Την ψηφιακή συναισθηματική εμπειρία – Digital Emotional Experience – συμβολίζει το όνομα “ Dee ” σύμφωνα με τους ανθρώπους της BMW - και καθώς φαίνεται στόχος της εταιρίας είναι να προτείνει με το νέο της πρωτότυπο έναν πιο ισχυρό σύνδεσμο μεταξύ των ανθρώπων και των αυτοκινήτων τους στο μέλλον. Πώς θα γίνει αυτό; Με ψηφιακές λειτουργίες που θα υπερβαίνουν κατά πολύ το επίπεδο του φωνητικού ελέγχου και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που γνωρίζουμε σήμερα.
Η εταιρία δεν έχει, μάλιστα, πρόβλημα να μιλήσει για σχεδόν ανθρώπινες ικανότητές του BMW i Vision Dee το οποίο μπορεί να συντροφεύει τους οδηγούς όχι μόνο σε πραγματικές καταστάσεις στους δρόμους, αλλά και στο ψηφιακό τους περιβάλλον.
«Με το BMW i Vision Dee, δείχνουμε τι είναι εφικτό μέσα από το συνδυασμό hardware και software. Με αυτόν τον τρόπο, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης για να μετατρέψουμε το αυτοκίνητο σε έναν έξυπνο σύντροφο. Αυτό είναι το μέλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων – και για την BMW: ο συνδυασμός της εικονικής εμπειρίας με την πραγματική οδηγική απόλαυση», λέει χαρακτηριστικά ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG. «Την ίδια στιγμή, το BMW i Vision Dee είναι ένα ακόμη βήμα στο δρόμο προς τη NEUE KLASSE. Με αυτό το όραμα, κοιτάμε μακριά στο μέλλον και υπογραμμίζουμε την τεράστια σημασία της ψηφιοποίησης για τις επερχόμενες γενιές προϊόντων μας».
Ανάμεσα στις καινονομίες που συναντάμε στο γερμανικό concept car περιλαμβάνεται και ένα νέο Head-Up-Display που ετοίμασε η BMW, το οποίο εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, δίνοντας μια πρόγευση από την επόμενη γενιά οχημάτων της εταιρίας. Πρόκειται για καινοτομία που από το 2025 και μετά, θα είναι διαθέσιμη στα μοντέλα της λεγόμενης “NEUE KLASSE” της νέας γενιάς οχημάτων της εταιρίας. Το BMW Group έχει επίσης βελτιστοποιήσει τη χρήση της τεχνολογίας αλλαγής χρωμάτων. Έχοντας παρουσιάσει το BMW iX Flow Featuring E Ink, με δυνατότητα αλλαγής από μαύρο σε λευκό χρώμα, στην τελευταία έκθεση CES, το BMW i Vision Dee μπορεί πλέον να φιλοτεχνήσει το εξωτερικό του με έως και 32 χρώματα.
«Το BMW i Vision Dee είναι η τέλεια ενοποίηση εικονικών και φυσικών εμπειριών», δήλωσε ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για τον τομέα Εξέλιξη. «Όποιος διαπρέπει στην ενσωμάτωση του καθημερινού ψηφιακού κόσμου του πελάτη στο όχημα σε όλα τα επίπεδα, θα καταφέρει να κυριαρχήσει στο μέλλον της παραγωγής αυτοκινήτων».
Η είσοδος στον εικονικό κόσμο γίνεται με πέντε βήματα: Το BMW Mixed Reality Slider, σε συνδυασμό με το προηγμένο Head-up-Display, είναι το ψηφιακό highlight και το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του BMW i Vision Dee. Χρησιμοποιώντας shy-tech αισθητήρες στον πίνακα οργάνων, οι οδηγοί μπορούν να αποφασίζουν οι ίδιοι την ποσότητα του ψηφιακού περιεχομένου που θέλουν να βλέπουν στο προηγμένο Head-Up Display. Η επιλογή πέντε βημάτων περιλαμβάνει από αναλογικές, μέχρι πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση, περιεχόμενα του συστήματος επικοινωνίας και προβολή επαυξημένης πραγματικότητας, ακόμα και την είσοδο σε εικονικούς κόσμους. Παράλληλα, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν τα παράθυρα με λειτουργία dimmer για τη σταδιακή «εξασθένιση» της πραγματικότητας.
Η ψηφιακή εμπειρία ήδη ξεκινά έξω από το όχημα, με ένα εξατομικευμένο σενάριο υποδοχής που συνδυάζει γραφικά στοιχεία με φωτιστικά και ηχητικά εφέ. Η φυσική γλώσσα χρησιμεύει ως η απλούστερη, πιο διαισθητική μορφή αλληλεπίδρασης, επιτρέποντας την τέλεια κατανόηση.
Πέραν δε αυτών, στο Λας Βέγκας πραγματοιείται επίσης η παγκόσμια πρεμιέρα της τεχνολογίας full - colour E Ink
Μετά το ντεμπούτο του BMW iX Flow Featuring E Ink στην έκθεση CES 2022, το BMW Group αποκαλύπτει τώρα μία full-colour έκδοση της τεχνολογίας E Ink στο BMW i Vision Dee που θα χρησιμοποιηθεί στις εξωτερικές επιφάνειες του οχήματος για πρώτη φορά παγκοσμίως.
Το BMW i Vision Dee, αντί να εναλλάσσει την αμφίεσή του μεταξύ μαύρου και λευκού, προσφέρει τώρα ένα πολύχρωμο, πλήρως μεταβλητό και ατομικά παραμετροποιήσιμο εξωτερικό. Μια μεμβράνη ePaper από τον συνεργάτη του BMW Group, E Ink, εφαρμόζεται στο αμάξωμα για τη δημιουργία αυτής της μαγικής χρωματικής εμφάνισης. Υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής έως και 32 χρωμάτων.
Η επιφάνεια του αμαξώματος του BMW i Vision Dee χωρίζεται σε 240 τμήματα E Ink, καθένα από τα οποία ελέγχεται ξεχωριστά. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία μιας σχεδόν απεριόριστης ποικιλίας σχεδίων και τη μεταβολή τους μέσα σε δευτερόλεπτα.
Στο εσωτερικό, η ψηφιοποίηση συμβαδίζει με τη λιτή χρήση υλικών, χειριστηρίων και οθονών. Η αντισυμβατική σχεδίαση του τιμονιού, με την κεντρική κάθετη ακτίνα, δημιουργεί σημεία επαφής που ζωντανεύουν όταν ο οδηγός τα πλησιάζει ή τα αγγίζει, και μπορούν να λειτουργήσουν με την κίνηση του αντίχειρα. Αυτά τα phygital σημεία επαφής ελέγχουν την επιλογή του περιεχομένου που προβάλλεται στο παρμπρίζ και, μαζί με το Head-Up Display, υποστηρίζουν έτσι την αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο».
«Με το BMW i Vision Dee, δείχνουμε πώς το αυτοκίνητο μπορεί να ενσωματωθεί απρόσκοπτα στην ψηφιακή σας ζωή και να γίνει ένας έμπιστος σύντροφος. Το ίδιο το όχημα γίνεται η πύλη σας στον ψηφιακό κόσμο, με τον οδηγό να έχει πάντα τον έλεγχο», δήλωσε ο Adrian van Hooydonk, επικεφαλής του BMW Group Design. «Με τη σωστή εφαρμογή, η τεχνολογία θα δημιουργήσει αξιόλογες εμπειρίες, θα σας κάνει καλύτερους οδηγούς και απλά θα φέρει πιο κοντά ανθρώπους και μηχανές».