Διατηρώντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά αυτού του πολύ ιδιαίτερου μοντέλου, της Citroën DS του 1971, που έγραψε ιστορία με τις μοναδικές τεχνολογικές καινοτομίες που εισήγαγε εκείνη την εποχή στην αυτοκίνηση – και ιδιαιτέρως με την εξαιρετική υδροπνευματική της ανάρτηση που προσέφερε την άνεση του «μαγικού χαλιού», η εταιρία Electrogenic, με έδρα την Οξφόρδη, ανέλαβε να αντικαταστήσει τον βενζινοκινητήρα που διέθετε το αυτοκίνητο με έναν αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα.
Δημιουργώντας αυτό που πιστεύεται ότι είναι η πρώτη πλήρως ηλεκτρική Citroën DS, η Electrogenic αφαίρεσε τον αρχικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων του αυτοκινήτου και τον αντικατέστησε με έναν ηλεκτροκινητήρα χωρίς ψήκτρες «Hyper9». Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός έχει ισχύ 120 hp, αλλά και ροπή 235 Nm. Πρόκειται για απόδοση που και στις δύο περιπτώσεις είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω του υπάρχοντος χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων του αυτοκινήτου.
Στο κομψό αμάξωμα της Citroën DS τοποθετήθηκε μια μπαταρία 48,5 kWh, η οποία προσφέρει πραγματική αυτονομία περίπου 220 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Το αυτοκίνητο διαθέτει ισχυρό φορτιστή 29 kW, ο οποίος φορτίζει τη μπαταρία σε περίπου δύο ώρες. Τόσο το μέγεθος της μπαταρίας όσο και ο τύπος του φορτιστή μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τον τύπο οδήγησης που θα επιλέξει ο ιδιοκτήτης. Μια προαιρετική μπαταρία «επέκτασης εμβέλειας» παρέχει στους πελάτες την επιλογή να επεκτείνουν την εμβέλεια του αυτοκινήτου σε πάνω από 320 χιλιόμετρα.
Στον τομέα, τώρα, της υδροπνευματικής ανάρτησης, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να οριζοντιώνεται αυτόματα, η αρχική θορυβώδης μηχανική αντλία, αντικαταστάθηκε με μια αθόρυβη ηλεκτρική αντλία που δημιούργησε ειδικά για το σκοπό η Electrogenic.
Κατά τ’ άλλα η επίσης μοναδική αισθητική της Citroën DS διατηρήθηκε αμετάβλητη και τα μόνα στοιχεία που μαρτυρούν τις αλλαγές που έγιναν κάτω από το εμπρός καπό (και γενικότερα κάτω από το αμάξωμα) είναι η απουσία σωλήνων εξάτμισης και ένα λεπτό νέο αυτοκόλλητο "DS EV electronique" στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Σε δήλωσή του ο Steve Drummond, Διευθυντής και Συνιδρυτής της Electrogenic επεσήμανε ότι «Το να εφοδιάζεις ένα κλασικό αυτοκίνητο με ηλεκτροκινητήρα προσφέρει πολλά οφέλη, από την ευκολία χρήσης έως την αξιοπιστία και τη βελτίωση της απόδοσης. Αλλά ταυτοχρόνως, με τις μετατροπές μας έχουμε στόχο και να βελτιώνουμε τα αρχικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Από αυτή την άποψη, η Citroën DS ήταν ιδανική για ηλεκτρική μετατροπή - ο αθόρυβος κινητήρας προσθέτει στην γαλήνια οδηγική εμπειρία και ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.»
Η Electrogenic έχει ήδη στο ενεργητικό της τη μετατροπή, μεταξύ άλλων, ενός Volkswagen Beetle του 1963 στο οποίο τοποθετήθηκε ηλεκτροκινητήρας 80 kW, αλλά και μιας Rolls Royce Silver Shadow του 1971 στην οποία τοποθετήθηκε ηλεκτροκινητήρας 160 kW.
Μία ακόμα βρετανική εταιρία με μακρά παράδοση σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Swindon Powertrain, ξεκίνησε πέρυσι μια αντίστοιχη δραστηριότητα με το λανσάρισμα ενός κιτ μετατροπής, του “Classic Mini Kit”, χάρη στο οποίο μπορεί κανείς να μετατρέψει το παλιό, κλασικό «κουπεράκι» σε ηλεκτρικό με κινητήρα 80 kW.
Σημειώστε ότι πέραν των μετατροπών κλασικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, αντίστοιχες κινήσεις έχουν γίνει και από τους μεγάλους κατασκευαστές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Jaguar E-type Zero, με σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα 220 kW εξελίχθηκε από την ίδια τη Jaguar - Land Rover το 2017 και χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία με την I-PACE.