Η συγκεκριμένη χρονολογία δεν επελέγη τυχαία, καθώς ακριβώς το 2027 συμπληρώνονται 80 χρόνια λειτουργίας της Ferrari. Η F80 λοιπόν έρχεται να διαδεχθεί μοντέλα θρύλους όπως οι F40 & F50 (που επίσης κυκλοφόρησαν σε αντίστοιχα γενέθλια της ιταλικής εταιρίας) και πιο πρόσφατα η La Ferrari και ήδη πριν καν κυκλοφορήσει κανονικά, με την εξωτική εμφάνιση και τα εξωπραγματικά τεχνικά χαρακτηριστικά της έχει καταφέρει να κλέψει καρδιές!
Κάτι παραπάνω από εμφανής η επιρροή της τεράστιας τεχνογνωσίας της Ferrari από την μακρόχρονη και άκρως επιτυχημένη εμπλοκή της στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, στη δημιουργία της F80 - κυριολεκτικά σε κάθε χιλιοστό του μονοκόκ αμαξώματος της. Κάθε τεχνική εφαρμογή, κάθε εξάρτημα και κάθε λεπτομέρεια πάνω, κάτω ή εντός του μήκους 4,84 μέτρων κομψοτεχνήματος, βρίσκονται εκεί για να εξυπηρετήσουν στον απόλυτο βαθμό τις κορυφαίες επιδόσεις και τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα του εντυπωσιακού σπορ αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια, δηλαδή, όλα όσα πρεσβεύουν εδώ και 76 χρόνια ανελλιπώς τα διαμάντια που τα αμαξώματα τους κοσμούνται με το περίφημο έμβλημα της Ferrari, το “Cavalino Rampante”.
Για παράδειγμα, στη δομή του μονοκόκ αμαξώματος της F80 έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων αλλά και αλουμινίου, εφαρμογές που απέφεραν τον περιορισμό του συνολικού βάρους στα μόλις 1.525 κιλά. Με τη μόνη διαφορά πως εδώ, σε συνδυασμό με την κτηνώδη ιπποδύναμη των 1.200 ίππων που αποδίδει το υβριδικό σύνολο (βλ. τρίλιτρος twin turbo εξακύλινδρος σε διάταξη V βενζινοκινητήρας 900 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες 300 ίππων) απέφεραν απόδοση 300 ίππων ανά λίτρο χωρητικότητας και εννοείται, εξωπραγματικές επιδόσεις.
Τα μόλις 5,7 δευτερόλεπτα που απαιτούνται, όχι για τα γνωστά 0-100 χλμ./ώρα, αλλά για να επιταχύνει η τετρακίνητη F 80 από στάση μέχρι τα 200χλμ./ώρα (!), όπως και τα 350 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας της ξεκαθαρίζουν μια και καλή ποιος είναι πλέον ο νέος βασιλιάς στην κατηγορία των supercars. Τόσο σε επίπεδο απόλυτων επιδόσεων, όσο και σε επίπεδο – μαγικής – οδικής συμπεριφοράς.
Εδώ η κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες σε αναλογία 42,2% εμπρός και 57,8% πίσω, συνιστά ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που αποσαφηνίζει τον καθαρόαιμο χαρακτήρα της απευθυνόμενη κατά κύριο λόγο σε οδηγούς με μεγάλες ικανότητες και εμπειρία. Οι οποίοι άλλωστε είναι και οι πλέον αρμόδιοι για να διακρίνουν και να εκτιμήσουν το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στις υψηλές ταχύτητες τα αεροδυναμικά βοηθήματα που έχουν τοποθετηθεί στο αμάξωμα μεγιστοποιώντας την ευστάθειά του (ενδεικτικά, η εταιρεία ανακοινώνει πως οι αεροτομές εμπρός - πίσω σε ταχύτητα κίνησης 250 χλμ./ώρα παράγουν συνδυαστικά έως 1.000 κιλά κάθετης δύναμης).
Στον οδηγό παρέχεται και η δυνατότητα επιλογής από το τιμόνι ενός από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Hybrid, Performance και Qualify), η ανάρτηση είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη, ενώ εξίσου κορυφαία και τα κεραμικά φρένα με 6πίστονες (εμπρός) και 4πίστονες (πίσω) δαγκάνες, ακινητοποιώντας τη Ferrari F80 από τα 100 χλμ./ώρα σε 28 μέτρα και από τα 200 χλμ./ώρα. σε 98 μέτρα! Ανάλογα ονειρική και η εικόνα του διθέσιου σαλονιού που αποκαλύπτεται όταν ανοίξουν προς τα πάνω οι πόρτες.
Εδώ η ατμόσφαιρα αποπνέει φίνο άρωμα αγώνων, καθώς το στενό και κατάμαυρο κόκπιτ αγκαλιάζει κυριολεκτικά τον οδηγό δημιουργώντας αίσθηση μονοθεσίου της F1, αίσθηση που επιτείνεται από τη τοποθέτηση λίγο πιο πίσω του καθίσματος, του τυχερού συνοδηγού. Το τιμόνι είναι επανασχεδιασμένο, με μικρότερο μέγεθος από αυτό της LaFerrari και πιο συγκεκριμένα 1,4 cm μικρότερο σε πλάτος και 7,0 cm μικρότερο σε ύψος, προσφέροντας περισσότερο χώρο στον οδηγό την ώρα της «μάχης».
Για τυχόν ενδιαφερόμενους να πούμε ότι η τιμή της ολοκαίνουργιας Ferrari F80 ξεκινά από τα 3,6 εκατ. ευρώ, με την παραγωγή των 799 μονάδων να ξεκινά στα τέλη του 2025 και να ολοκληρώνεται μέσα στο 2027.