Το νέο πλήρως ηλεκτρικό SUV της ήδη (αλλά όχι ιδιαίτερα ευρέως γνωστής Lynk & Co) με κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πρόσφατα, στη σχετική δημοσιογραφική παρουσίαση στη Σλοβενία, για να διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με υψηλή ποιότητα κατασκευής (παντελώς ξένη με την υποτιμητική αντίληψη περί «κινέζικου») και πολύ ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, το οποίο έρχεται στη χώρα μας αυτόν τον μήνα.
Στις παρατηρήσεις και υποδείξεις των αγοραστών του πρώτου της μοντέλου “01” βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό η Lynk & Co για να εξελίξει και να παρουσιάσει με τη μορφή του τελικού προϊόντος το νέο της μοντέλο “02” – μια πρόταση στον χώρο των C-SUV ολότελα διαφορετική από το plug in υβριδικό 01 που λανσαρίστηκε πέρυσι στην Ελλάδα.
Στην περίπτωση του Lynk & Co 02 βλέπουμε ότι οι Κινέζοι αξιοποίησαν μια δοκιμασμένη πλατφόρμα της μεγάλης Geely (στην οποία ανήκει η Lynk & Co) προκειμένου να βασίσουν επάνω της ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο με ισχύ 200 kW (272 hp) και μπαταρία 66 kWh - η οποία προσφέρει αυτονομία έως 445 χλμ.
Με μήκος 4.460 mm, πλάτος 1.845 mm, ύψος 1.573 mm και μεταξόνιο 2.755 mm το Lynk & Co 02 εντάσσεται, όπως ήδη είπαμε, στην κατηγορία των C-SUV, προσφέροντας ένα πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 410 λίτρα (1349 λίτρα αν πέσουν τα πίσω καθίσματα), ενώ μπροστά (κάτω από το εμπρός καπό) υπάρχει ένας ακόμα μικρός χώρος 15 λίτρων. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 191 mm (174 mm με πλήρες φορτίο) κάτι που σημαίνει απροβλημάτιστες εκτός ασφάλτου περιπλανήσει, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1820 κιλά.
Και προσφέρεται αυτό το νέο μοντέλο σε δύο εκδόσεις/επίπεδα εξοπλισμού: την έκδοση Core με τιμή 38.990€ και την πιο πλούσια More που ανεβαίνει στα 42.990€. Δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλές αυτές οι τιμές, όμως οι άνθρωποι της εταιρίας προσβλέπουν στη συνέχιση των κρατικών κινήτρων – δύσκολα όμως θα δούμε το “02” κάτω από 30.000 €, καθώς θεωρείται απίθανο να επαναληφθεί η υψηλή επιδότηση των 9.000€.
Στον καίριο τομέα της φόρτισης τώρα τα νέα δεν είναι καθόλου άσχημα, αφού η έκδοση Core διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW για πλήρη φόρτιση (0-100%) σε 7,5 ώρες, ενώ η ακριβότερη More διαθέτει φορτιστή 22 kW που εξασφαλίζει ολοκλήρωση της διαδικασίας σε 4,0 ώρες. Και στις δύο περιπτώσεις το Lynk & Co 02 επιδέχεται ταχεία φόρτιση DC έως 150 kW που προσφέρει φόρτιση 10-80% σε 30 λεπτά. Αυτή η δυνατότητα είναι που καθιστά, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας, περιττή την ανάγκη μιας μεγαλύτερης μπαταρίας (τα 66 kWh δεν είναι από τις πιο μεγάλες χωρητικότητες που προσφέρονται στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα) αφού μπορεί κανείς να φορτίσει γρήγορα το 02 και να συνεχίσει το ταξίδι του.
Σημειώστε ότι η συνδυαστική κατανάλωση (WLTP) είναι 17,6 kWh/100 χλμ. στην περίπτωση του Core που εφοδιάζεται με ζάντες 19’’ και 17,1 kWh/100 χλμ. για το More που διαθέτει ζάντες 20’’.
Σημειώστε ότι πέρα από τις δομικές αλλαγές σε σχέση με το Lynk & Co 01, οι οποίες άλλωστε είναι απολύτως λογικές και αναμενόμενες κατά τη δημιουργία ενός καινούριου μοντέλου, οι Κινέζοι αποφάσισαν να διαφοροποιηθούν και σε κάποιους άλλους τομείς που έχουν σχέση με την προώθηση του Lynk & Co στην αγορά: Για παράδειγμα αποφάσισαν να διπλασιάσουν τα χρώματα στα οποία προσφέρεται το νέο τους μοντέλο (από 2 σε 4) – τα οποία επιπλέον είναι και πιο ζωηρά, ενώ απέφυγαν και κάποιες αμφιλεγόμενες αισθητικές επιλογές, όπως οι χαρακτηριστικές μπλε λεπτομέρειες στο αμάξωμα και τις ζάντες του 01.
Ενώ δεόντως μακροσκελής είναι και ο κατάλογος με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) με τα οποία εφοδιάζεται το νέο Lynk & Co περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα Front Cross Traffic Alert (FCTA), Evasive Maneuver Assist (EMA), Lane Change Assist (LCAL Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Rear Collision Warning (RCW) και Intelligent Cruise Control (ICC) κ.ά.Το γιατί επελέγη η Σλοβενία ως τόπος παρουσίασης του Lynk & Co 02 γίνεται εύκολα κατανοητό αν θυμίσουμε ότι η εταιρία που το αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα, η Maxx Auto, είναι μέλος του ομίλου SEEAG. Όπως είχαμε γράψει και κατά την παρουσίαση των επαγγελματικών Farizon, η SEEAG είναι εταιρία σλοβενικών συμφερόντων και δραστηριοποιείται ποικιλοτρόπως στις χώρες της Βαλκανικής (Ρουμανία, Σερβία, Βουλγαρία, Βοσνία, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία και φυσικά Σλοβενία) είτε ως αντιπρόσωπος είτε ως mega-dealer με δικό της δίκτυο συνεργατών.
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα η Maxx Auto απέκτησε το ακίνητο της πρώην αντιπροσωπείας της Mercedes-Λαϊνόπουλος, στη Νέα Κηφισιά, δείχνοντας τη διάθεσή της για επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα. Σημειώστε δε ότι στο δίκτυό της, που βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και προσθήκης νέων συνεργατών, προς το παρόν εντάσσονται οι εταιρίες: ΕΚΚΑ και Παντόπικος (Αθήνα), Τζιάλας (Ιωάννινα), Γιαννίρης (Θεσσαλονίκη) και Παπακαλιάτης (Ηράκλειο), ενώ τις δικές της εγκαταστάσεις διαθέτει και η ίδια η Maxx Auto (Ανδρεα Παπανδρεου 29, Μαρούσι). Διευθύνων σύμβουλος της Maxx Auto είναι ο Γεώργιος Νίτσολας.