Για την άγνωστη στη χώρα μας αμερικανική Polaris, θα λέγαμε ότι είναι μια πολύ «ειδική» εταιρία προσανατολισμένη στην κατασκευή διαφόρων τύπων ελαφρών οχημάτων που προορίζονται να καλύψουν πολύ συγκεκριμένες ανάγκες. Ανάμεσά τους και το Ranger, ένα ιδιόμορφο τετρακίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για αγροτικές δουλειές – και το οποίο στην τετρακίνητη εκδοχή του φαίνεται πιο αποτελεσματικό από τα συμβατικά «αδέλφια» του.
Είναι αλήθεια ότι οι ηλεκτροκινητήρες φημίζονται για την αυξημένη ροπή που αποδίδουν σε πολλές στροφές, ωστόσο, καθώς οι μπαταρίες δεν είναι ότι πιο ελαφρύ υπάρχει στον κόσμο, η απόφαση της Polaris να προχωρήσει στη δημιουργία ηλεκτρικής έκδοσης του μικρού τετρακίνητου Ranger δημιούργησε κάποια ερωτηματικά σε σχέση με την αναλογία κιλών ανά ίππο.
Θέλοντας λοιπόν να δείξει ότι κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν συμβαίνει, αλλά και ότι το πλήρως ηλεκτρικό UTV (Utility Terrain Vehicle) έχει - συγκριτικά με τα ομοειδή μοντέλα που κινούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης - στη διάθεσή του περισσότερη ισχύ, άρα τουλάχιστον τις ίδιες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, η Polaris έφερε το νέο ηλεκτρικό Ranger UTV, που προς το παρόν έχει τη μορφή πρωτότυπου, σε μια ειδική χωμάτινη πίστα της Μινεσότα, για να επιδείξει τις δυνατότητές του. Το τι ακριβώς μπορεί να κάνει το συγκεκριμένο όχημα φαίνεται στο σχετικό βίντεο που η εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα.
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η δυνατότητα του να πηγαίνεις οπουδήποτε είναι ένας θεμελιώδης λόγος για τον οποίο κάποιοι άνθρωποι επιλέγουν αγοράσουν ένα UTV. Και στην περίπτωση του μέχρι τώρα γνωστού Ranger τα προσόντα για κάτι τέτοιο υπήρχαν: από την απόσταση από το έδαφος έως τις διαδρομές ανάρτησης, αλλά και τη μετάδοση της κίνηση σε όλους τους τροχούς. Φαίνεται λοιπόν ότι και το καινούριο ηλεκτρικό Ranger θα συνεχίσει αυτή την παράδοση, αποκαλύπτοντας ένα ακόμα πεδίο δράσης για την ηλεκτροκίνηση.
Η Polaris συνεργάστηκε κατά την εξέλιξη του νέου της UTV με τη γνωστή στις ΗΠΑ κατασκευάστρια ηλεκτρικών μοτοσικλετών, Zero Motorcycles, για να εξελίξει ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνει την τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων της Zero για τα διάφορα εκτός δρόμου οχήματά της. Και καθώς το off-roading είναι προφανώς ένας τομέας που η Polaris έχει σημαντική εμπειρία και εισαγωγή ενός ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης επιτρέπει τώρα στην εταιρεία να αυξήσει τα επίπεδα απόδοσης των οχημάτων της στις χωμάτινες διαδρομές για τις οποίες προορίζονται.
Το πρωτότυπο που φαίνεται στο βίντεο των δοκιμών δεν αντιπροσωπεύει απαραίτητα την τελική διαμόρφωση του οχήματος, αλλά πιθανότατα κρύβει ένα πλήρως διαμορφωμένο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Χάρη σε αυτό, το νέο ηλεκτρικό Ranger φαίνεται να μην έχει πρόβλημα να αντιμετωπίζει βράχους μεγέθους μπάλας του μπάσκετ καθώς και να κινείται χωρίς πρόβλημα στη λάσπη ή να διασχίζει ένα ρέμα.
Ενώ το επιπλέον βάρος των μπαταριών της Zero δε φαίνεται να έχει επηρεάσει αρνητικά ούτε το Ranger. Αντιθέτως, η ομάδα των μηχανικών που ασχολήθηκε με την εξέλιξή του κατάφερε να κατανείμει καλύτερα το φορτίο για να προσφέρει τελικά το Ranger καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου.
Δεν είναι ακόμα σαφές με ποιες ακριβώς προδιαγραφές κινητήρα-συστήματος μετάδοσης κίνησης θα δούμε το νέο πλήρως ηλεκτρικό Ranger, αλλά είναι γνωστό ότι η Zero έχει μόνο τρεις επιλογές κινητήρα 35, 52 και 82 kW (46, 70 και 110 hp). Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι το νέο UTV θα «φορέσει» τον λιγότερο ισχυρό κινητήρα, πάλι θα τα καταφέρνει καλύτερα από το όχημα του βίντεο, που σύμφωνα με πληροφορίες διέθετε ηλεκτροκινητήρα 30 ίππων.