Ένα καινούριο επαγγελματικό, πολλαπλών δυνατότητων

Ένα καινούριο επαγγελματικό, πολλαπλών δυνατότητων

Tην 7η γενιά του Transporter παρουσιάζει η Volkswagen επιχειρώντας όχι απλά να λανσάρει ένα φρέσκο και τεχνολογικά/ψηφιακά αναβαθμισμένο ελαφρύ επαγγελματικό μοντέλο, αλλά και να λανσάρει μια πρόταση που ενώ δείχνει ότι βαδίζει προς το μέλλον διατηρεί την «αύρα» των παλιότερων εκδόσεών του, ιδιαιτέρως του περίφημου Bulli, που έγραψε ιστορία τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70 και ως επιβατικό. Εξάλλου σε αυτό το λανσάρισμα το παρών δίνει και η επιβατική έκδοση του μοντέλου, γνωστή από παλιότερα ως Caravelle.

Το γεγονός ότι η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσιάζει αυτές τις μέρες σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα, στο Λαύριο, τη νέα γενιά του Transporter και του Caravelle, έχει σίγουρα τη δική του αξία. Πολύ περισσότερο που αυτή πραγματοποιείται με επίκεντρο το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, έναν χώρο που είναι στενά συνδεδεμένος με την βιομηχανική ιστορία της Ελλάδας, παραπέμποντας στην ομολογουμένως λαμπρή ιστορία ενός μεγάλου ονόματος στον χώρο των επαγγελματικών οχημάτων.

«Ένα δευτερόλεπτο είναι αρκετό για να αναγνωρίσει κανείς αμέσως το Transporter, το οποίο έχει επανασχεδιαστεί από το πρώτο έως το τελευταίο χιλιοστό, ως διάδοχος του T6.1 και αποτελεί μέλος της οικογένειας Bulli», δηλώνει ο Albert Kirzinger, επικεφαλής του τμήματος design της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα, θέλοντας να δώσει σε μια φράση την ουσία της σχεδίασης της 7ης γενιάς του μεγάλου επαγγελματικού best seller της Volkswagen, του Transporter, αλλά και της «επιβατικής» του έκδοσης, του επίσης γνωστού Caravelle. Η σχεδιαστική συγγένεια είναι λοιπόν προφανής, το βλέπουμε και στις φωτογραφίες, ενώ οι προβολείς LED που βλέπουμε στο εμπρός μέρος του νέου μοντέλου δεν είναι μόνο ένα κομβικό στοιχείο της σχεδίασης, αλλά παραπέμπουν ταυτόχρονα στην ψηφιακή αναβάθμιση του μοντέλου.

Η 7η γενιά Bulli στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: το νέο Transporter, το Multivan και το ID. Buzz. Η σειρά Transporter χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: τα καθαρά επαγγελματικά οχήματα και τη σειρά Caravelle, που προσφέρει premium λύσεις για μεταφορά επιβατών. Το Multivan αποτελεί το ευέλικτο μοντέλο της γκάμας, με χαρακτηριστικό DNA Bulli, που μόλις λανσαρίστηκε και ως αυτοκινούμενο τροχόσπιτο California. Παράλληλα, το ηλεκτρικό ID. Buzz και η επαγγελματική του έκδοση, ID. Buzz Cargo, είναι πρωτοπόροι στην ηλεκτρική κινητικότητα, προσφέροντας μηδενικές εκπομπές CO₂.

Το Transporter διατίθεται ως κλειστό Van, με δύο επιλογές μεταξονίου και δύο ύψη οροφής, καλύπτοντας διαφορετικές απαιτήσεις χώρου και μεταφοράς φορτίου. Για τη μεταφορά επιβατών, υπάρχουν δύο εκδόσεις: το Kombi, που προσφέρει ευελιξία στη διάταξη των καθισμάτων, και το πιο premium Caravelle, ιδανικό ως Minibus, ταξί μεγάλης χωρητικότητας ή οικογενειακό πολυμορφικό όχημα. Υπάρχει επίσης και έκδοση φορτηγού με καρότσα και διπλή καμπίνα, ενώ για όσους αναζητούν κορυφαία απόδοση εκτός δρόμου, οι εκδόσεις παντός εδάφους "PanAmericana" είναι διαθέσιμες τόσο για το Transporter όσο και για το Caravelle, ενισχύοντας τη στιβαρότητα και την αντοχή του οχήματος σε κάθε συνθήκη.

Τα νέα Transporter και Caravelle έχουν μήκος 5.050 mm στη βασική έκδοση. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 146 mm σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο T6.1 που καταργήθηκε. Το μεταξόνιο αυξήθηκε παράλληλα κατά 97 mm στα 3.100 mm. Προαιρετικά, τα δύο Volkswagen διατίθενται με μεγαλύτερο κατά 400 mm μεταξόνιο (συνολικό μήκος: 5.450 mm). Στις βασικές εκδόσεις, το ύψος είναι 1.983 mm (κανονική οροφή). Tέλος, με κύκλο στροφής 11,9 μέτρα (στο κανονικό μεταξόνιο) το νέο Transporter αποδεικνύεται και αρκετά ευέλικτο.

Τα νέα Transporter και Caravelle προσφέρουν περισσότερο χώρο, μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης σε σύγκριση με τον προκάτοχό τους (T6.1). Ο όγκος φόρτωσης του κλειστού φορτηγού με κανονικό μεταξόνιο και κανονική οροφή έχει μεγαλώσει κατά περισσότερο από 10%, φτάνοντας τα 5,8 m³, ενώ στην έκδοση με μακρύ μεταξόνιο και υψηλή οροφή, φτάνει πλέον τα 9,0 m³. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο χώρος φόρτωσης των εκδόσεων με μακρύ μεταξόνιο μπορεί να φιλοξενήσει τρεις ευρωπαλέτες.

Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο έχει ανέβει στους 1,33 τόνους, είναι δηλαδή αυξημένο κατά 0,13 τόνους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, ενώ το ρυμουλκούμενο φτάνει έως και τους 2,8 τόνους, ανάλογα με την έκδοση, όταν ο προκάτοχός του έφτανε τους 2,5 τόνους. Τέλος, το φορτίο οροφής έχει επίσης αυξηθεί, στα 170 κιλά (από τα 150 του απερχόμενου Transporter).

Το εσωτερικό των Transporter και Caravelle είναι εντελώς καινούριο. Και ενώ η τυπικά ψηλή θέση του καθίσματος του οδηγού, η φαρδιά πόρτα και (στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές δείχνουν γνώριμα, ο οδηγός βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με ένα νέο, ψηφιακό τοπίο που αποτελείται από το "Digital Cockpit", τον πίνακα οργάνων 12 ιντσών, και την οθόνη αφής 13 ιντσών, του βασικού συστήματος infotainment (συμπεριλαμβανομένου του DAB+ και του App-Connect Wireless για Apple CarPlay / Android Auto). Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με κουμπιά που, σύμφωνα με τους Γερμανούς, είναι εύκολο να χειριστεί κανείς ακόμη και όταν φοράει γάντια. Όπως στο Multivan και στο ID. Buzz, το νέο Transporter διαθέτει τώρα επίσης ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης και λειτουργία Auto-Hold.

Η γκάμα των συστημάτων κίνησης είναι βέβαια προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της εποχής και περιλαμβάνει κλασικά αποδοτικούς turbodiesel που συνδυάζονται με σύστημα κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, αλλά και plug-in υβριδικές, καθώς και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Συγκεκριμένα, έχουμε επτά διαφορετικές εκδόσεις συστημάτων κίνησης με ισχύ από 81 kW (110 PS) και φτάνει έως 210 kW (286 PS). Εδώ συναντάμε τρεις τετρακύλινδρους κινητήρες TDI 2,0 λίτρων, με ισχύ 81 kW (110 PS), 110 kW (150 PS) και 125 kW (170 PS), ένα Plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης (eHybrid) με βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο CVT (με συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης) και συνδυασμένη ισχύ 171 kW (232 PS), και τρία ηλεκτρικά συστήματα κίνησης (e-Transporter και e-Caravelle) με ισχύ 100 kW (136 PS), 160 kW (218 PS) και 210 kW (286 PS) και μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh (καθαρή), ενώ θα ακολουθήσει ακόμα μια ηλεκτρική έκδοση με μειωμένη ισχύ και μικρότερη μπαταρία - κατάλληλη για αστικές διανομές. Επιπλέον, δύο από τα TDI μοντέλα είναι διαθέσιμα προαιρετικά με τετρακίνηση 4MOTION.