Όσοι παρακολουθούν στοιχειωδώς τα τεκταινόμενα στο χώρο του αυτοκινήτου, γνωρίζουν από καιρό ότι η Hyundai έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ σοβαρό – και θα τολμούσαμε να πούμε «επικίνδυνο» παίκτη – η πορεία του οποίου είναι σταθερά ανοδική. Τόσο ως προς τον όγκο των πωλήσεων, όσο και ως προς την ποιότητα των προϊόντων που παράγει.
Το Hyundai Motor Group είναι ένας όμιλος που αυτή τη στιγμή έχει παρουσία σε 200 χώρες με εγκαταστάσεις παραγωγής και δίκτυα πωλήσεων απασχολώντας πάνω από 280.000 υπαλλήλους. Έχει, δε, καταφέρει να δίνει το παρών όχι απλά στο αυτοκίνητο, αλλά και στο χάλυβα και τις κατασκευές, στα logistics, τη χρηματοδότηση, την πληροφορική και τις υπηρεσίες. Και σε ότι έχει να κάνει με τα μοντέλα των αυτοκινήτων που παράγει, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μιλάμε για τρεις μάρκες: την Hyundai Motor Co. την Kia Motors Corp. (που είναι γνωστές στην Ελλάδα) και την «πολυτελή» Genesis, που την ξέρουν πολύ καλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Προκειται για τον 5ο σε πωλήσεις όμιλο παγκοσμίως – και μάλιστα επί 5 συνεχή έτη - με πάνω από 7,0 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων (πίσω από VW Group, «συμμαχία» Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota, και General Motors).
Έναν όμιλο που έχοντας - και αυτός - αντιληφθεί την πράσινη στροφή που συντελείται στο χώρο της αυτοκίνησης διαθέτει ήδη μια πλούσια γκάμα «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων όλων των δυνατών τύπων: πλήρως ηλεκτρικά (EV), επαναφορτιζόμενα “Plug In Hybrid” υβριδικά (PHEV), πλήρως “full hybrid” υβριδικά (HEV), αλλά και ήπια “mild hybrid 48V” υβριδικά μοντέλα (MHEV).
Ανάμεσά τους τα καθαυτό ηλεκτρικά Hyundai Kona EV, Kia Niro EV και Kia Soul EV που ήδη δίνουν το παρών στην αγορά της χώρας μας, αλλά και τα Kia Niro PHEV, Hyundai Kona hybrid, Hyundai Ioniq EV, Hyundai Ioniq PHEV κ.ά.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η Hyundai δεν περιορίζει τη δραστηριότητά της στην «κλασική» επιλογή των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, αλλά προωθεί σταθερά και τη λύση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με κυψέλες καυσίμου/υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicle – FCEV). Έχει δε στο ενεργητικό της το υδρογονοκίνητο SUV με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως: το Hyundai Nexo FCEV.
Η νέα παγκόσμια αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων Electric-Global Modular Platform (E-GMP) η οποία αποκαλύφθηκε μέσω του διαδικτύου στη εκδήλωση «E-GMP Digital Discovery» σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για τη σχέση του Hyundai Motor Group με την ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για την πρώτη ειδικά εξελιγμένη πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας επόμενης γενιάς του ομίλου. Από αυτήν θα προκύψουν μοντέλα όλων των κατηγοριών και διαστάσεων, που θα φέρουν τα σήματα τόσο της Kia, όσο και της Kia, αλλά και της Genesis.
Από δομική άποψη αυτό που βλέπουμε είναι μια εντελώς επίπεδη κατασκευή με την μπαταρία να ενσωματώνεται σε ένα πλαίσιο μεταβλητών διαστάσεων. Κάτι που σημαίνει αυξημένη ελευθερία δημιουργίας διαφορετικού τύπου «σαλονιών» με τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου.
Ενώ από την άποψη του συστήματος κίνησης βλέπουμε τον ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα μετάδοσης να μετακομίζουν στους πίσω τροχούς, αφήνοντας περιθώριο για τη δημιουργία τετρακίνητων εκδόσεων με την προσθήκη ενός ακόμα κινητήρα εμπρός. Αυτό είναι κάτι βλέπουμε και σε άλλες εταιρίες, όπως στη Volkswagen με την πλατφόρμα MEB, και αποτελεί μια μεγάλη αλλαγή καθώς επί δεκαετίες η αρχιτεκτονική του «όλα μπροστά» (κινητήρας εμπρός και μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς) κυριαρχούσε στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τόσο για λόγους οικονομίας όσο και για λόγους οδικής συμπεριφοράς.
Η E-GMP θα μειώσει σημαντικά την πολυπλοκότητα της κατασκευής των νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων του Group μέσω της μεταβλητότητας και της τυποποίησής της, επιτρέποντας την ταχεία εξέλιξη διαφορετικών τύπων αυτοκινήτων.
Στοιχείο καινοτομίας αποτελεί η δυνατότητα φόρτισης όχι μόνο στα 400V αλλά και στα 800V στοιχείο που επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συσκευές συνεχώς ρεύματος ισχύος έως 350 kW. Κατά συνέπεια αναμένεται ότι ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στην E-GMP, με μέγιστη αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα, θα μπορούν να «γεμίζουν» την μπαταρία τους στο 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 18 λεπτά. Με άλλα λόγια, θα μπορούν να αποκτήσουν επιπλέον 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά – κάτι πολύ σημαντικό για την πραγματοποίηση μακρινών ταξιδιών.
Αξιοποιώντας τη νέα πλατφόρμα E-GMP, το Hyundai Motor Group σκοπεύει να λανσάρει συνολικά 23 μοντέλα EV και να πουλήσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο EV παγκοσμίως μέχρι το 2025. Ανάμεσά τους και ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων που θα πραγματοποιεί τα γνωστά 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 3,5’’ και θα έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα!
Σημειώνουμε ότι η Hyundai Motor Company παρουσίασε τον περασμένο Αύγουστο την αποκλειστική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων «IONIQ» (στα πρότυπα των BMW i και Mercedes EQ), η οποία αναμένεται έως το 2024 να παρουσιάσει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, τα IONIQ 5,6 και 7 που θα καλύψουν διαφορετικές κατηγορίες της αγοράς.
Αντίστοιχα, η Kia Motor βαδίζει με βάση τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική του «Plan S». Στόχος είναι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν το 20% των συνολικών της πωλήσεων έως το 2025. Η εταιρία έχει επίσης ήδη δώσει μια πρώτη εικόνα των επτά νέων ηλεκτρικών της μοντέλων που θα παρουσιαστούν σταδιακά μέχρι το 2027.