Το BMW Group ξεκινά, λοιπόν, την παραγωγή μικρής κλίμακας της ηλεκτρο-υδρογονοκίνητης BMW iX5 Hydrogen, στο πιλοτικό εργοστάσιο στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο. Το πρώτο SUV της εταιρίας με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει ήδη ολοκληρώσει ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών σε απαιτητικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της φάσης εξέλιξης και τώρα θα χρησιμοποιηθεί ως «όχημα επίδειξης τεχνολογίας» για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων σε επιλεγμένες περιοχές από την άνοιξη του 2023.
«Το υδρογόνο είναι μία ευέλικτη πηγή ενέργειας που θα διαδραματίσει βασικό ρόλο κατά τη μετάβασή μας στην κλιματική ουδετερότητα», σχολιάζει ο Frank Weber , Μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Εξέλιξης. «Είμαστε βέβαιοι ότι το υδρογόνο πρόκειται να αποκτήσει μεγάλη σημασία για την ατομική κινητικότητα και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι ένας συνδυασμός συστημάτων ηλεκτροκίνησης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου είναι μία λογική προσέγγιση, μακροπρόθεσμα. Οι κυψέλες καυσίμου δεν απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο ή το νικέλιο, επομένως επενδύοντας σε αυτό τον τύπο συστήματος κίνησης ενισχύουμε επίσης τη γεωπολιτική ανθεκτικότητα του BMW Group. Ο στόλος οχημάτων δοκιμής της BMW iX5 Hydrogen θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε νέες και πολύτιμες πληροφορίες δίνοντας μας τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε στους πελάτες μία ελκυστική προϊοντική γκάμα μόλις η οικονομία του υδρογόνου γίνει μία ευρέως διαδεδομένη πραγματικότητα».
Η BMW iX5 Hydrogen θα κατασκευάζεται στο πιλοτικό εργοστάσιο του BMW Group στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας στο Μόναχο. Αυτό αποτελεί το σημείο διασύνδεσης του τομέα εξέλιξης με την παραγωγή, όπου κάθε νέο μοντέλο μιας από τις μάρκες της εταιρείας κατασκευάζεται για πρώτη φορά.
Περίπου 900 άτομα εργάζονται εκεί στα τμήματα αμαξωμάτων, συναρμολόγησης, μηχανολογίας, κατασκευής πρωτοτύπων και προσθετικής κατασκευής (τρισδιάστατη εκτύπωση). Κάθε τμήμα εργάζεται πάνω σε έως και έξι projects οχημάτων ταυτόχρονα και είναι επιφορτισμένο να διασφαλίσει ότι τόσο το προϊόν, όσο και η διαδικασία κατασκευής είναι έτοιμα για μαζική παραγωγή. Στην περίπτωση της BMW iX5 Hydrogen, ειδικοί στην τεχνολογία υδρογόνου, την εξέλιξη οχημάτων και την αρχική συναρμολόγηση νέων μοντέλων, συνεργάζονται στενά προκειμένου να ενσωματώσουν την προηγμένη τεχνολογία συστημάτων κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας.
«Η παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen και των συστημάτων κυψελών καυσίμου που εξέλιξε η BMW καταδεικνύει την υπέρτατη ευελιξία και απαράμιλλη τεχνογνωσία μας στον τομέα παραγωγής μικρής κλίμακας», σχολιάζει ο Milan Nedeljković, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Παραγωγής. «Αυτό δείχνει ότι ήδη διαθέτουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας υδρογόνου στο σύστημα παραγωγής BMW iFACTORY ως ένα πρόσθετο τύπο κίνησης».
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ προμηθεύει τα βασικά οχήματα για το μοντέλο υδρογόνου, το οποίο έχει εξελιχθεί πάνω στην πλατφόρμα της BMW X5. Στο τμήμα αμαξωμάτων του πιλοτικού εργοστασίου, τα οχήματα αυτά εφοδιάζονται με μία νέα δομή πατώματος η οποία καθιστά εφικτή την τοποθέτηση δύο δεξαμενών υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από το πίσω κάθισμα.
Τα ηλεκτρικά συστήματα 12V και 400V, η μπαταρία υψηλής τάσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η κυψέλη καυσίμου/υδρογόνου, ενσωματώνονται στο όχημα κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης, μαζί με τα εξαρτήματα της στάνταρ παραγωγής. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα μαζί με τη μικρή μπαταρία υψηλής απόδοσης που προσφέρει συμπληρωματική ισχύ, όταν απαιτείται σε διάφορες φάσεις της κίνησης. Αποτελεί δε προϊόν της τεχνολογίας BMW eDrive 5ης γενιάς, που επίσης χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV) της BMW. Τα συστήματα κυψελών υδρογόνου που βρίσκονται κάτω από το εμπρός καπό της BMW iX5 Hydrogen έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται με ίδια μέσα από φέτος τον Αύγουστο, στο κέντρο αριστείας της BMW για το υδρογόνο, στο Garching (βόρεια του Μονάχου).
Σημειώστε ότι για το υδρογονοκίνητο SUV παράγονται πολυάριθμα εξειδικευμένα εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που κατασκευάζονται στο Additive Manufacturing Campus – το κέντρο αριστείας του BMW Group για την τρισδιάστατη εκτύπωση – που επίσης αποτελεί τμήμα του πιλοτικού εργοστασίου. Η BMW iX5 Hydrogen περνά από όλα τα συνήθη στάδια παραγωγής, ξεκινώντας από το τμήμα αμαξωμάτων, και συνεχίζει στο βαφείο και στο τμήμα συναρμολόγησης πριν καταλήξει στον τελικό έλεγχο του κάθε οχήματος ξεχωριστά. Στη συνέχεια, το κάθε όχημα υποβάλλεται σε ένα ολοκληρωμένο λειτουργικό έλεγχο στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Aschheim.
Τι ιδιαίτερο προσφέρει η BMW iX5 Hydrogen; Το αυτοκίνητο συνδυάζει όλα τα οφέλη ενός οχήματος μηδενικών ρύπων με τη δυνατότητα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, χωρίς το «άγχος της αυτονομίας» και χωρίς τις χρονοβόρες στάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, που απαιτούνται στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Βλέπετε, για να συνεχίσει να κινείται ένα FCEV όταν αδειάσει η δεξαμενή υδρογόνου απαιτείται απλώς ένας ανεφοδιασμός που διαρκεί όσο και αυτός με βενζίνη – στοιχείο που καθιστά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μία ελκυστική συμπληρωματική εναλλακτική λύση στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία. Κάτι που έχει ιδιαίτερη αξία και λαμβάνουν σοβαρά υπόψη του πελάτες για τους οποίους οι σύντομες στάσεις για ανεφοδιασμό και η μεγάλη αυτονομία είναι απαραίτητες.