Έχουν οι Ευρωπαίοι λόγο να φοβούνται τους άγνωστους Κινέζους;

Έχουν οι Ευρωπαίοι λόγο να φοβούνται τους άγνωστους Κινέζους;

Δεν είναι η πρώτη ούτε βέβαια και η τελευταία μάρκα αυτοκινήτων που έρχεται από τη μακρινή Κίνα στη γηραιά ήπειρο. Το θέμα όμως με τη FARIZON είναι ότι ενώ μας είναι παντελώς άγνωστη, βρίσκεται να λανσάρει μεν ένα και μοναδικό ελαφρύ επαγγελματικό, το SuperVan, έχοντας όμως από πίσω όχι μόνο μία ευρεία γκάμα προϊόντων, αλλά και μια πολύ σοβαρή τεχνολογική βάση!

Προφανώς, πριν πούμε οτιδήποτε για το νέο πλήρως ηλεκτρικό βαν που οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου είχαν την ευκαιρία να δουν στο χώρο της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο της πρόσφατης σχετικής επίσημης παρουσίασης της Farizon, θα πρέπει διευκρινίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια εταιρία που ομίλου Geely, που όπως είναι γνωστό κατέχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο από μάρκες και προϊόντα που ξεκινά από τα αυτοκίνητα που φέρουν τα σήματα της ίδιας της Geely (τα οποία δεν έχουμε δει ακόμα στην Ελλάδα), περιλαμβάνει premium μοντέλα όπως τα Volvo και φτάνει μέχρι φημισμένα σπορ αυτοκίνητα όπως τα Lotus.

Και, βέβαια, το πράγμα δεν σταματά στις μάρκες, αλλά επεκτείνεται στην πολύ σοβαρή τεχνολογία με σοβαρότατη υποδομή και επενδύσεις στον τομέα του R&D (έρευνα και εξέλιξη) που έχουν αποδώσει ουκ ολίγους καρπούς σε ένα πλήθος από τομείς που έχουν να κάνουν με το αυτοκίνητο και τις μεταφορές. Είναι για παράδειγμα γνωστή η Geely για τα επιτεύγματά της στον τομέα της μεθανόλης, είναι όμως γνωστή και για τις επεξεργασίες της – και μέσω της Farizon – στον τομέα του υδρογόνου (fuel cells), αλλά και της αυτόνομης οδήγησης, με τη Farizon να έχει κατασκευάσει πλήρως αυτόνομα (χωρίς καν καμπίνα οδηγού και τιμόνι) πρωτότυπα βαρέα φορτηγά.

Όσον αφορά τώρα το πλήρως ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό SuperVan (που δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου αν ρίξει κανείς μια ματιά στην ευρύτατη γκάμα φορτηγών της Farizon), αυτό θα προσφέρεται με δύο επιλογές κινητήρα με ονομαστική ισχύ 75kW ή 65kW (μέγιστη 200kW και 170kW) και ροπή 343Nm ή 336Nm, καθώς και με δύο επιλογές μπαταρίας για κάθε κινητήρα (LFP και NMC), για αυτονομία 208|288 χλμ. (49 kWh και 66 kWh) στην περίπτωση του κινητήρα των 75kw και 310|409 χλμ. (82,88 kWh και 106,34 kWh) στην περίπτωση του κινητήρα των 65kW. Στην παρουσίαση οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας δεν παρέλειψαν να δείξουν ένα συγκριτικό γράφημα όπου φαίνεται πως το SuperVan με τη μεγάλη μπαταρία ξεπερνά σε αυτονομία σχεδόν όλους τους ανταγωνιστές του, υστερώντας μόνο ελαφρά έναντι του Volkswagen ID. BUZZ Cargo.

Η φόρτισή της μπαταρίας του Farizon διαρκεί 8 ή 10 ώρες αντίστοιχα, με φορτιστή AC 11 kW, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 120kW έως 160kW με τη βοήθεια της οποίας ο χρόνος μειώνεται στις 6,5 περίπου ώρες για τις μικρότερης χωρητικότητας μπαταρίας και στις 11,0 ώρες για τις δύο μεγαλύτερες. Σημειώστε ότι με τον μεγαλύτερης ισχύος κινητήρα τα γνωστά 0-100 km/h πραγματοποιούνται σε 12,0’’ ενώ η τελικά ταχύτητα φτάνει τα 135 km/h.

To Farizon SuperVan θα είναι διαθέσιμο με τρεις επιλογές μεταξονίου, 3100/3600/3850 mm (και αντίστοιχα μήκους L1/4.990, L2/5.490 και L3/5.995 mm). O χώρος φόρτωσης έχει όγκο που ξεκινά από τα 6,95 m3 (L1) και φτάνει έως τα 13,0 (L3 με υπερυψωμένη οροφή), ενώ το ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται μεταξύ 1080 και 1.465 kg. Στις ιδιαιτερότητες του νέου μοντέλου περιλαμβάνεται και η έλλειψη πλευρικής κολώνας στη δεξιά πλευρά του οχήματος, στοιχείο που διευκολύνει το φόρτωση, καθώς ανοίγοντας και τη συρόμενη πόρτα και την πόρτα του συνοδηγού δημιουργείται ένα πολύ μεγάλο άνοιγμα που στην περίπτωση του L1 φτάνει τα 1.800 mm, ενώ στα SuperVan μεγαλύτερου μήκους (L2 & L3) αυξάνεται στα 2.100 mm.