Το μικρότερο Lexus που κατασκευάστηκε ποτέ είναι ένα όμορφο, compact SUV που έρχεται να ανατρέψει δεδομένα και να καταρρίψει την «παραδοσιακή» ιεραρχία στον τομέα της πολυτέλειας, προσφέροντας premium ποιότητα και υψηλή τεχνολογία σε… συμπυκνωμένη μορφή. Και το νέο LBX είναι αναπόφευκτα υβριδικό, απαντώντας και στην πρόκληση της ενεργειακής μετάβασης.
Δεν υπάρχουν όρια για την Lexus. Ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω – και αυτό είναι κάτι που έχει ισχύ και κυριολεκτικά, και μεταφορικά. Βλέπετε η Lexus δεν σταμάτησε ποτέ να εξελίσσει την έννοια της πολυτέλειας, όπως επίσης δεν σταμάτησε ποτέ να προωθεί την τεχνολογία - σε όλα τα επίπεδα. Ενώ παράλληλα η πολυτελής ιαπωνική φίρμα φρόντισε για τη «διάχυση» των ιδιαίτερων αυτών χαρακτηριστικών σε διαφόρων μεγεθών μοντέλα της. Σήμερα, όμως, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με κάτι πολύ ιδιαίτερο – μια μεγάλη τομή, όπως άλλωστε προδίδει και το όνομα του νέου μοντέλου, αφού το LBX σημαίνει Lexus Breakthrough Crossover: ένα αυτοκίνητο που είναι άνετο, εύχρηστο, αλλά και ασυμβίβαστο σε θέματα ποιότητας και σημασίας στη λεπτομέρεια. Και έρχεται αυτό το σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με γνώμονα τους Ευρωπαίους πελάτες μοντέλο να αποτελέσει μια premium πρόταση στον τομέα των compact SUV.
Νέα εποχή μέσα - έξω
Ο εξωτερικός παρατηρητής δεν δυσκολεύεται να διαπιστώσει ότι το νέο μοντέλο εισάγει μια καινούρια προσέγγιση στον τομέα του design, με ένα στιλ που ο επαγγελματίας σχεδιαστής δεν θα είχε πρόβλημα να χαρακτηρίσει ως «μυώδες» και «ισχυρό» - το οποίο βασίζεται όμως σε απαλές γραμμές και φέρει την ονομασία «Resolute Look».
Στο εσωτερικό, η έμφαση δίνεται στο βασισμένο στη φιλοσοφία Tazuna της Lexus οδηγοκεντρικό ταμπλό, που «αγκαλιάζει» ομαλά τα πάνελ των θυρών. Και είναι εδώ που συναντάμε μία ακόμα πρωτιά για το LBX, καθώς η φιλοσοφία αυτή ενισχύεται με ένα νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που κάνει την εμφάνισή του για πρώτη φορά σε Lexus. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις. Διατίθεται επίσης προαιρετικά και ένα σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ (head-up display).
Το LBX είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8”. Το σύστημα παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Ενώ ο ψηφιακός βοηθός «Hey Lexus» αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.
Σημειώστε δε ότι παρά το γεγονός ότι το LBX έχει «συγκρατημένες» διαστάσεις (μήκος 4.190 mm, πλάτος 1.825 mm και ύψος 1.545 mm) δεν στερείται χώρων για επιβάτες – κάθε άλλο μάλιστα αφού το μεταξόνιο φτάνει τα 2.580 mm. Ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 332 λίτρα (με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους) που είναι αρκετά για δύο βαλίτσες των 75 λίτρων οι οποίες μπορούν να μεταφερθούν κάτω από το αναδιπλούμενο κάλυμμα.
Νέα επίπεδα απόδοσης
Από τεχνική σκοπιά τώρα το Lexus LBX αποτελεί επίσης ένα βήμα πέρα από τα μέχρι σήμερα όρια της εταιρίας, καθώς είναι το πρώτο της μοντέλο που «χτίστηκε» σε μια ειδική τροποποίηση της παγκόσμιας πλατφόρμας GA-B η οποία προορίζεται για μικρότερου μεγέθους μοντέλα και προσφέρει τα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους, των φαρδιών μετατροχίων, των κοντών προβόλων και του εξαιρετικά άκαμπτου αμαξώματος.
Το Lexus LBX κινείται από ένα Hybrid Electric σύστημα νέας γενιάς, το οποίο βασίζεται σε έναν compact και χαμηλού βάρους τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου. Τα κύρια στοιχεία αυτού του υβριδικού συστήματος έχουν επανασχεδιαστεί, συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου και της μονάδας ελέγχου ισχύος, για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση των απωλειών, την εξοικονόμηση βάρους και τη μείωση του όγκου τους.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει επίσης ένα νέας σχεδίασης κιβώτιο. Η αναθεωρημένη μονάδα ελέγχου ισχύος είναι τοποθετημένη ακριβώς πάνω από το κιβώτιο, επιλογή που συμβάλει στη χαμηλή γραμμή του καπό του LBX. Επιπλέον χώρος εξοικονομείται με την τοποθέτηση των δύο κινητήρων-γεννητριών σε ξεχωριστούς άξονες, μειώνοντας το συνολικό μήκος του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Νέα είναι και η διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (Ni-MH) χαμηλής αντίστασης και υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση και ανεβάζει σε νέα επίπεδα τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια – και μηδενικούς ρύπους.
Η μπαταρία NiMH διαθέτει μειωμένο βάρος και πιο συμπαγή διάταξη, αλλά προσφέρει υψηλότερη απόδοση με πολύ ταχύτερη απόκριση ενώ επωφελείται και από ένα ανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της. Έτσι, επιτρέπει στο LBX να επιταχύνει άμεσα και γρήγορα όπως ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου. Όλα αυτά επέτρεψαν στη Lexus να εστιάσει στις επιδόσεις και σε ένα επίπεδο οδηγικής απόλαυσης που δεν ήταν εφικτό με τα προηγούμενα υβριδικά συστήματα κίνησης.
Η μέγιστη ισχύς του πλήρως υβριδικού συστήματος φτάνει τους 136 ίππους (100 kW) με μέγιστη ροπή 185 Nm. Σημειώστε δε ότι χάρη στις αναβαθμίσεις του υβριδικού συστήματος, το LBX μπορεί να αναπτύσσει υψηλότερες ταχύτητες κινούμενο ηλεκτρικά και να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λειτουργία EV, προς όφελος της αποδοτικότητας.
Σημειώστε, επίσης, ότι τo LBX προσφέρεται και με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά και με την επιλογή της τετρακίνησης E-Four της Lexus, η οποία υλοποιείται με τη βοήθεια ενός πρόσθετου ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένου στον πίσω άξονα. Όταν το όχημα ξεκινά από στάση, στρίβει ή κινείται σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, το σύστημα κατευθύνει αυτόματα τη ροπή στους πίσω τροχούς, αποτρέποντας τα άσκοπα σπιναρίσματα και συμβάλλοντας στη σταθερότητα του οχήματος.
H ανάρτηση έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει ευελιξία και ευστάθεια στις στροφές, καθώς και άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν γόνατα MacPherson εμπρός - τα προσθιοκίνητα μοντέλα χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ το τετρακίνητο LBX διαθέτει διάταξη με διπλά ψαλίδια. Σημειώστε ότι η ενεργητική ασφάλεια ενισχύεται περαιτέρω από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης, που περιλαμβάνει Vehicle Braking Posture Control. Το σύστημα αυτό εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το αυτοκίνητο σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς.
Οι επιλογές εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνουν ζωηρές αποχρώσεις και τα βαθιά λαμπερά Sonic φινιρίσματα της Lexus. Οι εκδόσεις Emotion και Cool του LBX μπορούν να παραγγελθούν με διχρωμία, συνδυάζοντας οποιαδήποτε χρωματική επιλογή με μαύρη οροφή για τη δημιουργία αντίθεσης.
Ελκυστικό σε νέο κοινό
Ως ένα νέο σημείο εισόδου στην οικογένεια SUV της Lexus, το LBX θα προσελκύσει και ένα νεότερο κοινό, αλλά και πολλούς που μπορεί να μην είχαν σκεφτεί ποτέ στο παρελθόν να αποκτήσουν ένα Lexus. Το Lexus LBX αποτελεί επίσης μια σημαντική υπέρβαση για την επιχειρηματική δραστηριότητα της Lexus στην Ευρώπη. Βλέπετε, για πρώτη φορά, η Γηραιά Ήπειρος βρέθηκε στο επίκεντρο της ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου της Lexus. Και είναι αυτό το στοιχείο που θα συμβάλει ώστε το LBX να γίνει ένα από τα best-seller για τη μάρκα στην περιοχή.
Αξίζει δε να έχουμε υπόψη ότι όντας πιστό στη δέσμευση της Lexus να "καταστήσει την πολυτέλεια προσωπική υπόθεση", το LBX θα προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής από τέσσερις «atmosphere» εκδόσεις πέραν της βασικής. Αντί να καθορίζονται από το επίπεδο εξοπλισμού ή τα χαρακτηριστικά άνεσης, αυτές οι εκδόσεις εστιάζουν στην έκφραση διαφορετικών εκλεπτυσμένων, δυναμικών ή σπορ θεμάτων μέσα από στιλάτες λεπτομέρειες, χρώματα, υφές και φινιρίσματα. Με αυτόν τον τρόπο η Lexus καταθέτει τη δική της απάντηση στο αίτημα της εξατομίκευσης.
Οι επιλογές εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνουν ζωηρές αποχρώσεις και τα βαθιά λαμπερά Sonic φινιρίσματα της Lexus. Οι εκδόσεις Emotion και Cool του LBX μπορούν να παραγγελθούν με διχρωμία, συνδυάζοντας οποιαδήποτε χρωματική επιλογή με μαύρη οροφή για τη δημιουργία αντίθεσης.
Οι πωλήσεις του Lexus LBX θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2023 στη χώρα μας, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στις αρχές του 2024.
LBX - Κύρια Χαρακτηριστικά
- Διαστάσεις: 4.190 mm (μήκος) x 1.825 mm (πλάτος) x 1.545 mm (ύψος)
- Βάρος: 1280 kg
- Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 332 λίτρα
- Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο): 750 kg
- Κινητήρας: 1.5 L3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας
- Κιβώτιο: Electronic Continuously Variable Transmission
- Συνολική ισχύς: 100kW / 136 DIN hp
- Επιτάχυνση (0 – 100 km/h): 9,2 δευτ.
- Κύκλος στροφής: 10,4 m