95 bhp / 215 Nm)
  • 90 kW (120 bhp / 225 Nm)
  • 110 kW (150 bhp / 245 Nm)

Μπαταρία ιόντων λιθίου

  • Comfort: 52 kWh (αυτονομία έως 400 km WLTP)
  • Urban: 40 kWh (αυτονομία έως 300 km WLTP)

Φορτιστές

  • 11 kW AC μονής κατεύθυνσης για τον κινητήρα 70 kW
  • 11 kW AC αμφίδρομης κατεύθυνσης για τους κινητήρες 90 και 110 kW
  • 80 kW DC για τον κινητήρα 90 kW
  • 100 kW DC για τον κινητήρα 110 kW

Επιδόσεις (έκδοση με κινητήρα 110 kW και μπαταρία 52 kWh)

  • 0 ως 100 km/h: < 8 δευτ.
  • 80 ως 120 km/h: < 7 δευτ.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 150 km/h

Δείτε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ