Nέα BMW M3 CS με 550 ίππους

Nέα BMW M3 CS με 550 ίππους

Για το 2023, η BMW M GmbH θα συνεχίσει να εστιάζει στην προσθήκη ιδιαίτερα ελκυστικών ειδικών εκδόσεων στην προϊοντική γκάμα της. Η νέα BMW M3 CS φέρνει ακόμα μεγαλύτερη ένταση στην αγωνιστική αύρα που χαρακτηρίζει τα επιτυχημένα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της εταιρείας για την πολυτελή μεσαία κατηγορία.

Μια έξυπνη και ελαφριά κατασκευή που διαθέτει μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), μαζί με την αυξημένη ισχύ του κινητήρα, ένα ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο, αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές ακριβείας που προσφέρουν μια συναρπαστική εμπειρία επιδόσεων στην πίστα, συνδυάζονται με τη λειτουργικότητα και την καθημερινή χρηστικότητα της BMW M3 Sedan. Αυτός ο συνδυασμός προσδίδει στην BMW M 3 CS έναν απόλυτα δικό της χαρακτήρα: την ικανότητα να προσφέρει μία ανόθευτη αίσθηση M που συναρπάζει και ενθουσιάζει σε κάθε χιλιόμετρο που διανύει στο δρόμο, αλλά και στην πίστα.

Όσον αφορά το μηχανικό σύνολο, η BMW M3 CS συνδυάζει έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με απόδοση 405 kW/550 hp με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και το ευφυές σύστημα τετρακίνησης M xDrive. Το εν λόγω σύνολο προσφέρει επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα και μία απολαυστική εμπειρία και στους τέσσερις επιβαίνοντες. Η νέα BMW M3 CS θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων στο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο από τον Μάρτιο του 2023, με το σταδιακό της λανσάρισμα να ξεκινά τον ίδιο μήνα. Οι ΗΠΑ, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία είναι οι σημαντικότερες αγορές για τη νέα αυτή ειδική έκδοση.

Αυξημένη ισχύς, μειωμένο βάρος, συναρπαστικές επιδόσεις.

Η συνταγή ‘αυξημένη ισχύς και μειωμένο βάρος’ χαρίζει στη νέα BMW M3 CS συναρπαστικές επιδόσεις και μια αποκλειστική αίσθηση. Η ισχύς αντλείται από μία ειδικά αναβαθμισμένη έκδοση του υψηλόστροφου και εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo που αναπτύχθηκε για τα μοντέλα BMW M3 και BMW M4. Αυτή η μονάδα με χωρητικότητα 3,0 λίτρων αποτελεί επίσης τη βάση για τον κινητήρα με τον οποίο η BMW M4 GT3 διεκδίκησε για πρώτη φορά και κέρδισε επάξια τον τίτλο του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού (DTM) το 2022.

Ως αποτέλεσμα, ο κινητήρας της νέας BMW M3 CS διαθέτει πληθώρα τεχνολογικών λεπτομερειών, που προέρχονται απευθείας από την μονάδα κίνησης του αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ο στροφαλοθάλαμος σε σχεδίαση "closed-deck" χωρίς χιτώνια είναι εξαιρετικά άκαμπτος και επομένως κατάλληλος, προκειμένου να ανταπεξέρχεται στις υψηλές πιέσεις κατά την καύση. Τα ελαφριά δε τοιχώματα των κυλίνδρων με επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο, μειώνουν τις απώλειες τριβών. Ο σφυρήλατος ελαφρύς στρόφαλος βοηθά στην ανάπτυξη υψηλής ισχύος με την εξαιρετικά υψηλή στρεπτική του αντίσταση, ενώ παράλληλα ικανοποιεί τη δίψα του κινητήρα να ανεβάσει ψηλά τις στροφές του. Ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, επιτρέποντας τη βέλτιστη διάταξη των αυλών ψύξης για ιδανική διαχείριση των θερμοκρασιών, η οποία θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με συμβατικές μεθόδους χύτευσης μετάλλων. Το σύστημα παροχής λαδιού έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται τις ειδικές προκλήσεις της χρήσης στην πίστα, όπως και το σύστημα ψύξης.

 

Ο εν σειρά εξακύλινδος κινητήρας αποδίδει 405 kW /550 hp .

Αυτές οι προσεκτικά μελετημένες τροποποιήσεις αντικατοπτρίζουν την ακλόνητη εστίαση στην επίτευξη κορυφαίας ευστροφίας αλλά και στη μέγιστη απόδοση ισχύος για τον κινητήρα της νέας BMW M3 CS. Οι σημαντικές δυνατότητες αναβάθμισης της κινητήριας μονάδας άνοιξαν το δρόμο για αύξηση της μέγιστης απόδοσης κατά 30 kW/40 hp σε σύγκριση με την BMW M3 Competition Sedan με M xDrive (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 10.1 – 10.0 l/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2 : 230 – 228 g/km στον κύκλο WLTP, τιμές για το πρότυπο NEDC: – ), με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τα 405 kW/550 hp. Αυτή η αύξηση ισχύος επιτεύχθηκε χάρη σε στοχευμένες βελτιώσεις της τεχνολογίας M TwinPower Turbo του κινητήρα, χωρίς όμως συμβιβασμούς στον τομέα της σταθερής απόδοσης ή της αντοχής. Οι προσαρμογές αφορούσαν κυρίως στην αύξηση της μέγιστης πίεσης πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών από 1,7 σε 2,1 bar καθώς και τις ειδικές για το μοντέλο τροποποιήσεις στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα.

Επιπλέον, οι ειδικά σχεδιασμένες βάσεις κινητήρα σε συνδυασμό με τα σκληρότερα ελατήρια δημιουργούν μια εξαιρετικά άκαμπτη σύνδεση μεταξύ της κινητήριας μονάδας και της δομής του οχήματος. Έτσι, το πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από ακόμη πιο έντονη απόκριση του κινητήρα και άμεση μετάδοση της ισχύος του στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο κινητήρας της νέας BMW M3 CS αποδίδει μέγιστη ροπή 650 Nm από τις μόλις 2.750 σ.α.λ. και τη διατηρεί μέχρι και τις 5.950 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ. με μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ.

Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κινητήρα είναι και η αμείωτη παροχή ισχύος μέχρι και τα ανώτερα κλιμάκια του στροφόμετρου. Αυτό συνοδεύεται από ένα συναρπαστικό soundtrack που παράγεται από την διπλή διακλάδωση του συστήματος εξαγωγής με τα ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια, ένα μειωμένου βάρους σιλανσιέ από τιτάνιο και – ως είθισται για μοντέλο M – με τα δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένα σε μαύρο ματ χρώμα. Η επιλογή των προγραμμάτων SPORT ή SPORT+ για τη ρύθμιση της απόκρισης του κινητήρα στο μενού M Setup παραμετροποιεί και τον ήχο της εξάτμισης, εξασφαλίζοντας μία ανεπανάληπτη χροιά που θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αυτό προσδίδει μία πραγματική ηχητική πανδαισία, ιδιαίτερα στις αλλαγές ταχυτήτων που συνοδεύονται από τον διεγερτικό συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα.

Τροφοδοτώντας τον δρόμο με ισχύ για βέλτιστο αποτέλεσμα: οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic , M xDrive , Active M Differential .

Η ροπή του κινητήρα της νέας BMW M3 CS μεταφέρεται μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις είτε με τον ειδικό για τα μοντέλα BMW M επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή από τα carbon paddles στο τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα προκειμένου να διαλέγει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου, επιλέγοντας μεταξύ ρυθμίσεων για άνεση, σπορ επιδόσεις και βελτιστοποιημένη απόδοση για οδήγηση στην πίστα.

Τόσο η πρόσφυση όσο και η ευελιξία της νέας BMW M3 CS ενισχύονται από την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως μεταβαλλόμενη και εξαιρετικά ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα. Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential στον πίσω άξονα - η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική αίσθηση M κατά την επιτάχυνση ή την έξοδο του αυτοκινήτου από τις στροφές.

 

Το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να αλλάξει από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD. Στέλνοντας την ισχύ του κινητήρα αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και καταστέλλοντας κάθε παρέμβαση των συστημάτων ελέγχου για τη σταθεροποίηση του οχήματος, η ρύθμιση αυτή εμπλέκει ακόμα πιο έντονα τους έμπειρους οδηγούς στην οδηγική εμπειρία.

Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το M xDrive ενώνουν τις δυνάμεις τους εξασφαλίζοντας εντυπωσιακούς χρόνους επιτάχυνσης. Η νέα BMW M3 CS χρειάζεται 3,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h και 11,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 200 km/h από στάση. Η εν κινήσει επιτάχυνση από 80 - 120 km/h ολοκληρώνεται σε 2,6 δευτερόλεπτα (με 4η σχέση) ή 3,3 δευτ. (με 5η σχέση). Η BMW M3 CS διατίθεται στάνταρ με το M Driver’s Package,και έχει τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h.

Ειδικά προσαρμοσμένη ρύθμιση για την τεχνολογία πλαισίου και το σύστημα DSC , ελαστικά πίστας στάνταρ.

Η τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW M3 CS έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, τη συνολική φιλοσοφία του οχήματος και στην κατανομή του βάρους του. Οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις του συστήματος DSC και του M Dynamic Mode είναι επίσης σκόπιμα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις οδήγησης σε πίστα.

Η ανεξάρτητη ρύθμιση της κινηματικής των αξόνων και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις της γωνίας κάμπερ, των αμορτισέρ, των βοηθητικών ελατηρίων και των αντιστρεπτικών δοκών, συμβάλουν στη μεγιστοποίηση της ακρίβειας του τιμονιού, τον έλεγχο κατά τη μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές, την απόκριση των ελατηρίων και των αμορτισέρ και τη θέση των τροχών. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M3 CS διαθέτουν επίσης ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει τόσο με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic που διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, όσο και με το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης.

Ο στάνταρ εξοπλισμός της ειδικής έκδοσης του μοντέλου περιλαμβάνει φρένα M Compound με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στον βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M3 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με φινίρισμα Gold Bronze. Αυτές οι συγκεκριμένες ζάντες ελαφρού κράματος M μπορούν επίσης να παραγγελθούν προαιρετικά με ματ μαύρο φινίρισμα. Με διάμετρο 19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα, οι τροχοί εφοδιάζονται στάνταρ με ελαστικά πίστας που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την ειδική έκδοση και έχουν διαστάσεις 275/35 ZR19 μπροστά και 285/30 ZR20 πίσω. Εναλλακτικά, αντί των συγκεκριμένων ελαστικών, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για οδήγηση σε πίστα, οι πελάτες έχουν επίσης τη δυνατότητα να επιλέξουν χωρίς επιπλέον κόστος ελαστικά υψηλών επιδόσεων με τις ίδιες διαστάσεις.

Μπάκετ καθίσματα M Carbon με αποκλειστικές επιφάνειες και μοτίβα ραφών.

Στο εσωτερικό της νέας BMW M3 CS, ένα σπορ cockpit σχεδιασμένο με γνώμονα την οδηγική απόλαυση και τις μέγιστες επιδόσεις, συνδυάζεται με προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία. Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός φιλοξενούνται σε μπάκετ καθίσματα M Carbon, σε ειδική σχεδίαση για το μοντέλο. Πλήρως ηλεκτρικά και θερμαινόμενα, διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα μαζί με ένα φωτιζόμενο σήμα του μοντέλου, εξασφαλίζοντας ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει μοναδικά το αγωνιστικό πνεύμα με την άνεση για μεγάλες αποστάσεις. Η χρήση CFRP στα δομικά στοιχεία του μαξιλαριού και της πλάτης του καθίσματος, καθώς και οι εντυπωσιακές εγκοπές στα πλαϊνά στηρίγματα και κάτω από τα προσκέφαλα, μαρτυρούν την ελαχιστοποιημένου βάρους δομή των καθισμάτων.

Τα μπάκετ καθίσματα M Carbon της νέας BMW M3 CS είναι επενδεδυμένα με δέρμα Merino και διαθέτουν αποκλειστική σχεδίαση σε μαύρο/κόκκινο χρώμα με διακριτικές ραφές αντίθεσης. Αυτό το δίχρωμο φινίρισμα επαναλαμβάνεται για τα δύο καθίσματα στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Τα πάνελ των θυρών είναι εξ ολοκλήρου επενδεδυμένα με μαύρο δέρμα τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ το κόκκινο λογότυπο "CS" κοσμεί τη μειωμένου βάρους κεντρική κονσόλα. Η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού της νέας BMW M3 CS περιλαμβάνει επίσης ζώνες ασφαλείας M με μοτίβο πλεκτών λωρίδων στα χρώματα της BMW M GmbH, μαρσπιέ θυρών με την επιγραφή "M3 CS", επένδυση οροφής σε χρώμα ανθρακί, διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε φινίρισμα από ανθρακόνημα και τιμόνι M Alcantara με paddles αλλαγής ταχυτήτων από CFRP και κόκκινη ένδειξη της ευθείας πορείας.