Εμφανώς η καλύτερη εκδοχή στην γκάμα του μέχρι στιγμής πιο καλοπουλημένου μοντέλου της MG είναι η πλήρως ηλεκτρική. Διότι αν οδηγώντας την βασική έκδοση του ZS με τον «1500άρη» κινητήρα των 105 ίππων είχαμε επισημάνει ότι αυτός είναι απλώς επαρκής – και δεν είναι ότι καλύτερο υπάρχει από την άποψη των χαρακτηριστικών της λειτουργίας του - και αν επίσης στην περίπτωση της έκδοσης με τον «1000άρη» turbo βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο είχαμε πει ότι αυτό το ZS είναι ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, στην περίπτωση του 100% ηλεκτρικού ZS EV αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι αποτελεί το καλύτερο μεταξύ των τριών εκδόσεων του ZS.
Βλέπετε, αυτό το ZS αποδεικνύεται όχι μόνο ένα πρακτικότατο SUV (όπως άλλωστε και τα θερμικά «αδέλφια» του, αλλά ταυτοχρόνως το πλέον ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ παράλληλα διαθέτει και άκρως ενδιαφέρουσα ηλεκτρική αυτονομία - που επισήμως φτάνει τα 440 χλμ. στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με τη μπαταρία των 72 kWh, αλλά εμείς τα καταφέραμε ακόμα καλύτερα (!) και σημειώσαμε κατανάλωση μόλις 16,6 kWh/100 km καλύπτοντας 356 χιλιόμετρα με την μπαταρία στο 16% (και το trip computer να μας δίνει ακόμα 59 χλμ.).
Σημειώστε λοιπόν ότι ο ηλεκτρικό MG ZS των 115 kW (156 ίππων) παρόλο που αρχικά μπορεί να σου δώσει την αίσθηση του σχετικά… ράθυμου οχήματος, τουλάχιστον σε σχέση με τη σπιρτάδα που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με ηλεκτροκινητήρα, όταν πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι εισπράττεις το προσδοκώμενο – δηλαδή την αποφασιστική, «γεμάτη» ηλεκτρική επιτάχυνση.
Στα μεγάλα πλεονεκτήματα του MG ZS EV περιλαμβάνεται και η πολύ άνετη ανάρτησή του (η αλήθεια είναι ότι αυτή την αρετή του μοντέλου την είχαμε διαπιστώσει οδηγώντας και τις άλλες εκδόσεις του) η οποία συμβάλλει στο να είναι πιο ξεκούραστες οι - ούτως ή άλλως αθόρυβες λόγω ηλεκτροκινητήρα - καθημερινές μετακινήσεις σας, ενώ από την άλλη αν θελήσετε να αποχωρήσετε από την άσφαλτο και να κινηθείτε σε ανώμαλο δρόμο θα εκτιμήσετε αφάνταστα την απορροφητικότητα της. Ενδεχομένως, και λογικά θα λέγαμε, δεν είναι ότι πιο σπορ υπάρχει σε δυναμικά χαρακτηριστικά η οδική συμπεριφορά του ZS EV, είναι όμως τέτοια που σου εμπνέει εμπιστοσύνη καθώς δεν σε τρομάζει με απότομες αντιδράσεις.
Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το MG ZS EV είναι προσθιοκίνητο, πηγαίνοντας κατά κάποιον τρόπο ενάντια στο ρεύμα που θέλει την πλειοψηφία των νέων ηλεκτρικών μοντέλων να λανσάρονται με κίνηση στους πίσω τροχούς. Και όπως και να το κάνουμε η συμπεριφορά εντός προσθιοκίνητου οχήματος είναι κατά κανόνα πιο φιλική σε σχέση με αυτήν ενός οχήματος με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Κατά τ’ άλλα το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, προσφέρει άφθονους χώρους (για κεφάλι και γόνατα) στους πίσω επιβάτες, ενώ διαθέτει καθίσματα επενδυμένα με υφασμάτινη ταπετσαρία καλής ποιότητας, που εμείς προσωπικά την προτιμάμε από το κατά MG «οικολογικό» δέρμα που είχαμε δει στις «θερμικές» εκδόσεις του μοντέλου. Συνολικά η ποιότητα κρίνεται παραπάνω από αξιοπρεπής και εμπνέει εμπιστοσύνη (υπάρχει άλλωστε και η 7-ετής εγγύηση της MG), ενώ θετικά σχόλια θα κάνουμε και για τον εξοπλισμό, που περιλαμβάνει στάνταρ:
α) μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης [Adaptive Cruise Control (ACC), Έξυπνος έλεγχος μεγάλης σκάλας (IHC), Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (SAS), Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης (FCW), Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), Προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα (LDW), Υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (TJA), Αναγνώριση οδικής σήμανσης (TSR), Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LCW), Παραμονή στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ELK)*], το σύστημα συνδεσιμότητας MG iSMART Lite [Τηλεχειρισμός, Πλοήγηση, Προγραμματισμένη φόρτιση, Apple CarPlay™/Android Auto™],
β) Σύστημα κλιματισμού με φίλτρο καθαρισμού γύρης PM2.5,
γ) Ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0’’ και οθόνη αφής multimedia 10,1’’,
δ) Ζάντες αλουμινίου 17” με κάλυμμα Aero και ελαστικά 215/55 R17,
ε) Κλείδωμα με τηλεχειρισμό/Είσοδο χωρίς κλειδί & Κουμπί εκκίνησης κινητήρα,
στ) Κάμερα οπισθοπορείας & ραντάρ παρκαρίσματος πίσω,
ζ) LED φώτα πορείας ημέρας, προβολείς LED & πίσω φώτα LED κλπ.
*Φόρτιση 5-80%. Το MG ZS στην έκδοση Exclusive με τη μεγάλη μπαταρία διατίθεται με ενσωματωμένο φορτιστή AC 11kW.
** Έκδοση Exclusive 72 kWh χωρίς κρατική επιδότηση. Με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» η τιμή διαμορφώνεται στα €32.650. Σημειώστε ότι η έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία (51 kWh) κοστίζει €35.950 χωρίς επιδότηση και 27.950 με επιδότηση