Η ενεργειακή μετάβαση αλλάζει την ονοματολογία των μοντέλων της φημισμένης γερμανικής εταιρίας και καθώς στο εξής οι ζυγοί αριθμοί στα λογότυπα των μοντέλων της Audi θα αντιπροσωπεύουν τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ οι μονοί αριθμοί αυτά με θερμικούς κινητήρες, υποδεχόμαστε το ολοκαίνουργιο Audi A5 – τον αντικαταστάτη του διαχρονικά δημοφιλούς Α4. Και είναι, όπως αντιλαμβάνεστε, το νέο μοντέλο εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Ως τυπικό μοντέλο της premium μεσαίας κατηγορίας, το νέο Audi A5, δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει, όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, ένα δυναμικό και ταυτόχρονα αριστοκρατικό παρουσιαστικό, το οποίο για μία ακόμα φορά, συνοδεύεται από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει την εταιρία αλλά και ένα υψηλότατο τεχνολογικό υπόβαθρο, που δίνει το παρών σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις του: A5 Sedan, A5 Avant και – για τους απαιτητικούς - S5 Sedan και S5 Avant.
Η πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) έχει χρησιμοποιηθεί ως βάση για τη δημιουργία του νέου μοντέλου. Παρατηρώντας τις φωτογραφίες βλέπουμε ότι το χαμηλό ύψος δίνει έναν αέρα «σπόρ κουπέ» στο νέο μοντέλο. Βλέπουμε επίσης ότι εμπρός κυριαρχούν η τεράστια εισαγωγή αέρα, αλλά και οι εντυπωσιακοί προβολείς με τα ψηφιακά φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.
Και μίας και ο λόγος περί φωτισμού, να αναφέρουμε πως τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) διαθέτουν ενεργή ψηφιακή υπογραφή, η οποία ενεργοποιεί τους προβολείς και τα πίσω φανάρια με ένα αρκετά πρωτότυπο μοτίβο, ενώ η τρισδιάστατη σχεδίαση τους επιτρέπει τη διαμόρφωση εξατομικευμένης φωτεινής υπογραφής, ψηφιακής.
Επιπλέον, οι τονισμένοι θόλοι των φτερών εμπρός – πίσω πέραν του ότι επιτρέπουν τη χρήση των μεγάλων τροχών, ξυπνούν εικόνες… WRC, από το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν του Quattro που αποτελεί εδώ και δεκαετίες βασικό συστατικό στοιχείο του σχεδιαστικού DNA της Γερμανικής εταιρείας.
Ανάλογα προσεγμένο και ιδιαίτερα δυναμικό και το πίσω μέρος όπου δεσπόζουν, τα ψηφιακά φανάρια τεχνολογίας OLED δεύτερης γενιάς και ο θηριώδης προφυλακτήρας που διαθέτει σκούρο διαχύτη αέρα και ορθογώνιες απολήξεις των εξατμίσεων.
Η σχεδίαση του πολυτελούς εσωτερικού σε όλες τις εκδόσεις του νέου Audi A5 βασίστηκε σε τέσσερα στοιχεία: τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, την υψηλή δόση τεχνολογίας, τα κορυφαία επίπεδα άνεσης και την οπτική διαύγεια.
Η νέα φιλοσοφία λειτουργίας που τις χαρακτηρίζει αυξάνει την αλληλεπίδραση με το όχημα χάρη στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E³.
Η λεπτή, ανεξάρτητη πανοραμική οθόνη Audi MMI έχει κυρτή σχεδίαση και χρησιμοποιεί τεχνολογία OLED. Αποτελείται από το εικονικό πιλοτήριο της Audi με διαγώνιο οθόνης 11,9 ιντσών και την οθόνη πολυμέσων αφής MMI 14,5 ιντσών. Προαιρετικά διατίθεται, με οθόνη MMI 10,9 ιντσών εμπρός από το συνοδηγό, αλλά και διαμορφώσιμη head-up οθόνη η οποία πέραν των καθιερωμένων προσφέρει επιπρόσθετα και δυνατότητα ελέγχου στις λειτουργίες του και του συστήματος πολυμέσων.
Στον τομέα των συστημάτων κίνησης, η είδηση προκύπτει από την προσθήκη του προηγμένου ήπια υβριδικού συστήματος MHEV plus στην γκάμα του νέου Audi A5.
Το εν λόγω σύστημα MHEV plus βασίζεται σε ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, λειτουργεί υποστηρικτικά για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αυξάνοντας την απόδοση του και παράλληλα μειώνει τις εκπομπές ρύπων CO2 καθώς επιτρέπει για κάποιο διάστημα αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Η γεννήτρια του συστήματος μετάδοσης κίνησης (PGT) προσθέτει έως και 24 ίππους στην ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ κατά την επιβράδυνση αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας σε ποσοστό έως και 25 kW. Πέραν της δυνατότητας αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης, το MHEV plus επιτρέπει και την αδιάλειπτη λειτουργία του κλιματισμού όταν π.χ. το αυτοκίνητο όχημα είναι ακινητοποιημένο στα φανάρια και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σβηστός.
Στην γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων του νέου Audi A5, βασικός κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος δίλιτρος turbo βενζινοκινητήρας TFSI με δύο επιλογές ισχύος, με 150 ή 204 ίππoυ - με αμφότερες συνδυάζονται με το ήπια υβριδικό σύστημα MHEV plus και διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Η έκδοση των 150 ίππων διατίθεται μόνο ως προσθιοκίνητη, ενώ η έκδοση των 204 ίππων ως προσθιοκίνητη ή ως τετρακίνητη (έκδοση quattro ultra).
Επίσης, διατίθεται και με έναν δίλιτρο turbodiesel 2.0 TDI με 204 ίππους ο οποίος επίσης διαθέτει την ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV plus, αποδίδοντας 204 ίππους και 400 Nm μέγιστης ροπής (από τις 1.750 εώς τις 3.250 σ.α.λ.), διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με τετρακίνηση.
Όσον αφορά στο κορυφαίο τετρακίνητο S5, ο σπορ χαρακτήρας αναδεικνύεται εμφατικά από την παρουσία ενός τρίλιτρου εξακύλινδρου σε διάταξη V μοτέρ TFSI επίσης ήπια υβριδικού 48Volt ο οποίος αποδίδει 367 ίππους. Η αυξημένη ιπποδύναμη επέβαλε την τοποθέτηση ενός ενισχυμένου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic.
Η ρύθμιση της ανάρτησης και το σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη σχέση υποβοήθησης αποτελούν εγγύηση όσον αφορά στην ακρίβεια και τη σπορτίφ αίσθηση της οδικής συμπεριφοράς όλων των εκδόσεων, ενώ προαιρετικά διατίθεται με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.
Οι πωλήσεις του νέου Audi A5 και του Audi S5 θα ξεκινήσουν στη Γερμανία μέσα τον Νοέμβριο, ενώ στην Ελλάδα αναμένονται το Δεκέμβριο.