Η Citroën τολμά για άλλη μια φορά να πάει ενάντια στα στερεότυπα και, αμφισβητώντας τους παραδοσιακούς ορισμούς των compact αμαξωμάτων, προσφέρει κάτι μοναδικό: ένα σχεδιαστικό ελκυστικό «μίγμα» που συνδυάζει την κομψότητα ενός fastback, με τις δυνατότητες κίνησης και τον εκδρομικό χαρακτήρα ενός SUV, και τη διαχρονική φινέτσα και ευρυχωρία ενός τετράθυρου sedan. Όλα αυτά υπό τη σκέπη των γαλλικών κεκτημένων στον τομέα της άνεσης, της υψηλής τεχνολογίας αλλά και της ποικιλίας των συστημάτων κίνησης που περιλαμβάνουν και πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Αναμφίβολα, το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες μοιάζει με κουπέ - και η πρώτη σκέψη που κάνει κανείς όταν βλέπει το νέο Citroën C4 X (ή την πλήρως ηλεκτρική του έκδοση, ë-C4 X) είναι να χαρακτηρίσει αυτό το εντελώς νέο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας σαν ένα πεντάθυρο Coupe-SUV ή έστω σαν ένα Coupe-Crossover, αφού αυτό, το πρώτο συνθετικό του χαρακτηρισμού εξαρτάται από την απόσταση από το έδαφος. Όμως μία πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι πέμπτη πόρτα δεν υπάρχει, αλλά αντ’ αυτής συναντάμε ένα κλασσικότατο καπό πορτμπαγκάζ, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται (πλήρης απομόνωση αποσκευών από το σαλόνι, αλλά και καλύτερο στον τομέα της ακαμψίας). Eνώ στον τομέα του design, πέρα από το κομψό προφίλ που όπως είπαμε παραπέμπει σε fastback μοντέλο, τον δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση του συνολικού ελκυστικού – και ταυτοχρόνως δυναμικού - σχεδιαστικού αποτελέσματος παίζουν τα φώτα, με τα εμπρός φωτιστικά σώματα να έχουν ενσωματωμένη και την υψηλή τεχνολογία φωτισμού Citroën LED Vision (εξασφαλίζοντας βελτιωμένη ορατότητα). Τον δικό τους ρόλο παίζουν οι μεγάλοι τροχοί, διαμέτρου 690 mm, που πέραν του αισθητικού τους αντίκτυπου, της ενίσχυσης δηλαδή του SUV στιλ του νέου μοντέλου, εξασφαλίζουν και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Το στυλ της άνεσης
Προφανώς, το κίνητρο για την εμφάνιση αυτού του καινούργιου και ομολογουμένως όμορφου μοντέλου είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας των SUV και των Crossovers της γαλλικής εταιρείας, με ένα αυτοκίνητο που δανείζεται την πλατφόρμα του - και σε μεγάλο βαθμό και την αισθητική του μέσα-έξω - από το υπάρχον C4. Oπότε, από αυτή την άποψη αναμενόμενο είναι να έχουμε αντίστοιχα άφθονους χώρους για επιβάτες, αλλά και ένα ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ που στην περίπτωση του νέου μοντέλου φτάνει τα 510 λίτρα.
Σημειώστε ότι με μήκος 4,6 μέτρα, τα νέα Citroën C4 X ë και -C4 X τοποθετούνται στη γκάμα της Citroën ανάμεσα στα C4 και C5 X. Το μεταξόνιο των 2.670 mm είναι ίδιο με το Citroën C4, καθώς και τα δύο βασίζονται, όπως ήδη είπαμε, στην πλατφόρμα CMP της εταιρείας, ενώ βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική του νέου μοντέλου, κάτι που συνεπάγεται μειωμένη κατανάλωση και αυξημένη αυτονομία.
Στο εσωτερικό, τώρα, του νέου μοντέλου η Citroën υπόσχεται στους επιβαίνοντες μια απαράμιλλη αίσθηση ηρεμίας, άνεσης και ευρυχωρίας χάρη στην αναγνωρισμένη ποιότητα του προγράμματος Citroën Advanced Comfort®, με τα σούπερ αναπαυτικά καθίσματα να συνδυάζονται με την υπερ-απορροφητική ανάρτηση που ενσωματώνει τη μοναδική τεχνολογία «Progressive Hydraulic Cushions» της Citroën. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται κορυφαία «γαλλική» άνεση για τους επιβάτες, η οποία «ενισχύεται» από την αφθονία χώρων, ιδιαίτερα πίσω, όπου οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους και εξαιρετικό χώρο για τα γόνατα, και ένα κάθισμα με ακόμα πιο αναπαυτική πλάτη.
Και συμβατικό, και ηλεκτρικό – πάντα αποδοτικό
Στον τομέα των συστημάτων κίνησης βλέπουμε ότι οι Γάλλοι δεν κάνουν… τσιγκουνιές και πατώντας στο στέρεο έδαφος των σημερινών δεδομένων της αυτοκίνησης προσφέρουν το νέο τους μοντέλο σε «συμβατικές» εκδόσεις, με δοκιμασμένα, αποδοτικά και βραβευμένα μηχανικά σύνολα που έχουν αποδείξει την αξία τους σε ένα πλήθος μοντέλων της Stellantis, ενώ από την άλλη, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον διαθέτουν και μία έκδοση μηδενικών ρύπων. Και μάλιστα φροντίζουν να κάνουν πολύ ξεκάθαρη αυτήν την στρατηγική επιλογή τους διαχωρίζοντας, όπως ήδη αναφέραμε, και με τη βοήθεια της διαφορετικής ονομασίας τα μοντέλα αυτά: C4 X για το «συμβατικό» Citroën και ë-C4 X για το πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV-Battery Electric Vehicle). Το νέο Citroën C4 X είναι λοιπόν διαθέσιμο με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης “PureTech” και diesel “BlueHDi” με ισχύ από 100 έως 130 ίππους, ενώ το σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο 8 σχέσεων.
Σημειώστε ότι από την πλευρά του, το νέο πλήρως ηλεκτρικό ë-C4 X, το οποίο μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά σε οποιοδήποτε αστικό κέντρο χωρίς κυκλοφοριακούς/περιβαλλοντικούς περιορισμούς, διαθέτει το γνωστό σύστημα κίνησης – «πασπαρτού» - του Group PSA (και κατ’ επέκταση της Stellantis) με ηλεκτρoκινητήρα 136 ίππων και αυτονομία που φθάνει τα 360 χιλιόμετρα (WLTP), το οποίο με σύνδεση σε ταχυφορτιστή (DC) 100 kW προσφέρει στη μπαταρία ενέργεια που αντιστοιχεί 10 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά λεπτό κάτι που μεταφράζεται σε φόρτιση στο 80% σε μόλις 30 λεπτά της ώρας. Ενδεικτικό της εμπιστοσύνης που δείχνει η μαμά εταιρία στο σύστημα αυτό είναι το γεγονός ότι προσφέρει 8ετή εγγύηση (ή 160.000 χιλιόμετρα) για την καλή λειτουργία της 50 kWh μπαταρίας του αυτοκινήτου (διατήρηση του 70% της χωρητικότητας).
Με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας
Σε ένα τόσο ρηξικέλευθο μοντέλο όπως το Citroën C4 X (& το ë-C4 X Electric) θα ήταν παράδοξο να μην συναντούσαμε και μια μικρή «έκθεση» του τεχνολογικού οπλοστασίου της Stellantis. Οφείλουμε λοιπόν να σημειώσουμε ότι με την «ομπρέλα» των λεγομένων ADAS (Advanced Driver’s Assistance Systems) να περιλαμβάνει έως και 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τα νέα C4 X και ë-C4 X Electric έρχονται εφοδιασμένα με: Αυτόματο φρενάρισμα και ειδοποίηση κινδύνου, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με Adaptive Cruise Control που αναλαμβάνει και τη στάση, αλλά και την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου στο μποτιλιάρισμα, σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού, προειδοποίηση για την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, έξυπνους προβολείς αυτόματης ενεργοποίησης και όλα όσα περιμένει κανείς από ένα πολυτελές αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Παράλληλα τα Citroën C4 X και ë-C4 X Electric υπόσχονται ένα νέο επίπεδο συνδεσιμότητας μέσω του πακέτου διασυνδεδεμένων υπηρεσιών Citroën Connect το οποίο συμπληρώνει το MyCitroën Drive Plus, που πρωτοεμφανίστηκε στην «ναυαρχίδα» της γκάμας Citroën C5 X. Σε αυτό το πακέτο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το MyCitroën Assist, που παρέχει δωρεάν κλήσεις έκτακτης ανάγκης με αυτόματη ενημέρωση της γεωγραφικής τοποθεσίας του αυτοκινήτου και μια υπηρεσία βοήθειας στην οποία οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση καθημερινά και επί 24ώρου βάσεως, χωρίς συνδρομή, αλλά και το MyCitroën Drive το οποίο προσφέρει πληροφορίες για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο μέσω του TomTom Traffic, συμπεριλαμβανομένης της τοποθεσίας των σημείων ενδιαφέροντος, των πληροφοριών καιρού και της τοποθεσίας και των τιμών σε πρατήρια καυσίμων και χώρους στάθμευσης.
Τα νέα Citroën C4 X και ë-C4 X Electric κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Stellantis, στο Villaverde της Μαδρίτης στην Ισπανία και είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από τα 27.400 ευρώ για την έκδοση 1.2 PureTech 100 S&S Feel η οποία απαλλάσσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας, όπως επίσης απαλλάσσονται και οι εκδόσεις του ηλεκτρικού ë-C4 X.
Διαβάστε περισσότερα για τα νέα Citroën ë-C4 X και C4 X κάνοντας κλικ εδώ