Τη διαφορά στον χώρο των μικρών SUV επιχειρεί να κάνει η Alfa Romeo με ένα εντελώς νέο μοντέλο που εκτός από το design και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του που θα το βοηθήσουν να ξεχωρίσει ως κάτι διαφορετικό, πιο σπορ, φέρνει μαζί του και το χαρακτηριστικό του εξηλεκτρισμού – θα προσφέρεται δηλαδή και ως πλήρως ηλεκτρική, και ως ήπια υβριδική 48V, αλλά και ως τετρακίνητη.
Tο τι επιχειρεί να κάνει η Alfa Romeo παρουσιάζοντας το νέο της μοντέλο – την Alfa Romeo Milano - που είναι και το μικρότερος σε μέγεθος SUV που διαθέτει στην γκάμα της είναι παραπάνω από προφανές: οι Ιταλοί θέλω να απευθυνθούν σε ένα ευρύτερο κοινό, με ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο - κάτι που το είχαν κάνει και παλιότερα με την Alfa Romeo Mito. Μόνο που εν έτει 2024 ένα SUV της “μικρής” κατηγορίας (B-SUV) δείχνει πολύ πιο ελκυστικό από ένα «ταπεινό» σουπερμίνι – και θυμίζουμε ότι κάποτε, πριν την επέλαση των SUV, τα σουπερμίνι ήταν πολύ πιο δημοφιλή από ότι είναι σήμερα. Έτσι λοιπόν η αναζήτηση νέων πελατών κάνει τη φημισμένη μάρκα να κατέβει κατηγορία με την Alfa Romeo Milano, που όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα στον τομέα του design: είναι ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει και με αυτό που βλέπει ο παρατηρητής απ’ έξω, αλλά και με αυτό που εισπράττει ο οδηγός και οι επιβάτες του, όταν βρεθούν βέβαια στο εσωτερικό του.
Η Alfa Romeo Milano, η οποία θυμίζουμε αποτίνει με το όνομά της φόρο τιμής στην πόλη στην οποία ιδρύθηκε το 1910 η Alfa Romeo, έρχεται να χωρέσει σε ένα συγκρατημένων διαστάσεων αμάξωμα που έχει μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 m και ύψος 1,5 m όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της “Made in Italy” σχεδίασης και να τα συνδυάσει με ό,τι πιο προηγμένο υπάρχει στους τομείς της άνεσης, της συνδεσιμότητας και των σπορ δυναμικών χαρακτηριστικών – σύμφωνα φυσικά με τα όσα υπόσχονται οι Ιταλοί στα επίσημα κείμενά τους. Μαθαίνουμε δε ότι οι σχεδιαστές του περίφημου Centro Stile (του σχεδιαστικού κέντρου της Alfa Romeo) διαμόρφωσαν το εντυπωσιακό πεντάθυρο αμάξωμα με βάση τις ανάγκες των μηχανικών μερών.
Εξωτερικά βλέπουμε ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας της Alfa Romeo Milano παίζει το εμπρός μέρος της, με τους “3+3” ενεργούς Full LED Matrix προβολείς, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν δύο μεγάλες οθόνες: από τη μια ο ψηφιακός και πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων 10,25” και από την άλλη η επίσης 10,25”οθόνη του infotainment - στο κέντρο του ταμπλό. Παρά δε τις compact διαστάσεις της η Milano προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες (με βάση τα μέτρα της κατηγορίας), αλλά και ένα ευμέγεθες πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 400 λίτρα, με ηλεκτρική πόρτα & “handsfree” λειτουργία.
Προσφερόμενη τώρα σε αμιγώς ηλεκτρικές αλλά και υβριδικές εκδόσεις, η Milano είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες διαφορετικών οδηγών. Η έκδοση μηδενικών ρύπων Elettrica, με ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 HP, με μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh η οποία προσφέρει αυτονομία 410 χιλιομέτρων (μεικτός κύκλος WLTP, έκδοση των 156 HP) η οποία μπορεί να ανέβει μέχρι τα 590 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Υποστηρίζει δε ταχεία φόρτιση DC έως 100 kW, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30’ για φόρτιση από το 10% στο 80%.
Πέραν της πλήρως ηλεκτρικής Alfa Romeo Milano, το νέο ιταλικό SUV θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με υβριδικό σύστημα κίνησης, μία ήπια υβριδική με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μία τετρακίνητη με την ονομασία Q4 που θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο - και η οποία είναι προφανές ότι θα είναι εξωτερικής φόρτισης “plug in hybrid” (στα πρότυπα της Tonale) παρόλο που στο επίσημο κείμενο δεν αναφέρεται ρητά κάτι τέτοιο.
Το ήπια υβριδικό σύστημα, από τη μεριά του, αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που αποδίδει 136 HP, ενσωματώνει τεχνολογία τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργεί με βάση το θερμοδυναμικό κύκλο Miller, ενώ για τη βελτίωση της αξιοπιστίας χρησιμοποιεί καδένα χρονισμού αντί για ιμάντα. Το ηλεκτρικό σκέλος αυτού του ήπια υβριδικού συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW που είναι ενσωματωμένος στο 6-σχέσεων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μαζί με το inverter και τη μονάδα κεντρικού ελέγχου. Χάρη δε στην αρχιτεκτονική αυτού του υβριδικού συστήματός, η τη υβριδική Milano μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (π.χ. κατά το παρκάρισμα), με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει συχνά εν κινήσει τόσο για να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή οικονομία.
Ως αυθεντική Alfa Romeo, η Milano δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει και το γνωστό σύστημα Alfa DNA (επιλογή λειτουργίας οχήματος) που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα εκάστοτε ζητούμενα του οδηγού. Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, χωρίς να ζημιώνει την καθημερινή ευχρηστία. Η επιλογή “Natural” είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced Efficiency” σημαίνει τη μέγιστη αποδοτικότητα. Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων που θα ακολουθήσουν - και θα ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.
Καθώς δε στόχος της Alfa Romeo ήταν να αποτελέσει η Milano το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς βλέπουμε ότι η γκάμα του νέου μοντέλου κορυφώνεται με την έκδοση Veloce που διαθέτει ειδικές βελτιώσεις σε μετάδοση, ανάρτηση και φρένα.
Η Milano διαθέτει επίσης πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 καθώς και οι αισθητήρες παρκαρίσματος 360ο που μαζί με την πίσω κάμερα 180ο επιβλέπουν τον περιβάλλοντα χώρο για λογαριασμό του ημιαυτόματου συστήματος παρκαρίσματος. Την καθημερινή ευκολία υποστηρίζουν επίσης στοιχεία όπως το αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει χωρίς ο οδηγός να κάνει το παραμικρό.
Στο λανσάρισμά της η Milano θα είναι αρχικά διαθέσιμη στην ηλεκτρική έκδοση των 156 HP και την υβριδική των 136 με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η γκάμα του νέου μοντέλου θα περιλαμβάνει συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) που θα συνδυάζονται μετα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα.
Όλες οι Milano θα έχουν πλούσιο εξοπλισμό που θα μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία όπως ειδικά σπορ φινιρίσματα στο αμάξωμα και ζάντες αλουμινίου έως 20”, σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία handsfree και αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα. Στην καμπίνα θα ξεχωρίζουν οι σπορ επενδύσεις “Spiga” από ύφασμα και βινύλιο, το σπορ δερμάτινο τιμόνι, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ αλλά και ο κρυφός φωτισμός στους αεραγωγούς, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων.
Τέλος, η Alfa Romeo Milano θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια (όπως και όλα τα μοντέλα της εταιρίας), με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.