Η Kia οικία επαναφέρει με άλλες προδιαγραφές στη γκάμα της το Ray EV, το ευφυές και πρακτικό μίνι ηλεκτρικό μοντέλο της που υπήρξε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής της Κορέας. Με αυτόν τον τρόπο η κορεατική εταιρία σκοπεύει να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Για πρώτη φορά, το Kia Ray EV το είχαμε δει τον Δεκέμβριο του 2011, ως τη μηδενικών ρύπων εκδοχή του Ray CUV που διέθετε κινητήρα φυσικού αέριου – και ταυτοχρόνως ως το πρώτο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής της Κορέας.
Διαθέτοντας ηλεκτροκινητήρα 50 kW και μπαταρία ιόντων λιθίου 16,4 kWh, το Ray EV προσέφερε αυτονομία έως 139 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση. Και παρόλο που τα χιλιόμετρα αυτά με τα σημερινά δεδομένα δείχνουν λίγα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το μικρό KIA είχε σχεδιαστεί ως αυτοκίνητο πόλης με μήκος 3.593 mm, πλάτος 1.595 mm και ύψος 1.700 mm και μεταξόνιο 2520 mm. Οπότε, με το σκεπτικό αυτό, η εν λόγω αυτονομία ήταν μία χαρά… Ενώ παρά το αυξημένο (κατά 187 κιλά) σε σχέση με τον θερμικό αδελφό του βάρος του, που έφτανε τα 1.185 kg, το μίνι ηλεκτρικό Kia διέθετε αξιοπρεπείς επιδόσεις (με βάση πάντα τον χαρακτήρα του) καθώς με 77% μεγαλύτερη ροπή (167 Nm) μπορούσε να πραγματοποιήσει τα 0-100 km/h σε 15,9 δευτερόλεπτα.
Το Kia Ray EV διέθετε και δυνατότητα ταχείας φόρτισης (σε 25 λεπτά) ενώ σε κοινή πρίζα 220V η φόρτιση διαρκούσε 6 ώρες.
Καθώς όμως ότι το μικρό ηλεκτρικό Kia κυκλοφόρησε πολύ νωρίς, όταν οι συνθήκες δεν ήταν ακόμα «ώριμες» για την ηλεκτροκίνηση, με αποτέλεσμα η εταιρία να προχωρήσει στη διακοπή της παραγωγής του το 2018 λόγω της έλλειψης υποδομών φόρτισης.
Πέντε χρόνια αργότερα φαίνεται πια ότι η κατάσταση έχει αλλάξει και η Kia σχεδιάζει να «αναστήσει» το Ray EV επιδιώκοντας να προσφέρει μια προσιτή επιλογή στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων ηλεκτρικών της Κορέας. Το νέο πλήρως ηλεκτρικό Ray θα διαθέτει σχεδόν διπλάσια αυτονομία από τον προκάτοχό του (210 km) - χάρη στη νέα του μπαταρία που έχει χωρητικότητα 35,2 kWh - και ισχυρότερο κατά 30% ηλεκτροκινητήρα (63,3 kW).
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το νέο Ray EV θα έρθει να διευρύνει τις επιλογές οδηγών που διανύουν αποστάσεις μεγαλύτερες από 200 km ημερησίως, προσφέροντας βελτιωμένη απόδοση και δυνατότητα οδήγησης χωρίς άγχος στα μητροπολιτικά κέντρα. Εκτιμάται μάλιστα ότι για πρώτη φορά από το λανσάρισμά του το 2011, το Kia Ray EV θα βρεθεί στο top-10 των πωλήσεων στη Νότια Κορέα.
Σταθερή αξία και πρόσθετο πλεονέκτημά του, αποτελεί το ευρύχωρο εσωτερικό του που χαρακτηρίζεται από υψηλή χρηστικότητα – με χαρακτηριστική «λεπτομέρεια» την μεγάλη πλαϊνή πόρτα και την απουσία μεσαίας κολόνας που προσφέρει αυξημένη ευκολία πρόσβασης και φόρτωσης. Σημειώστε δε ότι η Kia σχεδιάζει επίσης να λανσάρει και μια επαγγελματική έκδοση του Ray EV – ένα μονοθέσιο van που θα απευθύνεται σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων και αυτοαπασχολούμενους.
Σημειώστε επίσης ότι το νέο Ray EV έχει πιστοποιηθεί για αυτονομία 210 χλμ. από το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας, το οποίο θεωρείται πιο «συντηρητικό» σε σύγκριση με το πρότυπο WLTP, μπορεί δε να καλύψει απόσταση 238 χιλιομέτρων σε αστικές συνθήκες και 176 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο. Είναι δε εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP) που προέρχεται από την κινεζική CATL – κυρίαρχο της αγοράς μπαταριών.
Ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα με το Kia Ray EV; Ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα, θα είναι διαθέσιμο μόνο στην αγορά της Νότιας Κορέας…
Παρατήρηση: στις φωτογραφίες βλέπετε το facelift της πρώτης γενιάς του μοντέλου.