Με το σλόγκαν «1.904 τρόποι να σχεδιάσετε το αυτοκίνητο των ονείρων σας» μια ιστορική ισπανική μάρκα, η Hispano Suiza, η οποία επανήλθε στο προσκήνιο πριν από δύο χρόνια, ανακοινώνει το πλήθος των δυνατοτήτων εξατομίκευσης που προσφέρει για το πανίσχυρο ηλεκτρικό supercar της, Carmen. Το ενδιαφέρον είναι ότι η παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου θα περιοριστεί σε 19 μόνον κομμάτια.
Δεν είναι αυτοκίνητο για τον καθένα μια Hispano Suiza Carmen, όπως άλλωστε ποτέ δεν ήταν για τον οποιονδήποτε τα μοντέλα που κατασκεύαζε. Η Hispano Suiza Fábrica de Automóvil S.A. – της οποίας η έδρα, το τεχνικό κέντρο και η μονάδα παραγωγής βρίσκονται σήμερα στη Βαρκελώνη - είναι μια ιστορική ισπανική εταιρία που ιδρύθηκε στην πρωτεύουσα της Καταλονίας το 1904 από τον Damián Mateu, με τη βοήθεια του τεχνικού διευθυντή και μηχανικού Marc Birkigt, και ανήκει σε τέσσερις γενιές της οικογένειας Suqué Mateu.
Μεταξύ 1904 και 1946, η Hispano Suiza κατασκεύασε περισσότερα από 12.000 πολυτελή οχήματα υψηλής απόδοσης και 50.000 κινητήρες αεροσκαφών. Όπως αντιλαμβάνεστε, το όνομα Hispano Suiza εμπνέει στους Ισπανούς ένα αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας ενώ παράλληλα σηματοδοτεί και μια σύνδεση με την παράδοση, καθώς εδώ το στοιχείο της οικογενειακής κληρονομιάς είναι έντονο.
Πριν από δύο χρόνια, η παρουσίαση στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης της Hispano Suiza Carmen σήμανε την επάνοδο της εταιρίας στη δράση και την έναρξη μια δεύτερης ζωής, που αναπόφευκτα θα λέγαμε έφερνε μαζί της και το στοιχείο του συστήματος κίνησης μηδενικών ρύπων. Το design ενδεχομένως μιλά από μόνο του σε αυτό το αυτοκίνητο που το θηλυκού γένους όνομα δείχνει απολύτως ταιριαστό, παραπέμποντας σαφώς στο λαμπρό παρελθόν της εταιρίας - το οποίο επιχειρεί να συνδέσει με το μέλλον. Η σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από τη Dubonnet Xenia της δεκαετίας του 1930, ενώ η τεχνολογία της, όπως δηλώνουν οι άνθρωποι της Hispano Suiza δεν έχει καμία απολύτως σχέση όχι μόνο με εκείνη του παρελθόντος, αλλά ούτε και με εκείνη οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου στην αγορά σήμερα.
Και αν η τελευταία αυτή δήλωση δεν μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους, γεγονός είναι ότι η Carmen έχει σίγουρα – και από τεχνική πλευρά - ενδιαφέρον.
Δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη είναι τοποθετημένοι στον πίσω άξονα προσφέροντας στους πίσω τροχούς τη θηριώδη ισχύ που ξεπερνά τους 1.000 ίππους (2x375 kW) και την αντίστοιχα εντυπωσιακή ροπή των 1.160 Nm. Το κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα – τύπου monocoque – αμάξωμα εδράζεται σε μια ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια, μπρος – πίσω, επιλογή που εξασφαλίζει ότι καλύτερο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.
Οι επιλογές αυτές «περιορίζουν» το βάρος της Carmen στα 1690 κιλά – καθόλου άσχημα θα μπορούσε να πει κανείς για ένα τέτοιου τύπου αυτοκίνητο ευμέγεθες αυτοκίνητο με μήκος 4.730 mm και πλάτος 2.040 mm. Στοιχείο που με τη σειρά του διευκολύνει το κατέβασμα του χρόνου για τα 0-100 km/h σε μόλις 2,6 δευτερόλεπτα. Και καθώς φαίνεται ότι οι Ισπανοί είναι έτοιμοι να θυσιάσουν τη θεωρητική αυτονομία των 400 χιλιομέτρων που προσφέρουν οι 80 kWh μπαταρίες ιόντων λιθίου, χάριν των επιδόσεων, η τελική ταχύτητα «περιορίζεται» στα 250 km/h, όταν στα συνήθη ηλεκτρικά αυτοκίνητα το όριο είναι είτε τα 150 είτε τα 180 km/h.
Έχοντας απαριθμήσει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, καταλαβαίνουμε ότι η Carmen είναι ήδη ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που γίνεται ακόμα πιο ιδιαίτερο χάρη στον υπερλούξ χαρακτήρα της. Η Hispano Suiza είναι σαφές ότι θέλει να προσεγγίσει τους – λίγους αλλά «έχοντες» - πελάτες της παρουσιάζοντας το αυτοκίνητο όχι ως όχημα, αλλά ως «έργο τέχνης». Και επειδή ένα μοναδικό έργο τέχνης δεν μπορεί να έχει αυθεντικά αντίγραφα, οι Ισπανοί επιχειρούν να δώσουν το χαρακτήρα της μοναδικότητας στην Carmen προσφέροντας στους απαιτητικούς πελάτες της τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα πλήρως εξατομικευμένο αυτοκίνητο, μέσω του προγράμματος Unique Tailormade. Συνολικά, υπάρχουν 1.904 επιλογές διαφορετικών συνδυασμών προκειμένου να διαφοροποιήσει κανείς το πανάκριβο αυτοκίνητο φέρνοντάς το στα μέτρα του.
Ο Francesc Arenas, Διευθυντής Σχεδίασης της Hispano Suiza σημειώνει ότι «Οι φουτουριστικές γραμμές της Carmen συνέδεσαν το παρελθόν της μάρκας με το παρόν και το μέλλον που θέλουμε για αυτήν . Εμπνευστήκαμε επίσης από το κίνημα art deco και από την κ. Carmen Mateu, εγγονή του Damián Mateu, ιδρυτή της Hispano Suiza και μητέρα του προέδρου μας, Miguel Suqué Mateu. Η προϋπόθεση του ήταν πολύ σαφής, όταν σχεδιάζαμε τους εσωτερικούς χώρους, μας είπε ότι η Carme, εκτός από το να είναι, θα έπρεπε και να μοιάζει με Hispano Suiza».
Και συνεχίζοντας, καταλήγει: «Με το Μοναδικό Πρόγραμμα Εξατομίκευσης θέλαμε να αποτυπώσουμε τις πιο ποικίλες δυνατότητες δημιουργίας μίας μοναδικής Hispano Suiza Carmen για κάθε πελάτη. Θέλουμε αυτές οι 19 μονάδες της Carmen να είναι έργα τέχνης σε τροχούς, συλλεκτικά αντικείμενα, σύμβολα αριστείας - και κάθε ιδιοκτήτης μπορεί να συμμετάσχει στη διαδικασία της τελικής διαμόρφωσης του αυτοκινήτου του».