Ο μύθος που έχει χτίσει για 50 και πλέον χρόνια το Toyota Hilux αποκτά νέες διαστάσεις καθώς το ελαφρύ φορτηγό της ιαπωνικής φίρμας απέκτησε – για πρώτη φορά - ήπια υβριδικό, σύστημα κίνησης, αλλά και μια σπέσιαλ GR SPORT II εμπνευσμένη από το φημισμένο ράλυ Nτακάρ, το οποίο και κατέκτησε φέτος.
Το Toyota Hilux δεν είναι τυχαία το best seller ελαφρύ επαγγελματικό για τα τελευταία 20 χρόνια στην Ελλάδα, αλλά και ένας από τους πρωταγωνιστές σε παγκόσμιο επίπεδο. Στα 55 χρόνια της ιστορίας του έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμο με την εξαιρετική αντοχή και την αξιοπιστία, χαρακτηριστικά που αποδεικνύει καθημερινά και συνεχώς στις πιο ακραίες συνθήκες. Μέσα από τη διαδικασία της συνεχούς εξέλιξης, το εμβληματικό Toyota Hulux είναι σε θέση όχι απλά να ικανοποιεί, αλλά και να υπερβαίνει τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πιο απαιτητικών οδηγών σε όλο τον κόσμο. Η εξέλιξη του Toyota Hilux σηματοδοτείται σήμερα από την παρουσίαση δύο νέων μοντέλων: Tου Hilux Hybrid 48V, το πρώτο με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης και του Hilux GR Sport II, που προέκυψε από την εμπειρία της ιαπωνικής φίρμας από τους αγώνες ράλυ και αποτελεί την κορυφαία έκφανση του Hilux.
To Toyota Hilux είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί το νέο σύστημα Toyota 48V Hybrid. Αν μη τι άλλο μιλάμε ένα επιβλητικό pick-up με διπλή καμπίνα, μήκος 5.325 mm, πλάτος 1.900 mm και ύψος 1.865 mm. Ο χώρος φόρτωσης έχει μήκος 1.555 mm, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι πως το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης δεν έχει επηρεάσει την ικανότητα μεταφοράς φορτίων: Ωφέλιμο φορτίο έως 1.000 kg και ικανότητα ρυμούλκησης 3.500 kg.
Το ηξ-ηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης διατηρεί τα πλεονεκτήματα του δοκιμασμένου turbodiesel των 2,8 λίτρων βάζοντας στο παιχνίδι έναν νέο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, μια υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν μετατροπέα DC-DC. Η υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου 48V έχει 13 κυψέλες και χωρητικότητα 4,3Ah. Έχοντας βάρος μόλις 7,6 κιλά, είναι επίσης αρκετά συμπαγής ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, κάτι που σύμφωνα με την Toyota είχε ελάχιστες επιπτώσεις στο χώρο της καμπίνας.
Με την μπαταρία φορτισμένη, το ήπια υβριδικό σύστημα προσφέρει επιπλέον ισχύ 12 kW και πρόσθετη ροπή 65 Nm στο σύστημα μετάδοσης κίνησης κατά την επιτάχυνση. Όλα τα νέα εξαρτήματα έχουν σχεδιαστεί για εύκολη ενσωμάτωση, ενώ βασικό μέλημα ήταν η αντοχή σε σκληρές συνθήκες λειτουργίας. Έτσι, τα νέα εξαρτήματα, όπως ο κινητήρας-γεννήτρια, είναι τοποθετημένα αρκετά ψηλά στον κινητήρα ώστε να διατηρείται η ικανότητα του οχήματος να διασχίζει νερά βάθους 700 mm.
Η Toyota αναφέρει πως το ήπια υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει 5% οικονομία καυσίμου και μείωση εκπομπών CO2, αθόρυβη λειτουργία, ομαλές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, ταχύτερη λειτουργία του start-stop, καθώς και καλύτερο έλεγχο στις χαμηλές ταχύτητες σε δύσκολες συνθήκες με τη μείωση της ταχύτητας ρελαντί του κινητήρα κατά 20%, από 720 σ.α.λ. σε 600 σ.α.λ.
Ο 16-βάλβιδος turbodiesel κινητήρας του Hilux αποδίδει 204 ίππους στις 3.400 σ.α.λ. και έχει εντυπωσιακή ροπή 500 Nm από τις 1.600 έως τις 2.800 σ.α.λ. Διαθέτει σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail, υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και υγρόψυκτο intercooler. Στα συστήματα ελέγχου εκπομπών καυσαερίων περιλαμβάνονται το φίλτρο σωματιδίων και το σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης με Adblue, ενώ όπως και στα Hilux, το ήπια υβριδικό είναι συμβατό με το diesel HVO100, ένα μη ορυκτό καύσιμο που παράγεται αποκλειστικά από 100% ανανεώσιμες πηγές.
Μια ακόμα πρωτιά για το Toyota Hilux Hybrid 48V είναι Multi-Terrain Select. Αυτό έχει 6 επιλογές (Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow και Auto) και προσαρμόζει τις βασικές λειτουργίες του οχήματος (π.χ απόδοση κινητήρα, ανάρτηση, τετρακίνηση, φρένα) με στόχο την βέλτιστη πρόσφυση, ευελιξία και σταθερότητα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Οι Sand, Mud, Rock και Auto μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το Hilux κινείται με τετρακίνηση και κοντές σχέσεις (L4), ενώ οι Dirt, Sand, Mud, Deep Snow και Auto σε λειτουργία (H4).
Φυσικά, όπως και οι άλλες εκδόσεις του, το εξηλεκτρισμένο Toyota Hilix διαθέτει πλαίσιο τύπου σκάλας, με φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση και αμορτισέρ διπλού θαλάμου. Τα χαρακτηριστικά του «go-anywhere» που διαθέτει το Toyota Hilux υποστηρίζονται από την απόσταση εδάφους των 310 mm και τις γωνίες προσέγγισης και φυγής, οι οποίες είναι 29 και 26 μοίρες αντίστοιχα.
Tο νέο Toyota Hilux Hybrid 48V είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Toyota Safety Sense, με βελτιωμένο Pre-Collision System (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC) με Road Sign Assist (RSA) και αυτόματη λειτουργία φώτων Automatic High Beam (AHB). Επίσης, εξοπλίζεται με το Toyota Smart Connect+ 8 ιντσών, που παρέχει πρόσβαση σε πλοήγηση βασισμένη στο cloud για real-time πληροφορίες κυκλοφορίας, καθώς και φωνητικό βοηθό για τον hands-free έλεγχο των κλήσεων κινητού τηλεφώνου και των λειτουργιών του ηχοσυστήματος JBL premium με εννέα ηχεία.
Το Toyota Hilux GR SPORT II δεν είναι τίποτα λιγότερο από την κορυφαία έκφανση του θρυλικού pick-up της Toyota, επηρεασμένη από την κληρονομιά του μοντέλου και νίκες στο ράλυ Ντακάρ από την TOYOTA GAZOO Racing.
Δυναμικό εξωτερικό design, βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση και τα φρένα καθιστούν αυτό το Hilux το καλύτερο στην οδήγηση, εντός και εκτός δρόμου. Είναι το δεύτερο μοντέλο GR SPORT που προσφέρεται στη σειρά Hilux και βασίζεται στον προκάτοχό του τόσο στον σχεδιασμό όσο και στη μηχανική του πλαισίου.
Οι σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνουν διευρυμένα εμπρός και πίσω μετατρόχια κατά 135 mm και 155 mm αντίστοιχα., αυξημένο ύψος οδήγησης (323 mm) και γωνία προσέγγισης (30 μοίρες), ενισχύοντας τις δυνατότητες εκτός δρόμου του οχήματος. Το σύστημα ανάρτησης έχει αναθεωρηθεί με αύξηση κατά 70 mm στο πλάτος των εμπρόσθιων βραχιόνων, υιοθέτηση πιο ελαφρών, σωληνωτών αντιστρεπτικών ράβδων και μετακίνηση των ελατηρίων και των αναθεωρημένων αποσβεστήρων (μονού σωλήνα) εξωτερικά. Στο πίσω μέρος, ο άξονας έχει νέο τετράγωνο σχήμα και οι αποσβεστήρες έχουν μετακινηθεί, προς το εξωτερικό του πλαισίου του οχήματος.
Η ξεχωριστή προσωπικότητα του Hilux GR SPORT II αποτυπώνεται και στη σχεδίαση της καμπίνας, όπου ο σπορ χαρακτήρας αντικατοπτρίζεται στα paddles για τη χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων και στα αλουμινένια σπορ πεντάλ. Τα σπορ καθίσματα διαθέτουν επένδυση που συνδυάζει μαύρο συνθετικό σουέτ και δέρμα.