Το Limo δεν είναι απλά ένα ακόμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι ένας προάγγελος των αλλαγών που μας περιμένουν στον τομέα της κινητικότητας. Εξάλλου, και η ίδια η δημιουργία και η ύπαρξη της Mobilize από το Groupe Renault πριν από μερικούς μήνες σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται. Δεν αλλάζει απλώς το αυτοκίνητο, αποχαιρετώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλάζει και ο τρόπος που το χρησιμοποιούμε.
Προσέξτε λοιπόν: Σε ολόκληρη την Ευρώπη, η αγορά μετακινήσεων με ταξί (ταξί και οχήματα ιδιωτικής ενοικίασης*) βρίσκεται σε άνθιση και αναμένεται να αυξηθεί από τα 28 δισεκατομμύρια ευρώ που είναι σήμερα, στα 50 δις ευρώ έως το 2030. Είναι επίσης μια αγορά που θα γνωρίσει μια γρήγορη και ευρεία διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνονται σταδιακά απαραίτητα για όσους επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στα κέντρα των πόλεων, καθώς αυτοί θα αντιμετωπίζουν τους περιορισμούς στην κυκλοφορία που προέρχονται από την καθιέρωση ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπου (LEZ) οι οποίες καθιερώνονται σταδιακά σε όλη την Ευρώπη.
Σημειώστε ότι τα οχήματα ιδιωτικής ενοικίασης κυκλοφορούν κυρίως σε αστικές και περιαστικές περιοχές. Για παράδειγμα, από τα 47.500 ιδιωτικά ενοικιαζόμενα οχήματα που έχουν καταχωρηθεί στη Γαλλία, το 75 τοις εκατό από αυτά βρίσκονται στο Παρίσι και στην ευρύτερη περιοχή του Παρισιού.
Αυτήν την αγορά έχει, εν προκειμένω, υπόψη του το Groupe Renault. Τα λόγια της Clotilde Delbos, Διευθύνουσας Συμβούλου της Mobilize, δίνουν το στίγμα και του μοντέλου, και της αναμενόμενης νέας τάξης πραγμάτων: «Το πρώτο μοντέλο Mobilize, το Limo, είναι η απάντηση της νέας μάρκας στην εξέλιξη της αγοράς ride-hailing. Αυτή η προσφορά, που συνδυάζει ένα όχημα και ευέλικτες υπηρεσίες, απεικονίζει πλήρως την ικανότητα της Mobilize να αλλάζει ανάγκες των χρηστών οχημάτων. Αποδεικνύει επίσης μια μοναδική τεχνογνωσία που προκύπτει από την εμπειρία του Ομίλου Renault στις υπηρεσίες κινητικότητας και τη δύναμη της RCI Bank and Services στη χρηματοδότηση».
Ξεκινώντας, λοιπόν, από το δεύτερο εξάμηνο του 2022, το Mobilize Limo θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με συνδρομή, με ευέλικτα προγράμματα για επαγγελματίες οδηγούς, η οποία θα περιλαμβάνει το όχημα και πακέτα all-inclusive λύσεων κινητικότητας.
Το Mobilize Limo προέρχεται από την κοινοπραξία που δημιουργήθηκε από την Renault Group και την Jiangling Motors Group Co., Ltd (JMCG) το 2018. Επωφελείται δε από την τεχνογνωσία και την εμπειρία στην ηλεκτρική κινητικότητα - οχήματα και υπηρεσίες - που απέκτησε ο Όμιλος Renault και το δίκτυό του τα τελευταία 10 χρόνια.
Το Mobilize Limo έχει μήκος 4,67, πλάτος 1,83 και ύψος 1,47 μέτρα – διαστάσεις δηλαδή που το τοποθετούν στην παραδοσιακή κατηγορία “D-segment”, προϊδεάζοντας για ένα ευρύχωρο εσωτερικό, στοιχείο απαραίτητο για ένα αυτοκίνητο που καλείται να λειτουργήσει στο πλαίσιο που περιγράψαμε παραπάνω. Και επειδή ήδη ζούμε στην ψηφιακή εποχή, για τον πίνακα οργάνων χρησιμοποιείται μία οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ μία ακόμα οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το χειρισμό των πολυμέσων και του συστήματος πλοήγησης είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό.
Από τεχνική σκοπιά, το ηλεκτρικό ταξί της Renault / Mobilize είναι εφοδιασμένο με ηλεκτροκινητήρα 110 kW (150 hp) υψηλής απόδοσης, που αποδίδει 220 Nm άμεσα διαθέσιμης ροπής, προσφέροντας 0-100 km/h σε 9,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται κατά τη συνήθη τακτική στα 140 km/h, για διαφύλαξη της αυτονομίας.
Μια υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 60 kWh προσφέρει αυτονομία 450 περίπου χιλιομέτρων, η οποία θεωρείται αρκετή για να ανταποκριθεί το Limo στις ανάγκες του μέσου επαγγελματία ο οποίος δεν ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα ημερησίως, σε συνθήκες εντατικής χρήσης. Το Mobilize Limo είναι συμβατό με τους πιο συνηθισμένους τύπους συστημάτων φόρτισης AC και DC. Με ταχεία φόρτιση, η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για αυτονομία 250 χιλιομέτρων σε 40 λεπτά.
Σημειώστε ότι παρά το μεγάλο του μήκος το Limo χαρακτηρίζεται από σχετικά μικρό κύκλο στροφής, 11,2 μέτρων. Είναι επίσης εφοδιασμένο με σύστημα VSP (Vehicle Sound for Pedestrians) που εκπέμπει χαρακτηριστικό ήχο προειδοποιώντας τους πεζούς για την παρουσία του αυτοκινήτου και είναι πάντα ενεργό με ταχύτητες κάτω από 19 μίλια / ώρα και μόλις το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία «Drive».
Το Limo θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό για πρώτη φορά στο περίπτερο της Renault στη διεθνή έκθεση κινητικότητας στο Μόναχο, IAA Mobility 2021, στις 8 Σεπτεμβρίου, ενώ στη συνέχεια θα αναπτυχθεί στόλος 40 Mobilize Limo για την επικύρωση των υπηρεσιών που θα προσφέρει σε όλη την Ευρώπη.
* Παρατήρηση: Στην Ευρώπη χρησιμοποιείται ο όρος Private Ηire Vehicles (Οχήματα Ιδιωτικής Ενοικίασης) για να υποδηλώσει εκείνες τις μετακινήσεις που γίνονται από «ταξί» που δεν επιτρέπεται να πάρουν πελάτη από το δρόμο, αλλά προκύπτει αποκλειστικά με ραντεβού, με προγραμματισμένες «κούρσες».