Η Volkswagen ενισχύει ακόμη περισσότερο την γκάμα του Volkswagen ID.3 ανακοινώνοντας την έναρξη διάθεσης του δυναμικού ID.3 GTX, αλλά και της έκδοσης ID.3 Pure στην ελληνική αγορά, εγκαινιάζοντας το επόμενο κεφάλαιο στην παρουσία του μικρομεσαίου hatchback μηδενικών ρύπων στην αγορά.
Στα «χωράφια» της σπορ αυτοκίνησης μπαίνει το βασικό (για την ώρα τουλάχιστον) ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen με το λανσάρισμα του ID.3 GTX, που διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 210 kW (286 PS) με μέγιστη ροπή 545 Nm (την οποία οι Γερμανοί συγκρίνουν με αυτή ενός V8 κινητήρα βενζίνης 5500 κ.εκ.), που τοποθετημένος στον πίσω άξονα επιταχύνει το αυτοκίνητο από 0 στα 100 km/h σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 79 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 603 km, ενώ μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με ισχύ έως 185 kW – οπότε μπορεί να φορτιστεί ξανά από το 10 στο 80% σε περίπου 26 λεπτά.
Σχεδιαστικά, το ID.3 GTX ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις του ID.3 από την ξεκάθαρη αναφορά στην οικογένεια GTX (νέα γρίλια εισαγωγής αέρα σε σχέδιο με ρόμβους, νέα φώτα ημέρας, εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου Skagen 20 ιντσών κλπ.). Ενώ στο εσωτερικό, το ταμπλό με τις χαρακτηριστικές για το GTX χρωματικές πινελιές καθώς και τα λογότυπα GTX στα καθίσματα και στο τιμόνι δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στις επενδύσεις καθισμάτων GTX του βασικού εξοπλισμού σε Microfleece "ArtVelours" Eco με τις κόκκινες διακοσμητικές ραφές τους, οι οποίες προσδίδουν μια αίσθηση υψηλής ποιότητας στο εσωτερικό.
Αναβαθμισμένα τα ID.3 Pro & ID.3 Pro S
Έναν χρόνο μετά την αναβάθμιση του, το ηλεκτρικό Hatchback δέχεται περαιτέρω βελτιώσεις αφού διαθέτει τώρα την επόμενη γενιά λογισμικού (ID. Software 5.0) και infotainment, καθώς και βελτιωμένη φιλοσοφία χειρισμού.
Ένα νέο και πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η θερμική προετοιμασία της μπαταρίας υψηλής τάσης για ταχυφόρτιση σε όλες τις εκδόσεων ID.3 που διασφαλίζει ότι πριν από την επόμενη στάση φόρτισης DC η θερμοκρασία της μπαταρίας φθάνει στο επιθυμητό επίπεδο, κάτι που επιτρέπει πιο γρήγορη φόρτιση για όσους βρίσκονται εν μέσω ενός μεγάλου ταξιδιού. Αυτό συμβάλλει στη μείωση του χρόνου φόρτισης κατά αρκετά λεπτά, ιδίως το χειμώνα. Χάρη σε αυτή την λειτουργία και σε μακρινά ταξίδια με μία ή περισσότερες στάσεις φόρτισης, η μπαταρία του ID.3 τροφοδοτείται το συντομότερο δυνατό με ηλεκτρική ενέργεια.
Όταν είναι ενεργή η λειτουργία Electric Vehicle Route Planner, η προετοιμασία ξεκινά αυτόματα καθ’ οδόν για τον επόμενο σταθμό ταχεία φόρτισης – η λειτουργία μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα χρησιμοποιώντας το μενού φόρτισης στο σύστημα infotainment.
Wellness In-Car και νέο premium ηχοσύστημα
Η εφαρμογή Wellness In-Car είναι ένα νέο χαρακτηριστικό, που επιτρέπει τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών του ID.3 μέσω τριών προκαθορισμένων προγραμμάτων (Fresh Up, Calm Down και Power Break), τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της ευεξίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ένα ακόμη κορυφαίο στοιχείο είναι και το νέο προαιρετικό premium ηχοσύστημα Harman Kardon με 480 Watt μουσικής ισχύος, με 12 ηχεία και με τέσσερις ρυθμίσεις: Pure, Relax, Speech και Vibrant.
Νέας γενιάς infotainment & Chat GPT
Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα infotainment του ID.3. Η οθόνη αφής είναι πλέον 12,9’’ με εντελώς νέα δομή μενού, για ευκολότερο χειρισμό από τον οδηγό ή/και τον συνοδηγό. Η Volkswagen ενημερώνει επίσης ότι το πολλαπλών λειτουργιών τιμόνι έχει βελτιωθεί, επιτρέποντας απλοποιημένο χειρισμό, ενώ παράλληλα οι Γερμανοί αφαίρεσαν τον επιλογέα από το πλαίσιο του Digital Cockpit και τον μετέφεραν ως διακόπτη στην κολόνα του τιμονιού, όπως και στα υπόλοιπα ID. Τα ρυθμιστικά αφής για τον κλιματισμό και τον έλεγχο της έντασης του ήχου είναι πλέον φωτιζόμενα και βρίσκονται κάτω από την οθόνη του συστήματος Infotainment.
Με το νέο φωνητικό βοηθό IDA, ο χειρισμός του ID.3 γίνεται πιο εύκολος καθώς ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι στο παρελθόν στις φυσικές φωνητικές εντολές. Δεν επιτρέπει μόνο τον έλεγχο μιας σειράς λειτουργιών του οχήματος, αλλά απαντά και σε ερωτήσεις με πρόσβαση σε διαδικτυακές βάσεις δεδομένων, όπως η Wikipedia. Ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) μέσω του ChatGPT.
Η πιο προσιτή πρόταση
H εισαγωγική έκδοση ID.3 Pure ενσωματώνεται στην γκάμα του ID.3, αποτελώντας μια νέα πιο προσιτή πρόταση στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Με μπαταρία ιόντων λιθίου 52 kWh (net) και ηλεκτροκινητήρα 125 kW (170 PS) με 310 Nm ροπής, το ID.3 Pure διαθέτει αυτονομία έως 388 km (μεικτός κύκλος, WLTP). Σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το ID.3 Pure φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 145 kW και μπορεί να φορτιστεί στο 10%-80% του περιεχομένου της σε λιγότερο από 31 λεπτά.
Η προτεινόμενη τιμή λιανικής ανέρχεται στις 27.500€ (συμπεριλαμβάνεται η επιδότηση των 9.000€ συν των 2.000€ της απόσυρσης που προσφέρει το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3)
Η μικρή μπαταρία με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 52 kWh θα είναι πλέον διαθέσιμη και στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV coupé ID.5. H εισαγωγική έκδοση έχει προβλεπόμενη αυτονομία 370 km. (μεικτός κύκλος, WLTP) με τον ηλεκτροκινητήρα που είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα να παράγει ισχύ 125 kW (170 PS).
Επιπλέον, το ID.5 Pure θα είναι διαθέσιμο και στην έκδοση More σε πάρα πολύ ανταγωνιστική τιμή, με 2.000€ επιπλέον της έκδοσης Pure, ενώ η αξία του εξοπλισμού είναι 6.634€.
Η προτεινόμενη τιμή λιανικής ανέρχεται στις 37.900€ (συμπεριλαμβάνεται η επιδότηση των 9.000€ συν των 2.000€ της απόσυρσης που προσφέρει το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3)