H Dacia κάνει για άλλη μια φορά τη διαφορά με μια πρόταση με εξαιρετικό value for money. Γιατί το Dacia Spring Electric 65 που ζητά τη… ψήφο του Έλληνα οδηγού/καταναλωτή δεν είναι μόνο το απολύτως φθηνότερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της ελληνικής αγοράς (από 21.188 ευρώ), είναι και ένα «κανονικό» - και απολύτως χρηστικό – αυτοκίνητο ιδανικό για τις καθημερινές - οικογενειακές ή μη – μετακινήσεις και κάτι παραπάνω…
Μπορεί στην Ελλάδα η λήψη παραγγελιών να έχει μόλις ξεκινήσει, όμως το Dacia Spring, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia έχει ήδη καταφέρει να γίνει δημοφιλές. Βλέπετε, κυκλοφόρησε το 2021 και δεν άργησε να «μαζέψει» περισσότερες από 110.000 παραγγελίες, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στη διάδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε όλη την Ευρώπη. Ενώ αξιοσημείωτο επίτευγμά του αποτελεί το γεγονός ότι το 2022 βρέθηκε να είναι το τρίτο σε πωλήσεις λιανικής ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
Το μυστικό της επιτυχίας
Τι ήταν όμως αυτό που έδωσε τέτοιον αέρα στο Dacia Spring; Η απάντηση έχει πολλές πλευρές. Κατ’ αρχάς έχουμε ένα αυτοκίνητο με συγκρατημένες διαστάσεις (3,73 m μήκος, 1,71 m πλάτος), στοιχείο που το καθιστά ευέλικτο, ενώ από την άλλη έχουμε ένα μεγάλο εσωτερικό, με χώρους για 4 επιβάτες, αλλά και ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ (290 λίτρα). Ένα αυτοκίνητο που φλερτάρει με επιτυχία με τον χαρακτηρισμό SUV, με την απόσταση από το έδαφος και το ύψος του (1,513 m) να το καθιστούν ιδιαίτερα πρακτικό. Προσθέστε σε αυτά την ευκολία χρήσης και τον πλούσιο εξοπλισμό, με όλα όσα είναι απαραίτητα στον πελάτη (σύστημα πλοήγησης, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα, σύνδεση με smartphone) να προσφέρονται σε ασυναγώνιστη - για τα ευρωπαϊκά δεδομένα - τιμή, αλλά και το αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και λίγο πολύ τα έχουμε πει όλα.
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η απόδοση του συστήματος κίνησης είναι τέτοια που το Dacia Spring κατάφερε ήδη να κερδίσει μια σειρά βραβεία, ειδικά στον τομέα της κατανάλωσης, ενώ το 2022 του απονεμήθηκε η ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων, από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό Green NCAP, ο οποίος αξιολογεί την περιβαλλοντική απόδοση των νέων μοντέλων – και αυτών με θερμικούς κινητήρες, και των υβριδικών, και των ηλεκτρικών.
Βλέπετε, το Spring Extreme, χάρη και στο χαμηλό του βάρος, εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 220 χλμ. (WLTP) σε μικτό κύκλο και 310 χλμ. σε αστικό κύκλο (WLTP). Αυτό έχει να κάνει με την υψηλή αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης, καθώς η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 14,5 kWh/100km, ενώ μέσα στην πόλη αυτή πέφτει στα πραγματικά ασυναγώνιστα 10,4 kWh/100km.
Βελτιωμένες επιδόσεις, αυξημένη αυτονομία
Στην Ελλάδα, το νέο Dacia Spring διατίθεται στην κορυφαία από άποψη εξοπλισμού έκδοση Extreme, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον εντελώς καινούριο ηλεκτροκινητήρα ELECTRIC 65, με ισχύ 65hp/48kW. Ο νέος αυτός κινητήρας συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις - είτε κινείται κανείς με το Spring στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο - και ακόμα μεγαλύτερη ανάκτηση ενεργείας κατά την επιβράδυνση για αυξημένη αυτονομία.
Πρόκειται για το επόμενο βήμα σε σχέση με το Spring ELECTRIC 45 (με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 45 hp/33 kW) που προηγήθηκε και έρχεται να προσφέρει, πέραν των 20 επιπλέον ίππων του, και υψηλότερη ροπή (113 Nm) στοιχείο που κάνει την οδήγηση πιο ευχάριστη. Bασικό χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα ELECTRIC 65 είναι οι ψηλότερες στροφές λειτουργίας του: 14.700 σ.α.λ. σε σχέση με τις 8.500 σ.α.λ. του κινητήρα του ELECTRIC 45. Ενώ καθοριστικός είναι ο ρόλος της νέας σχέσης μετάδοσης του κιβωτίου (μειωτήρα) η οποία έγινε πιο «κοντή», αυξήθηκε δηλαδή από το 7,162:1 στο 12,057:1 προσφέροντας σχεδόν διπλασιασμό της ροπής που φτάνει στους κινητήριους τροχούς.
Έτσι, στην κίνηση στην πόλη το Spring Extreme ELECTRIC 65 χρειάζεται 3,9 δεύτερα για τα 0 - 50 km/h, δηλαδή 1,9 δευτερόλεπτα λιγότερα από Spring ELECTRIC 45. Αντιστοίχως, στον ανοιχτό δρόμο, ο χρόνος που χρειάζεται για την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80 στα 120 km/h, έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό (13,5’’ σε σχέση με τα 26,0’’ του ELECTRIC 45).
Όσον αφορά στη φόρτιση της μπαταρίας των 27,4 kWh, αυτή μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες με σύνδεση σε απλή οικιακή παροχή. Ενώ αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC) απαιτούνται λιγότερα από 60 λεπτά για να ανακτήσει η μπαταρία το 80% της ενέργειάς της.
Dacia Spring: τι προσφέρει η έκδοση Extreme
Το λανσάρισμα των εκδόσεων Extreme, αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Dacia. Οι εκδόσεις Extreme πηγαίνουν την προσέγγιση του "στιβαρού & εκδρομικού", ένα βήμα παραπέρα, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον τομέα του design, αλλά και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά των μοντέλων, χωρίς όμως αυτά να χάνουν κανένα από τα στοιχεία που τα κάνουν cool, προσιτά και οικολογικά.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η πλούσια έκδοση Extreme του νέου Dacia Spring, πέραν του πλήρους εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει, ξεχωρίζει και χάρη σε κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά της όπως οι βαμμένες στο χρώμα του χαλκού «Copper Brown» μπάρες οροφής, οι εμφανείς ραφές καθισμάτων, οι επενδύσεις στα μαρσπιέ των θυρών κλπ.
Και επαγγελματικό: Dacia Spring Cargo
Το Spring, με τον νέο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, θα διατίθεται και ως ελαφρύ επαγγελματικό – στην έκδοση Spring Cargo – που αφορά τους επαγγελματίες εμπόρους, τους διανομείς και άλλα παρόμοια επαγγέλματα, προσφέροντάς τους απεριόριστη πρόσβαση στο κέντρο των αστικών περιοχών. Είτε πρόκειται για παραδόσεις τύπου “last mile”, είτε για απλή μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, το Spring Cargo συνδυάζει εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, άνεση οδήγησης και μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Το Spring Cargo θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από το Σεπτέμβρη του τρέχοντος έτους.
Το προσιτό σε όλους ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Το λανσάρισμα του Dacia Spring σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την έννοια του προσφερόμενου value for money από τη Dacia. Γιατί το Spring εκτός του ότι είναι προσιτό είναι και ικανό καλύψει ιδανικά και τις ανάγκες των αγοραστών του, πάντα με μηδενικούς ρύπους. Αυτό φαίνεται από τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των δικτυωμένων υπηρεσιών, τα οποία δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης του Spring διανύει καθημερινά 31 χλμ. με ταχύτητα 26 km/h. Επίσης, σε ποσοστό 75% οι ιδιοκτήτες του Spring φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι, με μέση διάρκεια φόρτισης τις 3,5 ώρες.
Οι παραγγελίες του Dacia Spring, που είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις/επίπεδα εξοπλισμού, έχουν ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στη χώρα μας μέσα στο καλοκαίρι. Οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
- Dacia Spring Extreme Electric 65: 27.950€ (21.188€ μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»)
- Dacia Spring Extreme Plus Electric 65: 29.950€ (22.704€ μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»).
Παράλληλα, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia υποστηρίζεται από πλήρη 5ετή (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση, 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια, αλλά και από 8ετή εγγύηση (ή 120.000 χλμ.) για τη μπαταρία.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Dacia Spring Electric 65 κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά τις τιμές και τον εξοπλισμό του νέου Dacia Spring Electric 65 κάνοντας κλικ εδώ.