ο Kia EV9 είναι πρώτη ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα της μάρκας – ένα εντυπωσιακό και προηγμένο τεχνολογικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται από ένα χρηστικό και ευρύχωρο εσωτερικό με μινιμαλιστική διάταξη και τρεις σειρές καθισμάτων. Βασισμένο στην εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης E-GMP (Electric Global Modular Platform) του Hyundai Group, το EV9 διαθέτει ιδιαίτερα μακρύ μεταξόνιο - 3.100 mm - και μία εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική που προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για όλους τους επιβάτες σε όποια σειρά καθισμάτων και αν βρίσκονται.
Με μήκος 5.010 mm, το Kia EV9 είναι το πιο ευρύχωρο επιβατικό μοντέλο της Kia. Το βασικό μοντέλο έχει πλάτος 1.980 mm και ύψος 1.755 mm, ενώ το EV9 GT-line έχει μήκος 5.015 mm, πλάτος 1.980 mm και ύψος 1.780 mm.
Στην 6-θέσια έκδοση, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει μεταξύ των καθισμάτων «χαλάρωσης» ή των περιστρεφόμενων για τη δεύτερη σειρά. Τα καθίσματα «χαλάρωσης» προσφέρουν αναβαθμισμένη άνεση, ενώ τα περιστρεφόμενα μπορούν να «βλέπουν» προς την τρίτη σειρά. Επιπλέον, το EV9 διαθέτει καινοτομίες που κάνουν τα ταξίδια πιο άνετα και βολικά, όπως ψηφιακούς εξωτερικούς καθρέπτες, αυτόματες χειρολαβές πόρτας τύπου pop-up, αεριζόμενα καθίσματα πρώτης και δεύτερης σειράς και τριπλή πανοραμική οθόνη.
Πέραν δε της άνεσης που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες του, το Kia EV9 διαθέτει και ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ 828 λίτρων, με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς όρθια (όταν και της τρίτης σειράς είναι όρθια υπάρχει και πάλι ένα υπολογίσιμο πορτμπαγάζ 333 λίτρων. Επιπλέον υπάρχει ένα πρόσθετο μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk) 90 λίτρων, ενώ η τετρακίνητη έκδοση προσφέρει 52 λίτρα.
Η αυτονομία που φτάνει τα 563 χιλιόμετρα συμπληρώνεται από την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση που μπορεί να προσθέσει έως και 249 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις 15 λεπτά. Το EV9 είναι επίσης εξοπλισμένο με αμφίδρομη φόρτιση, κάτι που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν όχι μόνο να φορτίζουν το EV τους χρησιμοποιώντας ένα wall box ή ένα δημόσιο σημείο φόρτισης, αλλά μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας για να τροφοδοτηθούν ηλεκτρονικές συσκευές (V2L) - ή ακόμη, στο μέλλον, το σπίτι τους (V2H) ή το δίκτυο (V2G).
Δύο επιλογές συστημάτων κίνησης
Το Kia EV9 διατίθεται με κίνηση είτε μόνο στους πίσω είτε και στους τέσσερις τροχούς. Και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με μπαταρία τέταρτης γενιάς της Kia με χωρητικότητα 99,8 kWh.
Η έκδοση (RWD) με κίνηση στους πίσω τροχούς διαθέτει κινητήρα 149,5 kW με μέγιστη ροπή 350 Nm. Με τελική ταχύτητα στα 185 χλμ./ώρα, αυτή η έκδοση πραγματοποιοί τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα και προσφέρει μία αυτονομία έως και 563 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον WLTP.
Η τετρακίνητη έκδοση (AWD) συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες 141 kW με μέγιστη ροπή 250 Nm και 350 Nm (εμπρός και πίσω, αντίστοιχα) για τη βασική έκδοση (350 Nm μπρος-πίσω για την έκδοση GT-line) και έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Η βασική έκδοση χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα μόλις 6,0 δευτερόλεπτα, ενώ η GT-line ή η αναβαθμισμένη βασική έκδοση είναι ακόμα πιο γρήγορη με μόλις 5,3 δευτερόλεπτα για την ίδια επιτάχυνση. Οι εκδόσεις AWD προσφέρουν εκτιμώμενη κατά WLTP ηλεκτρική αυτονομία έως 512 χλμ. για την έκδοση Baseline και έως 505 χλμ. για την GT-Line.
Το Kia EV9 υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση 800 V, πράγμα που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να περνούν περισσότερο χρόνο οδηγώντας και λιγότερο χρόνο φορτίζοντας. Με 15 λεπτά φόρτισης επιτυγχάνεται αυτονομία οδήγησης έως 249 χλμ. για την έκδοση RWD και έως 226 χλμ. για την έκδοση AWD.
Αποτελεσματικό σε όλες τις συνθήκες
Το Kia EV9 δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό όχημα - είναι ένα πραγματικό SUV, ικανό να αντιμετωπίσει απαιτητικά εδάφη, ενώ παράλληλα προσφέρει άνετη οδήγηση. Είναι λοιπόν εξοπλισμένο με τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις προτιμήσεις του οδηγού καθώς και στις συνθήκες κίνησης. Πρόκειται για τα: Eco / μεγιστοποιεί την απόδοση, Sport / αυξάνει την ισχύ για καλύτερες επιδόσεις, Normal / ισορροπία μεταξύ απόδοσης και άνεσης και My Drive / πλήρης εξατομίκευση ρυθμίσεων.
Σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, η νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων διασφαλίζει ομαλή και άνετη οδήγηση, ενώ τα αυτορρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ βελτιώνουν τόσο το κράτημα όσο και τη σταθερότητα όταν το όχημα μεταφέρει βαρύ φορτίο. Παράλληλα, α ελαστικά που ελαχιστοποιούν τον θόρυβο και τους κραδασμούς, σε συνδυασμό με τον σχεδόν αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα, διασφαλίζουν μία ήσυχη οδήγηση.
Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως κατά την οδήγηση σε βρεγμένους, χιονισμένους ή λασπωμένους δρόμους, η τετρακίνηση δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που θα βελτιώσει την ασφάλεια αλλά και τις επιδόσεις. Το σύστημα Terrain Mode Select επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν τη λειτουργία Mud, Sand ή Snow μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, όταν οδηγούν σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Στη συνέχεια, το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα τον έλεγχο του συστήματος κίνησης, την κατανομή της ροπής και το πλαίσιο για βέλτιστη απόδοση.
Υψηλή τεχνολογία
Στο εσωτερικό, τον απαραίτητο High Tech τόνο δίνει το Panoramic Wide Display αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας – κοινώς infotainment - 12,3 ιντσών και ένα πάνελ κλιματισμού 5,3 ιντσών για πληροφορίες σχετικά με τα καθίσματα και τη θέρμανση. Το EV9 μπορεί επίσης να εξοπλιστεί προαιρετικά με Head-Up Display (HUD) για πρόσθετη άνεση.
Το infotainment περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης και προσφέρει μια ευρεία γκάμα δυνατοτήτων, όπως η στάνταρ σύνδεση Bluetooth για δύο κινητές συσκευές ταυτόχρονα και η λειτουργία Android Auto και Apple CarPlay. Υπάρχει βελτιωμένη χρηστικότητα των φωνητικών εντολών που βασίζεται στη φυσική γλώσσα επιτρέποντας τη χρήση υπηρεσιών όπως η πλοήγηση, η ενεργοποίηση των μέσων ενημέρωσης και ο έλεγχος της θερμοκρασίας.
Πέραν όμως της «άμεσα ορατής» τεχνολογίας των ψηφιακών οθονών, το Kia EV9 είναι εξοπλισμένο με μια ποικιλία προηγμένων χαρακτηριστικών ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού για μέγιστη άνεση και ασφάλεια στο δρόμο. Διαθέτει επίσης στάνταρ την τελευταία γενιά του Highway Driving Assist 2. Το HDA 2 συνδυάζει το Lane Following Assist 2 (LFA 2) με το Hands On Detection (HoD) και το SCC Smart Cruise Control. Αυτό το σύστημα βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, το οποίο περιλαμβανόταν και στην προηγούμενη γενιά του HDA, βοηθά το όχημα να αλλάξει λωρίδα όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το φλας. Το αυτοκίνητο αλλάζει αυτόματα λωρίδα στην κατεύθυνση που υποδεικνύεται, εφόσον είναι ασφαλές για να το κάνει.