Κοιτώντας το εντελώς νέο Land Cruiser, διαπιστώνουμε ότι οι εικόνες μιλούν από μόνες τους και λένε ότι από τη μία προφανώς έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο και από την άλλη ότι η Toyota λανσάρει ένα ξεκάθαρα τετρακίνητο/off-road μοντέλο. Βεβαίως και μόνο το όνομα Land Cruiser είναι αρκετό για να κάνει το μυαλό μας να ανατρέξει σε μία σειρά επιτυχίες του μοντέλου που επί 72 πλέον χρόνια και μετά από 11,3 εκ. πωλήσεις, καθώς η πρώτη του γενιά παρουσιάστηκε το 1951, έχει αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα του στο χώρο αυτό που λέμε κίνηση εκτός δρόμου.
Και μπορεί βέβαια με τα χρόνια τα πιο «κλασικά», τύπου τζιπ 4X4 να έχουν γίνει λιγότερο δημοφιλή, παραχωρώντας ένα μέρος αυτής της δημοφιλίας στα SUV κάθε τύπου και διάστασης, ωστόσο η γοητεία του αυθεντικού διατηρεί την ισχύ της και σήμερα. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν αναφερόμαστε μόνο στην εμφάνιση του εντελώς νέου Toyota Land Cruiser, του οποίου την αισθητική (ιδιαίτερα στην περίπτωση της ειδικής έκδοσης First Edition) βρίσκουμε απλώς εξαιρετική - καθώς το αυτοκίνητο είναι αυτό που έπρεπε να είμαι με βάση το χαρακτήρα του -, αλλά και στις δυνατότητες κίνησης στα πιο δύσβατα εδάφη τις οποίες το νέο μοντέλο διαθέτει. Και είναι αυτό το χαρακτηριστικό μία διαχρονική αξία του Land Cruiser.
Από τεχνική σκοπιά το νέο μοντέλο έρχεται 14 χρόνια μετά το λανσάρισμα της τρέχουσας γενιάς να διατηρήσει την κλασική, στιβαρή κατασκευή που υιοθετεί και το μεγαλύτερο Land Cruiser 300 (το οποίο δεν είναι διαθέσιμο στη δυτική Ευρώπη) υιοθετώντας την πλατφόρμα GA-F της Toyota, η οποία παίζει βασικό ρόλο στη σημαντική βελτίωση των επιδόσεων εκτός δρόμου. Πρόκειται για την πέμπτη γενιά του μοντέλου που διαθέτει την κωδική ονομασία J250 και έχει αυξημένο μήκος (4,92 m) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Είναι επίσης πιο φαρδύ (1,98 m.), πιο ψηλό (1,87 m.) ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,85 m. αυξάνοντας τους διαθέσιμους χώρους για τους πίσω επιβάτες.
Σημειώστε ότι το νέο πλαίσιο είναι 50% πιο άκαμπτο και η συνδυασμένη ακαμψία αμαξώματος και πλαισίου είναι μεγαλύτερη κατά 30% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αυτές οι σημαντικές αυξήσεις συμβάλλουν στη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος και της οδηγικής άνεσης.
Άκρως εντυπωσιακή η εικόνα του εσωτερικού, στο οποίο κυριαρχεί ένα «επίπεδο» ταμπλό με μεγάλες οθόνες – με την οθόνη για το σύστημα πολυμέσων να έχει διαγώνιο 12,3 ίντσες. Εντυπωσιακή είναι και η κεντρική κονσόλα με τον μεγάλο επιλογέα του συστήματος μετάδοσης τοποθετημένο προς την πλευρά του οδηγού, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Παράλληλα η Toyota αποκάλυψε ότι για πρώτη φορά στο Land Cruiser τοποθετείται σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (αντί υδραυλικής), στοιχείο που επιτρέπει στον οδηγό να κάνει ακόμα πιο ακριβείς ελιγμούς κατά τις περιπλανήσεις του στη φύση. Ενώ η εμπρός αντιστρεπτική ράβδος διαθέτει τη δυνατότητα απελευθέρωσης/απομόνωσης από την ανάρτηση (με διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό), προκειμένου να αυξάνεται όταν χρειάζεται η ελευθερία άρθρωσης της τελευταίας.
Σημειώστε ότι ανάλογα με την έκδοση είναι διαθέσιμες και οι λειτουργίες του συστήματος Multi-Terrain Select που προσαρμόζουν το όχημα στις απαιτήσεις κάθε επιφάνειας. Ενώ χρησιμοποιώντας κάμερα και οθόνη υψηλής ανάλυσης, το Multi-Terrain Monitor δίνει στον οδηγό μια καθαρή εικόνα της περιοχής γύρω και κάτω από το όχημα επιτρέποντάς του να αντιμετωπίζει τις κακοτοπιές χωρίς εξωτερική βοήθεια (υποδείξεις από εξωτερικό παρατηρητή).
Το νέο Land Cruiser ενσωματώνει επίσης τα πλέον πρόσφατα συστήματα Toyota Safety Sense στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου πακέτου Toyota T-Mate προηγμένων συστημάτων ασφαλείας και τεχνολογιών που μειώνουν την επιβάρυνση του οδηγού και προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια.
Κάτω από το καπό βρίσκεται, σε πρώτη φάση, ένας κινητήρας που ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ένας turbodiesel 2,8 λίτρων που αποδίδει 204 PS και συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων, η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, ενώ το ρυμουλκούμενο φορτίο φτάνει τους 3,5 τόνους. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι το 2025 θα προστεθεί στη γκάμα και μία ήπια υβριδική πρόταση 48V, σταθερά πετρελαιοκίνητη.
Το άνοιγμα των παραγγελιών για την Ευρώπη αναμένεται σε λιγότερο από δύο μήνες, δηλαδή τον Οκτώβριο ενώ, όπως μας ενημερώνει η Τoyota, αρχικά θα είναι διαθέσιμη μια περιορισμένη έκδοση 3.000 μονάδων, την First Edition (φωτ. με ανοιχτό κίτρινο χρώμα) η οποία χαρακτηρίζεται από κάποια ελαφρώς ρετρό στοιχεία, τα οποία ομορφαίνουν το αυτοκίνητο. Τα πρώτα Land Cruiser αναμένεται να φτάσουν στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της Toyota μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.