Από τα smartphones και ηλεκτρικά πατίνια στα supercars (περίπου) περνά η Xiami, που παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατά πως φαίνεται φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν σοβαρό αντίπαλο για το Model S της Tesla.
Με την ενεργειακή μετάβαση της αυτοκίνησης σε εξέλιξη, δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης που έχουν στο παρελθόν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να ασχοληθούν με το αυτοκίνητο – και μάλιστα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο είναι αλήθεια ότι είναι λιγότεροι εκείνοι που έκαναν το βήμα.
Για παράδειγμα, η Apple, που επί χρόνια άφηνε να εννοηθεί ότι ετοιμάζει το δικό της αυτοκίνητο, με ένα σωρό σενάρια να κάνουν λόγο ακόμα και για παραγωγή φασόν του Apple Car από γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, εδώ και καιρό έχει καταστήσει σαφές ότι το κεφάλαιο αυτοκίνητο έκλεισε πριν καλά-καλά ανοίξει, χωρίς να δείξει ποτέ έστω και ένα πρωτότυπο.
Στον αντίποδα η Sony ετοιμάζεται να παράγει το δικό της αυτοκίνητο σε συνεργασία με τη Honda, ενώ η γνωστή κατασκευάστρια smartphones και άλλων ηλεκτρονικών ειδών κινεζική εταιρεία Huawei έχει λανσάρει όχι μία, αλλά τρεις μάρκες ταυτόχρονα, σε συνεργασία με αντίστοιχες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας.
Σε αυτούς που δεν έμειναν στα λόγια ανήκει και η Xiaomi, η οποία ανακοίνωσε τη δημιουργία του δικού της τμήματος αυτοκινήτων στα τέλη του 2021, για να ακολουθήσουν οι δοκιμές των πρωτοτύπων και των οχημάτων προπαραγωγής στο δρόμο και να φτάσουμε σήμερα στο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρίας που παρουσιάζεται ακολουθώντας τον αρχικό προγραμματισμό. Η Xiaomi λοιπόν αποφάσισε να τολμήσει περιορίζοντας το ρίσκο – και για το λόγο αυτό προχώρησε σε συνεργασία για τη δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου στην ιστορία της, με την αυτοκινητοβιομηχανία BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co).
Και αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητό της, το οποίο θα αρχίσει σε λίγο να παράγεται, δεν θα φέρει τα σήματα της Xiaomi.
Το αυτοκίνητο φέρει λοιπόν το όνομα Xiaomi SU7 και το ενδιαφέρον είναι πως από την άποψη των διαστάσεων έχουμε μπροστά μας ένα σεντάν που θα μπορούσε και να χαρακτηριστεί αντίπαλος του Tesla Model S! Προσέξτε λοιπόν: το Xiaomi SU7 έχει μήκος 4997 mm, πλάτος 1963 mm, ύψος 1455 mm και μεταξόνιο 3000 mm, ενώ όσον αφορά τη σχεδίαση, δεν δυσκολεύεται κανείς να πει ότι εδώ έχει γίνει πολύ καλή δουλειά – οπότε και από την άποψη αυτή το SU7 ανταγωνίζεται το Model S.
Σημειώστε ότι δεν έχουν ακόμη διατεθεί επίσημες φωτογραφίες του εσωτερικού του Xiaomi SU7, ωστόσο, από τις λεγόμενες «κατασκοπευτικές» που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο φαίνεται ότι δεσπόζουσα θέση κατέχει η τεράστια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας & ενημέρωσης (infotainment) και μιας σειράς άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων. Ενώ δεν είναι παράξενο που το infotainment θα διαθέτει το λειτουργικό σύστημα Hyper OS της Xiaomi. Έχει επίσης γίνει γνωστό το ότι τα φυσικά χειριστήρια είναι ελάχιστα, με τα περισσότερα από αυτά να επικεντρώνονται στο τριάκτινο τιμόνι. Μπροστά δε από τον οδηγό υπάρχει μόνο μια στενή λωρίδα ψηφιακού πίνακα οργάνων. Και καθώς η Xiaomi δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αυτόνομη οδήγηση, λέγεται ότι το SU7 θα έχει ένα προηγμένο σύστημα «μηχανικής» όρασης που περιλαμβάνει lidar στο επάνω μέρος του παρμπρίζ.
Σε σχέση, τώρα, με το σύστημα κίνησης προσφέρονται δύο επιλογές: μία με πίσω κίνηση (RWD) και κινητήρα 220 kW/295 hp και μία με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς (AWD) με μέγιστη ισχύ 495 kW/664 hp (220 kW + 275 kW). Δύο θα είναι και οι επιλογές σε σχέση με την μπαταρία: μία πιο προσιτή επιλογή θα είναι η τύπου LFP μπαταρία της BYD, ενώ μια πιο ακριβή επιλογή θα είναι η προερχόμενη από την CATL μπαταρία τύπου NMC.
Το απόβαρο του Xiaomi SU7 φτάνει τα 1.980 κιλά ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα. Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου θα είναι λίγο βαρύτερη (2.205 kg) και η τελική ταχύτητά της θα φτάνει τα 265 km/h.
Σε σχέση τώρα με το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της κινεζικής εταιρίας, αυτό έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει - στην κινεζική αγορά - το 2024, με την παραγωγή του μοντέλου να οργανώνεται από κοινού με την εταιρεία BAIC. Τιμές προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί.