Φρέσκια παρουσία, φρέσκιας μάρκας: Το Cupra Formentor δεν ήρθε με το λανσάρισμά του στη χώρα μας μόνο να εμπλουτίσει την γκάμα της Cupra, της ιδιαίτερης μάρκας που δημιούργησε η SEAT για να καλύψει τις απαιτήσεις των οδηγών που θέλουν να απολαμβάνουν τον χρόνο τους στο τιμόνι, αλλά και να προσφέρει μια καθ’ όλα πρακτική επιλογή που ανταποκρίνεται όσο κανένα άλλο μοντέλο του ανταγωνισμού στο γράμμα “S” της χαρακτηριστικής ονομασίας “SUV” (Sport Utility Vehicles).
Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB Evo του Volkswagen Group είναι το Cupra Formentor, το σχετικά compact SUV, που έρχεται να παραταχθεί δίπλα στα Ateca και Leon, καθώς επίσης και πλάι στο πλήρως ηλεκτρικό Born που μόλις λανσαρίστηκε στη χώρα μας, επιτρέποντας στη «νεαρά» μάρκα Cupra να παρατάσσει και στην Ελλάδα μία πλήρη γκάμα. Και είναι η πλατφόρμα MQB Evo που χρησιμοποιήθηκε ως σημείο εκκίνησης για την εύκολη ενσωμάτωση ποικιλίας τεχνολογιών και να προσφέρει - σύμφωνα με την επιθυμία της Cupra - την πιο «δυνατή» οδηγική εμπειρία. Κάτι που είναι βέβαιο πως όποιος οδηγήσει το Formentor δεν μπορεί παρά να το επιβεβαιώσει. Ενώ παράλληλα θα διαπιστώσει ότι έχει να κάνει με ένα καθ’ όλα χρηστικό αυτοκίνητο, πρακτικότατο, κατάλληλο χωρίς αμφιβολία και για τις καθημερινές μας μετακινήσεις, αλλά και για τις εκδρομικές μας «περιπέτειες».
Όμορφο και πρακτικό
Κατ’ αρχάς, οφείλουμε να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα εντυπωσιακότατο αυτοκίνητο, με αιχμηρό-επιθετικό design, έντονες γραμμές και κουπέ προφίλ - που όμως δεν στερείται της πρακτικότητας που οφείλει να χαρακτηρίζει ένα SUV. Το Formentor λοιπόν, έχοντας υπολογίσιμες, αλλά όχι υπερβολικές, διαστάσεις (ΜxΠxΥ: 4.446x1.839x1.520 mm) έρχεται να προσφέρει ένα πραγματικά ευρύχωρο εσωτερικό, με άφθονο χώρο για όλους τους επιβάτες, ακόμα και για τους πολύ ψηλούς που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν επίσης ψηλό οδηγό, το οποίο πλαισιώνεται από μια σειρά πρακτικές λύσεις, όπως οι άφθονες, χρηστικές και πλήρως αξιοποιήσιμες θέσεις για μικροαντικείμενα. Ενώ παράλληλα το SUV της Cupra προσφέρει και ένα άκρως ευρύχωρο – και πρακτικό (χάρη στην πέμπτη πόρτα) - πορτμπαγκάζ 450 λίτρων, που θα φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα τα απαραίτητα μιας εκδρομής.
Από την άλλη, το Formentor ένα μεν ένα σχετικά ψηλό αυτοκίνητο, που επιτρέπει τις ήπιες εκτός ασφάλτου εξερευνήσεις, αλλά ταυτοχρόνως είναι και ξεκάθαρα σπορ. Με μια ανάρτηση που ελέγχει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος – χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται ενοχλητικά σφιχτή στις αστικές μετακινήσεις που επιβάλει η καθημερινότητα – το Formentor καταφέρνει να εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη στον οδηγό του, είτε αυτός κινείται στον αυτοκινητόδρομο, είτε αναζητά τα όρια της πρόσφυσης των ελαστικών σε κάποια γεμάτη στροφές απαιτητική διαδρομή. Σε κάθε περίπτωση το σύστημα κίνησης προσφέρεται σε μια ποικιλία εκδόσεων που επιτρέπουν ήρεμο ταξίδι, ενώ τα φρένα, αποτελεσματικότατα και ανθεκτικά, ανεβάζουν ακόμα περισσότερο το αίσθημα ασφάλειας που νιώθει ο οδηγός στο τιμόνι του πανέμορφου Formentor.
Μια ποικιλία σπορ εκδόσεων, από 150 έως 390 ίππους
Το ενδιαφέρον είναι ότι το Formentor προσφέρεται σε μια γκάμα εκδόσεων που καλύπτει ένα πλήθος απαιτήσεων όσον αφορά τον συνδυασμό των επιδόσεων με τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ξεκινώντας από τις πιο «απλές», αυτές με τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI τούρμπο βενζινοκινητήρα των 150 ίππων συνδυασμένο είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG και φτάνοντας μέχρι τις εκδόσεις επιδόσεων Formentor VZ (VZ: Veloz, δηλαδή γρήγορο στα Ισπανικά), των οποίων η ισχύς ξεκινά από τους 245 ίππους και κορυφώνεται με έναν πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα στους 390 ίππους (2.5 TSI 390hp VZ5 DSG 4DRIVE). Η έκδοση αυτή διαθέτει αυτόματο κιβώτιο & τετρακίνηση και κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα 4,2’’, φτάνοντας «χαλαρά» στην ταχύτητα των 250 km/h όπου για λόγους ασφαλείας επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός «κόφτης».
Σημειώστε ότι στην γκάμα του Cupra Formentor το παρών δίνει επίσης και ένας ισχυρός πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI 150hp, ο οποίος κινεί μία προσθιοκίνητη έκδοση και μία τετρακίνητη, συνδυασμένη μάλιστα με κιβώτιο DSG, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση (από 4,7 λίτρα/100 χλμ.).
Κορυφαίες δυνατότητες και κίνηση χωρίς βενζίνη
Ενδεικτικό των δυνατοτήτων των κορυφαίων εκδόσεων Formentor VZ 2.0 TSI 310PS και 2.5 TSI 390hp VZ5 είναι το σύστημα Adaptive Chassis Control (DCC) που διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους - και το οποίο συνεχώς παρέχει την καλύτερη απόσβεση για κάθε τροχό ανάλογα με τις συνθήκες και το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός (Comfort, Sport, Individual, CUPRA και Offroad).
Επιπλέον, το σύστημα DCC του Cupra Formentor διαθέτει προηγμένη ρύθμιση (διατίθεται στην Individual drive mode) δίνοντας τη δυνατότητα για πιο «λεπτομερή» έλεγχο των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος (σε έως και 15 βήματα), αλλάζοντας όχι μόνο το επίπεδο απόσβεσης του αμορτισέρ αλλά και τη ρύθμιση του ελεγκτή του πλαισίου.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα plug in υβριδικά συστήματα κίνησης του Formentor που κινούν τις εκδόσεις 1.4 TSI 204hp DSG e-Hybrid και 1.4 TSI 245hp VZ DSG e-Hybrid έρχονται να συνδυάσουν τα καλύτερα στοιχεία δύο κόσμων (των θερμικών κινητήρων και της ηλεκτροκίνησης), προσφέροντας συγκλονιστική απόδοση αλλά και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 60 km, η οποία επιτρέπει αστικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους και χωρίς καύσιμα! Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί μόνο 3 ώρες και 30 λεπτά με τον φορτιστή Cupra, ενώ υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της διαδικασίας από το smartphone.
Εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας
Το Formentor, ακόμα και στις πιο «απλές» του εκδόσεις – που μόνο απλές όπως θα δούμε δεν είναι - έρχεται εφοδιασμένο με ένα στάνταρ πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας, όπως τα Front Assist (προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός και αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης για οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες), ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS-δυναμική υποστήριξη πρόσφυσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων. Άνεση και ασφάλεια προάγονται επίσης από το Adaptive Cruise Control και τον περιοριστή ταχύτητας που εξασφαλίζουν απροβλημάτιστα ταξίδια, επιτρέποντας στον οδηγό να είναι πιο ήρεμος, την κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος, που διευκολύνουν σημαντικά στους ελιγμούς κατά τη στάθμευση, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης προειδοποίηση απώλειας πίεσης ελαστικών, επτά αερόσακους κλπ.
Στάνταρ είναι και το SEAT Digital Cockpit 10,25’’, το σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητού (Connectivity box), αλλά και το Climatronic (3-ζώνες) με πίνακα ελέγχου κλιματισμού στο πίσω μέρος κλπ. Σημειώστε ότι το Digital Cockpit παρέχει μεγαλύτερη λειτουργικότητα, επιτρέποντας στους οδηγούς να βλέπουν τα πάντα, από κλασικές πληροφορίες που βρίσκουμε σε αναλογικούς πίνακες οργάνων, όπως ταχύμετρο και στροφόμετρο, έως έγχρωμους χάρτες και πλοήγηση. Η οθόνη TFT 1,280 x 480 pixel παρέχει την λειτουργία Sport View, που αναπτύχθηκε αποκλειστικά από την CUPRA, προσθέτοντας επιπλέον πληροφορίες όπως η ροπή, η ισχύς, η πίεση του turbo και η επιτάχυνση G, δημιουργώντας μια πιο “εστιασμένη” στην απαιτητική οδήγηση οθόνη.
Και βέβαια, η λίστα με τα high-tech στοιχεία του εξοπλισμού δεν τελειώνει εδώ. Ανάλογα με την έκδοση, διαθέσιμα είναι συστήματα όπως το Predictive ACC system το οποίο μπορεί να ελέγξει το όχημα και με βάση τα δεδομένα της διαδρομής που παρέχονται από το σύστημα πλοήγησης να διορθώσει την ταχύτητά ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, ανάλογα δηλαδή με τις στροφές, τους κυκλικούς κόμβους και τις διασταυρώσεις που πρόκειται να συναντήσει στη διαδρομή του, αλλά ανάλογα και με τα όρια ταχύτητας ή με το αν κινείται σε κατοικημένες περιοχές. Χρησιμοποιώντας δε την μπροστινή κάμερα και την λειτουργία traffic sign recognition, μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος όταν αλλάζουν τα όρια.
Η δέουσα προσοχή δόθηκε και στην επικοινωνία με τον έξω κόσμο: χάρη σε μια ενσωματωμένη κάρτα SIM, το αυτοκίνητο έχει στη διάθεση του την εφαρμογή CUPRA Connect, η οποία φέρνει τα online services απευθείας στο όχημα, επιτρέποντας στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση σε downloadable apps και σε ένα εκτεταμένο οικοσύστημα λειτουργικότητας με remote data και έλεγχο του οχήματος.
Δείτε εδώ σχετικό βίντεο: