Γυρίζει σελίδα στα SUV η Renault, με το εντελώς νέο και αποκλειστικά υβριδικό, full- και mild-hybrid, Austral. Νέα σχεδιαστική γλώσσα μέσα έξω, φουλ τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα και κορυφαία ποιότητα κατασκευής χαρακτηρίζουν το νέο μοντέλο της Renault, που μετά το Megane E-Tech και το Arkana παρατάσσει μια ολοκαίνουργια και άκρως ανταγωνιστική γκάμα στην ευρύτερη κατηγορία “C-segment” καλύπτοντας τις απαιτήσεις ενός ευρύτατου φάσματος οδηγών – υποψηφίων αγοραστών.
«Το Renault Austral είναι η τέλεια ενσάρκωση αυτού που πρέπει να είναι ένα C-SUV» είχε πει ο ισχυρός άνδρας (CEO) του Renault Group, Luca de Meo, στην επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου στον ειδικό τύπο. Και το πώς αντιλαμβάνεται η Renault την τελειότητα σε αυτήν την κατηγορία, των μεσαίων SUV, των οποίων οι πωλήσεις αυξάνονται με σχεδόν… εκθετικό τρόπο έχει το δικό του ενδιαφέρον, καθώς προκύπτει όχι από τις επιθυμίες της διοίκησης της εταιρίας, αλλά από τα μηνύματα και τις απαιτήσεις των καιρών!
Πολλαπλώς υβριδικό, δηλαδή αποδοτικό
Προφανώς, το τέλειο SUV δεν μπορεί παρά να είναι εξηλεκτρισμένο. Και αυτό στην περίπτωση του νέου Renault Austral σημαίνει ότι έχουμε ένα μοντέλο που διατίθεται:
- με το δεύτερης γενιάς πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης “E-TECH Hybrid” που δεν χρειάζεται φόρτιση και ενσωματώνοντας ηλεκτρικό σύστημα 400V, με μπαταρία ιόντων λιθίου 1,7 kWh, αλλά και τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, προσφέρει ισχύ έως 200 HP
- με το ήπια υβριδικό, “48V Mild Hybrid Advanced” σύστημα που περιλαμβάνει μια μικρότερη μπαταρία λιθίου και επίσης 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων ισχύος 130 HP
- με το “12V Mild Hybrid” σύστημα, που περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο αυτή τη φορά βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, προϊόν της συνεργασίας με τη γερμανική Daimler, και 12βολτη μπαταρία, το οποίο προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος, με 140 HP και 160 HP.
Με τα παραπάνω συστήματα κίνησης η Renault, επιτυγχάνει τον περιορισμό και της κατανάλωσης, και των ρύπων - με την καλύτερη τιμή να αναμένεται, όπως είναι φυσικό, από το εφοδιασμένο με το E-TECH Hybrid σύστημα Renault Austral. Σε αυτήν την περίπτωση έχουμε λοιπόν να κάνουμε με εκπομπές CO2 συμπιεσμένες στα 105 g/km και κατανάλωση συγκρατημένη στα μόλις 4,6 lit./100 km.
Ενώ πολύ καλά είναι τα νέα και από το mild hybrid μέτωπο με 123 g/km CO2 & κατανάλωση 5,3 lit./100 km για το 48V Austral και 136 g/km CO2 (με κατανάλωση 6,2 lit./100 km) για τη 12V έκδοση του μοντέλου.
Προφανώς, λοιπόν, η Renault απαντά με το Austral – το οποίο δεν απαιτεί καμία υποδομή φόρτισης, οπότε δεν βάζει σε έγνοιες τον ιδιοκτήτη του – στις ανάγκες του παρόντος, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Γιατί ο πολυποίκιλος υβριδισμός του νέου Renault Austral που περιγράψαμε – ιδιαιτέρως δε το E-TECH Hybrid σύστημα -θα της επιτρέψει να περάσει αρκετά περιβαλλοντικά τεστ τα επόμενα χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω καλά νέα στον τομέα της εξοικονόμησης καυσίμου δεν έρχονται σε αντίθεση με τις επιδόσεις, αφού τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται στην χειρότερη περίπτωση σε 10,7’’, ενώ στην περίπτωση της E-TECH έκδοσης των 200 ίππων για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτούνται μόλις 8,4’’.
Κορυφαία ποιότητα, κορυφαία τεχνολογία
Και η αίσθηση ότι η Renault έχει το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον ενισχύεται από αυτά που βλέπει κανείς στο εσωτερικό. Μια πραγματικά κορυφαία και υπεράνω κριτικής ποιότητα κατασκευής που συνδυάζεται αρμονικά με το design μιας νέας εποχής και μας πείθει, χωρίς μεγάλη προσπάθεια, για το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του νέου μοντέλου. Πρόκειται για αυτό που οι Γάλλοι ονομάζουν “sensual tech” – και θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι κάτι αντίστοιχο πρωτοείδαμε στο πλήρως ηλεκτρικό Renault Megane E-Tech.
Στο σαλόνι του νέου Renault Austral έχουμε λοιπόν να κάνουμε με το design μιας τεχνολογίας που αγγίζει τις αισθήσεις. Αυτόν τον σκοπό υπηρετούν οι δύο ψηφιακές οθόνες που αντικρίζουμε στο εσωτερικό, μία οριζόντια 12,3’’ που παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, εμπρός από τον οδηγό, και μία κάθετη 12’’, στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment (τεχνολογίας TFT IPS, καλυμμένες με Gorilla Glass - το αχάρακτο κρύσταλλο των smartphones – και οι δύο), που σε συνδυασμό με το νέο σύστημα head up display (HUD) 9,3’’ φροντίζουν να δημιουργήσουν τη δέουσα high-tech ατμόσφαιρα προσφέροντας μια συνολική επιφάνεια προβολής 1.000 cm2.
Πίσω από αυτές τις δύο οθόνες και το HUD κρύβεται ένα πλήθος προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αφού το νέο Renault Austral είναι εξοπλισμένο με συνολικά 32 ADAS – όπου ADAS: Advanced Drivers Assistance Systems.
“High-tech” οδική συμπεριφορά
Σημειώστε ότι η ενσωμάτωση της προηγμένης τεχνολογίας δεν σταματά στα 32 ADAS, αλλά επεκτείνεται και σε πιο «παραδοσιακούς» τομείς, όπως για παράδειγμα στην ανάρτηση, όπου σε συγκεκριμένες εκδόσεις συναντάμε το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced να συνυπάρχει με μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Και αυτό το σύστημα αποτελεί μια σαφή και σοβαρή ένδειξη της βαρύτητας που έδωσαν στην εξέλιξη συνολικά της ανάρτησης του νέου Renault Austral οι Γάλλοι, τιμώντας την παράδοση της χώρας τους: η ποιότητα κύλισης είναι παραπάνω από εξαιρετική και οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση υψηλότατου επιπέδου, χωρίς όμως αυτό να αποβαίνει σε βάρος των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος.
Δείτε εδώ σχετικό βίντεο:
Βλέπετε, η Renault δεν αμέλησε καθόλου μα καθόλου τους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής απόλαυσης. Ο μεγάλος, τοποθετημένος στο τιμόνι διακόπτης που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός για τη διαχείριση της τεχνολογίας MULTI-SENSE του επιτρέπει να μεταβάλει την οδική συμπεριφορά και τη γενικότερη απόκριση του αυτοκινήτου. Διαθέσιμοι είναι τρεις βασικοί τρόποι λειτουργίας: Sport, Eco και Neutral. Το MULTI-SENSE αλλάζει την απόκριση του υδραυλικού τιμονιού, τον δυναμικό έλεγχο οδήγησης και την απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων. Για παράδειγμα, στη λειτουργία Sport, το τιμόνι «σφίγγει» περισσότερο, ενώ ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνονται πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ο οδηγός μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει την ένταση της αίσθησης που συνοδεύει τις βασικές ρυθμίσεις και να προσαρμόσει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας απλά το ολοκαίνουργιο, βαθμονομημένο σε μια κλίμακα από το 1 έως το 13, χειριστήριο που βρίσκεται στην οθόνη αφής του συστήματος multimedia OpenR. Ανάλογα δε με το επιλεγμένο “mode” λειτουργίας αλλάζουν τα χρώματα και ο φωτισμός στο εσωτερικό της καμπίνας και, σε κάποιες εκδόσεις, μπορεί να αλλάξει ακόμη και ο ήχος του κινητήρα.
Δείτε εδώ σχετικό βίντεο:
Άνεση, πρακτικότητα και ευελιξία
Η άνεση τώρα που περιγράψαμε δεν έχει να κάνει μόνο με την ανάρτηση – και την αποτελεσματικότατη ηχομόνωση – αλλά και με την αφθονία χώρων. Καθώς το νέο Renaul Austral είναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας που χτίζεται επάνω στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας CMF-CD της «Συμμαχίας» Renault-Nissan- Mitsubishi αξιοποιεί πλήρως τα 2,67 m του μεταξονίου για επιτρέπει σε όλους τους επιβαίνοντες, ακόμα και στους πολύ ψηλούς πίσω επιβάτες που θα βρεθούν πίσω από αντιστοίχου ύψους οδηγό και συνοδηγό, να έχουν άφθονο αέρα και τα πόδια, και για το κεφάλι τους. Ενδεικτικό δε της πρακτικότητας που χαρακτηρίζει το σαλόνι του Austral είναι το γεγονός ότι οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θήκες για μικροπράγματα συνολικής χωρητικότητας 35 λίτρων.
Θετικά σχόλια οφείλουμε να κάνουμε και για τον ιδιαίτερα μεγάλο χώρο αποσκευών με τη μεταβλητή χωρητικότητα. Βλέπετε το πίσω κάθισμα του Austral είναι και απολύτως διαιρούμενο και συρόμενο (κατά 16 εκατοστά), οπότε μπορεί κανείς να μεταφέρει 500-575 λίτρα αποσκευών με τις πλάτες των καθισμάτων στη θέση τους!
Όσο για τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου αυτές είναι απολύτως λογικές, αντιστοιχούν πλήρως στα δεδομένα της κατηγορίας (ΜxΠxΥ: 4,51 x 1,83 m x 1,62 m) και προσφέρουν τη δέουσα ευελιξία.
Η διάθεση του νέου Renault Austral θα ξεκινήσει άμεσα και στην ελληνική αγορά.
Κλείνοντας δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε ότι η Renault, παρουσιάζοντας το εντελώς νέο Renault Austral, κάνει λόγο για “NOUVELLE VAGUE” TECH SUV. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με το «νέο κύμα» των SUV και αυτό η Renault το επιβεβαιώνει με τη μετάβαση σε αυτή τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που βλέπουμε τώρα στο Austral και η οποία θα μας συντροφέψει και στα μοντέλα που θα δούμε από τη γαλλική εταιρία τα επόμενα χρόνια.
Μάθετε περισσότερα για το νέο Renault Austral κάνοντας κλικ εδώ