H BMW παρουσιάζει τη νέα της ναυαρχίδα, τη νέα σειρά 7 που λανσάρεται ταυτοχρόνως και σε πλήρως ηλεκτρική, και σε plug in υβριδικές εκδόσεις, αλλά και σε μία έκδοση με κινητήρα diesel. Με τη νέα 7-άρα – η οποία ενσωματώνει τα πιο προηγμένα συστήματα που μπορεί κανείς να βρει στην αυτοκινητοβιομηχανία - η βαυαρική εταιρία δείχνει πως ξέρει καλά πώς να εντυπωσιάζει: και τους απλούς παρατηρητές, αλλά και τους απαιτητικούς πελάτες της.
Είναι λιμουζίνα και το δείχνει, με μήκος που πλησιάζει απειλητικά τα 5,5 μέτρα. Είναι η νέα BMW σειράς 7 και δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ούτε για το ρόλο της ούτε για το κοινό που απευθύνεται. Μιλάμε για τη ναυαρχίδα της φημισμένης βαυαρικής εταιρείας που ως τέτοια καλείται να προσφέρει άνεση, πολυτέλεια και τεχνολογία σε ποσότητες τέτοιες που δεν αντιστοιχούν σε τίποτα λιγότερο από την αφθονία.
Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα επιδιώξει να κάνει τις μαζικές πωλήσεις - αυτό είναι παραπάνω από προφανές και ίσως όχι μόνο από τον τιμοκατάλογό του, που ξεκινάει πολύ πάνω από τα 100.000 ευρώ, αλλά και από την πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς: η καινούργια BMW 7 καλείται να διεκδικήσει ένα κομμάτι μιας πίτας η οποία τη χρονιά πέρασε ήταν της τάξης των 30 οχημάτων (!) Δηλαδή, με απλά λόγια, λιμουζίνες παρόμοιες με αυτές της σειράς 7 πουλήθηκαν το 2022 καμιά τριανταριά - και η BMW φιλοδοξεί την καινούργια χρονιά, το 2023 να καταφέρει να κατακτήσει κάτι παραπάνω από το μισό από αυτό ακριβώς το πολύ συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.
Είναι αλήθεια ότι η εταιρία έρχεται από μία χρονιά επιτυχημένη και στην Ελλάδα, και στην Ευρώπη, και παγκοσμίως - το είπε και αυτό ο πρόεδρος του BMW Group Ελλάς, Andreas Sieben, φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου, που η BMW κατάφερε να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα από κάθε άλλη μάρκα στην ελληνική αγορά. «Tο ξέρουμε είπε» είπε ο κ. Sieben «ότι δεν είναι η ελληνική αγορά η αγορά των μαζικών πωλήσεων για την BMW». Όμως είναι και αυτό το γεγονός ενδεικτικό της απήχησης που έχουν τα μοντέλα της εταιρείας.
Εν προκειμένω τώρα, έχουμε να κάνουμε με την 7η γενιά της σειράς 7. Πρόκειται για ένα μοντέλο με 45 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, ένα αυτοκίνητο που ανέκαθεν ήταν στην κορυφή της γκάμας της BMW - και που σε σχέση με τα ομοειδή, ανταγωνιστικά του μοντέλα είχε ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: οι ιδιοκτήτες του κατά κανόνα το οδηγούσαν οι ίδιοι και δεν έβαζαν κάποιον υπάλληλο τους (κοινώς: σοφέρ) να το οδηγεί, όπως συμβαίνει συνήθως με τους ιδιαίτερα ευκατάστατους κατόχους τέτοιων πανάκριβων και υπερπολυτελών αυτοκινήτων, καθώς εκτιμούσαν δεόντως τα δυναμικά χαρακτηριστικά της «7άρας» και προτιμούσαν να τα απολαμβάνουν οι ίδιοι!
Η οδηγική απόλαυση που προσφέρει και η νέα BMW 7 είναι τέτοια που και στην 7η γενιά του μοντέλου η παράδοση θα συνεχιστεί και οι τυχεροί ιδιοκτήτες του εντυπωσιακού αυτοκίνητου θα βρίσκονται οι ίδιοι στο τιμόνι. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η νέα ναυαρχίδα της BMW είναι ένα ιδιαιτέρως αναπαυτικό αυτοκίνητο και ο χώρος που εξασφαλίζει το μεγάλο μεταξόνιο στους πίσω επιβάτες απλώς απίστευτος – και παρά επίσης το γεγονός ότι οι ανέσεις που προσφέρονται στους πίσω επιβάτες αγγίζουν τα όρια της υπερβολής, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μεγάλη οθόνη προβολής ταινιών “BMW Theatre Screen” 30 και κάτι ιντσών!
H νέα BMW 7 φέρνει μαζί της και μία σειρά άλλα στοιχεία που αυξάνουν όχι μόνο την άνεση αλλά και τη γενικότερη αίσθηση πολυτελείας, όπως οι αυτόματες ηλεκτροκίνητες πόρτες, μπρος-πίσω, που ανοίγουν μόνες τους με το πάτημα ενός κουμπιού. Σημειώστε ότι η εν λόγω «πατέντα» συμβάλει και στη βελτίωση της ασφάλειας, αφού ειδικοί αισθητήρες δεν αφήνουν την πόρτα να ανοίξει αν πλησιάζει από πίσω και πλάγια κάποιο όχημα. Ενώ η κίνησή τους σταματά αν ανιχνευθεί κάποιο εμπόδιο στην τροχιά που διαγράφει η πόρτα – πχ. αν στέκεται κάποιος άνθρωπος στην πορεία της.
Η νέα BMW 7 είναι όμως και ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ένα πακέτο απίστευτα προηγμένων τεχνολογιών σε όλα τα επίπεδα - και στο σημείο αυτό μπορούμε να παραθέσουμε ένα σύστημα που ανέφερε κατά την παρουσίαση του νέου μοντέλου στους δημοσιογράφους ο Νίκος Καψής, Product Manager του BMW Group Hellas, και μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση: το σύστημα υποβοήθησης οπισθοπορείας ένα σύστημα που δουλεύει «αθόρυβα» μόνο του και παρακολουθεί τη διαδρομή του αυτοκινήτου όταν αυτό κινείται με χαμηλή ταχύτητα ούτως ώστε εάν χρειαστεί ο οδηγός να κάνει πίσω, έχοντας π.χ. βρεθεί σε αδιέξοδο, το αυτοκίνητο θα αναλάβει να κάνει όλη τη δουλειά μόνο του και ο οδηγός απλώς θα παρατηρεί… Έχει μάλιστα την ικανότητα αυτό το σύστημα να αποφεύγει και τυχόν εμπόδια που θα εμφανιστούν στο ενδιάμεσο διάστημα.
Ο οδηγός θα απολαύσει επίσης την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ενώ αν θέλει να προσθέσει και άλλο στην οδηγική απόλαυση, μπορεί να παραγγείλει τις ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους προσφέρονται στον επιπλέον εξοπλισμό.
Σημείο των καιρών το γεγονός ότι η νέα ναυαρχίδα της BMW προσφέρεται και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση BMW i7 xDrive60 που προσφέρει αυτονομία έως 695 χιλιόμετρα και κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα 4,7 δεύτερα, αλλά και σε plug-in hybrid εκδόσεις με 489 ίππους στην περίπτωση της BMW 750e xDrive και 571 ίππους στην περίπτωση της BMW M760e xDrive - με την τελευταία να κάνει και την απόλυτη επίδοση στα 0-100 με 4,3 δεύτερα δικαιολογώντας την προσθήκη του γράμματος M στο λογότυπό της. Σημειώστε ότι τα δύο plug-in hybrid μοντέλα δίνουν τη δυνατότητα για κίνηση αμιγώς με τον ηλεκτροκινητήρα τους για μία απόσταση 80-89 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον εργαστηριακό κύκλο μετρήσεων WLTP. Όλες οι εκδόσεις, όπως άλλωστε υποδηλώνει το γράμμα “x” στο λογότυπο είναι τετρακίνητες.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η BMW δεν εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς αντιλαμβάνεται ότι μπορεί η Ευρώπη, στο πλαίσιο του Fit for 55, να ετοιμάζεται να διακόψει την πώληση συμβατικών αυτοκινήτων (με θερμικούς κινητήρες), αυτό όμως δεν θα ισχύσει σε όλο τον πλανήτη. Για το λόγο αυτό η νέα BMW 7 θα προσφέρεται και σε έκδοση με κινητήρα diesel!
Οι τιμές ξεκινούν από τα 144.650 ευρώ για την BMW 750e xDrive και τα 170.220 για την BMW M760e xDrive, ενώ η πλήρως ηλεκτρική BMW i7 xDrive60 κοστίζει 162.150 ευρώ.
Δείτε τα κύρια σημεία της παρουσίασης στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου στην Ελλάδα – μαζί με τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου - κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε τα επίσημο κείμενο της BMW για τη νέα σειρά 7 και την i7 κάνοντας κλικ εδώ