Hyundai Bayon: είναι ο ορισμός του Crossover – και συμφέρει!

Hyundai Bayon: είναι ο ορισμός του Crossover – και συμφέρει!

Το εντελώς νέο μοντέλο με το οποίο η Hyundai εμπλούτισε τη γκάμα των «τζιποειδών» της αποτελεί έναν από τους πλέον τυπικούς εκπροσώπους των οχημάτων εκείνων που έχει επικρατήσει να αποκαλούμε Crossovers. Ο λόγος για το Hyundai Bayon ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο, αλλά και εξαιρετικά ευέλικτο και πρακτικό νεανικό μοντέλο «πασπαρτού» κατάλληλο και για χρήση στην πόλη, και για εκδρομές, το οποίο προσφέρεται σε πολύ λογική τιμή και ενσωματώνει σύγχρονη τεχνολογία. 

Σχεδιασμένο ειδικά για την Ευρώπη είναι το νέο αυτό μοντέλο της Hyundai - και για αυτό τον λόγο μάλιστα διαθέτει και ευρωπαϊκό όνομα, αφού η Bayonne είναι πόλη της νοτιοδυτικής Γαλλίας (και πρωτεύουσα της γαλλικής χώρας των Βάσκων). Με το λανσάρισμα του Hyundai Bayon η κορεατική εταιρία βρέθηκε να δίνει ένα έντονο παρών στην πολυπληθή πλέον και ιδιαίτερα δυναμική κατηγορία των λεγομένων B-SUV, με δύο μοντέλα: το Kona και το Bayon. Και ενώ το Kona ωρίμασε και ήρθε η ώρα της αντικατάστασής του, το Bayon παραμένει σταθερά στην επικαιρότητα ως φρέσκια παρουσία με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Όπως δε είπαμε και στην αρχή, το Bayon δεν διστάζεις καθόλου να το χαρακτηρίσεις Crossover, αφού περισσότερο σου θυμίζει ψηλό στέισον (συγκρατημένου βέβαια μήκους), παρά SUV. Δεν έχει σε καμία περίπτωση την αγριωπή, επιθετική (ή, αν θέλετε, «χωμάτινη») εμφάνιση που αποτελεί τον κανόνα στα SUV, δεν έχει εξογκωμένα φτερά με μαύρα «φρύδια» είναι, δηλαδή – και είναι επίσης σίγουρα πιο χαμηλό από ένα τυπικό SUV. Πρόκειται όμως αναμφισβήτητα για ένα μοντέλο με έντονη προσωπικότητα, το οποίο καταφέρνει να προσφέρει και μεγάλους χώρους, αλλά και αυξημένη ευελιξία, συνδυασμένη με δυναμικά χαρακτηριστικά που δείχνουν και τη στόχευσή του: το νεανικό κοινό της Ευρώπης, τις νέες οικογένειες.

Μοντέρνο, ευρύχωρο και ευέλικτο

Η μηχανολογική συγγένεια με το ήδη δημοφιλές σουπερμίνι της εταιρίας, το Hyundai i20, δεν είναι μυστικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε να κάνουμε με δύο πλήρως διακριτά και εντελώς διαφορετικά ως προς τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες μοντέλα. Και μόνο τις διαστάσεις του Hyundai Bayon να λάβει υπόψη κανείς (μήκος 4.180 mm, πλάτος 1.775 mm και ύψος 1.490 mm) είναι αρκετό για να αντιληφθεί ότι έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα σαφώς πιο ευρύχωρο. Πολύ περισσότερο που το μεταξόνιο είναι αυξημένο στα 4.180 mm, εξασφαλίζοντας πραγματικά άφθονο χώρο για όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες.

Επιπλέον, ως γνήσιο Crossover, το Bayon προσφέρει τη «λογικά» αυξημένη απόσταση των 165 mm από το έδαφος, η οποία όχι μόνο είναι επαρκής για περιπλανήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο, αλλά έχει ως θετική συνέπεια και μία «ψηλή» θέση οδήγησης με αναβαθμισμένη περιφερειακή ορατότητα.

Από την άλλη, το Bayon, διαθέτοντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Sensuous Sportiness” της Hyundai, καταφέρνει να έχει τη δική του προσωπικότητα με ένα αμάξωμα που κινείται μεταξύ των τυπικών πεντάθυρων hatchback και των station wagon – με το τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό να καθορίζει και την πρακτικότητα του πορτμπαγκάζ, το οποίο προσφέρει τα - ουκ ολίγα - 410 λίτρα του για τη μεταφορά αποσκευών.

Δείτε εδώ βίντεο σχετικά με τη σχεδίαση του Hyundai Bayon:

Και επιδόσεις, και οικονομία, και Hybrid 48V

Το Bayon προσφέρεται με μια γκάμα από ιδιαίτερα αποδοτικούς βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων, με ή χωρίς 48V υβριδική τεχνολογία, που σε κάθε περίπτωση προσφέρουν όχι μόνο χαμηλές εκπομπές CO2, αλλά και μειωμένη κατανάλωση. Στην πλέον προσιτή του εκδοχή, το νέο crossover της Hyundai κινείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 MPi 84 ίππων, συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ στη συνέχεια τον λόγο έχει ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος και άμεσου ψεκασμού T-GDi για βέλτιστη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις.

Αυτός ο κινητήρας, ο 1.0 T-GDi, στην περίπτωση που ενσωματώνει την 48V υβριδική τεχνολογία της Hyundai αποδίδει ισχύ 100 ή 120 ίππων και συνδυάζεται δε με το ευφυές σύστημα μετάδοσης με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (6iMT) ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT). Ο ίδιος κινητήρας είναι επίσης διαθέσιμος και χωρίς το 48V υβριδικό σύστημα – συνδυασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (6MT) ή αυτόματο 7DCT.

Σημειώστε ότι η Hyundai δεν έκανε «τσιγκουνιές» στον τομέα της τεχνολογίας, καθώς φρόντισε να εφοδιάσει το Bayon με το μοναδικό σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD), το οποίο ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος της βαλβίδας ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Γεγονός που, βελτιώνοντας την καύση, βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την εξοικονόμηση καυσίμου.

Σημειώστε επίσης ότι το ευφυές χειροκίνητο σύστημα μετάδοσης (intelligent Manual Transmission ή iMT), είναι μια ιδιαίτερη τεχνολογική επιλογή που εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου, καθώς επιτρέπει περιστασιακά στο αυτοκίνητο να “ρολάρει” ελεύθερα, σβήνοντας μάλιστα τον κινητήρα εν κινήσει και βάζοντάς τον και πάλι εμπρός χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Ενώ το γεγονός ότι ο 1.0 T-GDi – σε όλες του τις εκδοχές - συνδυάζεται με σύστημα επιλογής προφίλ λειτουργίας από τον οδηγό (Eco, Normal και Sport) αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που αναβαθμίζει την απόδοση.

Υψηλή τεχνολογία και πλούσιος εξοπλισμός

Το γεγονός, τώρα, ότι το Hyundai Bayon είναι προσιτό, δεν σημαίνει ότι είναι και φτωχό – κάθε άλλο μάλιστα. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ και η επίσης ψηφιακή οθόνη αφής 8,0’’ είναι τα πρώτα σημάδια που παραπέμπουν σε έναν πλούσιο εξοπλισμό. Ενώ τα 5 έτη δωρεάν συνδεδεμένων υπηρεσιών Hyundai Blulink δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρία να δηλώνει ότι το νέο Hyundai Bayon δεν έχει αντίπαλο στον τομέα της συνδεσιμότητας.

Ούτως ή άλλως, ο κατάλογος με τα διάφορα υψηλής τεχνολογίας συστήματα είναι μεγάλος και περιλαμβάνει στάνταρ το πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού “SmartSense”, τα οποία αναβαθμίζουν και την άνεση, και την ασφάλεια. Βλέπετε, το SmartSense ξεκινά από την προειδοποίηση για ύπαρξη επιβατών στο πίσω κάθισμα που δεν έχουν δέσει τη ζώνη ασφαλείας (Rear Occupant Alert- ROA) για να φτάσει μέχρι την Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist- LKA) και τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης με αναγνώριση όχι μόνο οχημάτων αλλά και ποδηλατών, και πεζών.

Σημασία στη συνδεσιμότητα

Το Bayon είναι, όπως είπαμε, εξοπλισμένο με την τελευταία έκδοση της τεχνολογίας Bluelink® της Hyundai, προσφέροντας υπερσύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Το Bluelink® περιλαμβάνει υπηρεσίες όπως το Connected Routing και η ενοποίηση ημερολογίου (Calendar Integration), χάρη στην οποία ο οδηγός μπορεί να αναπαράγει το ημερολόγιο της Google ή της Apple στο σύστημα πολυμέσων του οχήματος. Επίσης, εάν υπάρχει η διεύθυνση ενός προορισμού συνάντησης, τότε αυτή μπορεί να εισαχθεί απευθείας στο σύστημα πλοήγησης του Bayon.

Επιπλέον, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Bluelink®, ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει και να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του εξ’ αποστάσεως ή ακόμα και να ελέγξει σημαντικές πληροφορίες, όπως τα απαραίτητα service ή η στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ.

Σημειώστε ότι σε περίπτωση ατυχήματος, εφόσον έχουν ενεργοποιηθεί οι αερόσακοι του οχήματος, το eCall ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Εναλλακτικά, οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν αυτήν τη λειτουργία με το πάτημα ενός διακόπτη.

Τέλος θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι όλα αυτά που περιγράψαμε παραπάνω προσφέρονται υπό τη σκέπη της σιγουριάς που προκύπτει από την 5-ετή εργοστασιακή εγγύηση της Hyundai, η οποία μάλιστα παρέχεται και χωρίς όριο χιλιομέτρων! Γεγονός που επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των προϊόντων της κορεατικής εταιρίας.

 

Δείτε τον αναλυτικό εξοπλισμό και τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Bayon κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε τον τιμοκατάλογο του νέου Hyundai Bayon κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε την αναλυτική περιγραφή του νέου Hyundai Bayon κάνοντας κλικ εδώ