Έχοντας ήδη διαγράψει μια μεγάλη πορεία με πέντε γενιές μοντέλων, το Renault Clio επανεφευρίσκει τον εαυτό του και αποτελώντας της “Nouvelle Vague” της γαλλικής εταιρίας επανέρχεται αισθητικά ανανεωμένο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο, προσφέρεται δε με μια πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης που δίνει στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα επιλογής της έκδοσης εκείνης που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του.
Έχοντας συνεχή παρουσία 33 ετών στην αγορά με 16 εκατομμύρια πωλήσεις και έχοντας κατακτήσει δύο φορές τον τίτλο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς (1991 και 2006) και μία φορά τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα (2014), το Renault Clio δικαιούται σίγουρα τον χαρακτηρισμό best seller. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Renault Clio αποτελεί μία από τις πιο ισχυρές παρουσίες στο χώρο των σουπερμίνι.
Για τον εξωτερικό παρατηρητή είναι προφανές ότι το στυλ του νέου Clio είναι τώρα πιο σύγχρονο, πιο ενδιαφέρον και, τελικά, πιο όμορφο, ενώ το κομψό εσωτερικό του εγκαινιάζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Ενώ οι νέες ταπετσαρίες και τα νέα υλικά βιολογικής προέλευσης, δεν το καθιστούν μόνο πιο σύγχρονο, αλλά αναβαθμίζουν και την αίσθηση της ποιότητας που εισπράττουν οι επιβαίνοντες.
Οι αισθητικές αλλαγές φαίνονται εύκολα στις φωτογραφίες, με τα νέα λεπτά full-LED φωτιστικά σώματα, που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και τα νέα LED φώτα ημέρας που παραπέμπουν, εκτός των άλλων, στην τεχνολογική αναβάθμιση του δημοφιλούς σουπερμίνι. Ενώ η νέα κυψελωτή μάσκα, τα νέα πίσω φωτιστικά και οι νέοι προφυλακτήρες ολοκληρώνουν μια νέα οπτική ταυτότητα.
Οι διαστάσεις του νέου Renault Clio παραμένουν στο πλαίσιο που γνωρίζαμε μέχρι τώρα με το μήκος να ξεπερνά οριακά τα τέσσερα μέτρα (4.053 mm), το πλάτος να φτάνει τα 1.798 mm και το ύψος τα 1.439 mm, επιτρέποντας στο γαλλικό σουπερμίνι να προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες και ένα ευμέγεθες πορτμπαγκάζ 391 λίτρων.
Υψηλή τεχνολογία
Στο εσωτερικό του νέου μοντέλου οδηγός και επιβάτες βρίσκονται αντιμέτωποι με την έφοδο της υψηλής τεχνολογίας – με όλες τις εκδόσεις του νέου Renault Clio να διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη 7 ή 10 ιντσών – με τη δεύτερη να έχει τη δυνατότητα προβολής των χαρτών της πλοήγησης και προσαρμόζει την εμφάνισή της στο επιλεγμένο - μέσω του συστήματος MULTI-SENSE - πρόγραμμα λειτουργίας.
Ενώ το σύστημα Renault Easy Link διατίθεται πλέον σε δύο εκδόσεις με οθόνη (αφής αυτή τη φορά) 7,0’’ ή 9,3’’ - με τη μεγαλύτερη οθόνη να συνδυάζεται με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης - και παρέχει πρόσβαση σε μία ευρεία γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένης της πλοήγησης, της προληπτικής συντήρησης, και του infotainment. Δίνεται δε η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης κινητού τηλεφώνου μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Και αν θέλει κανείς να δείξει τι «κρύβεται» πίσω από τις προαναφερθείσες οθόνες και τις άλλε ψηφιακές ευκολίες που προσφέρει το νέο Clio, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη μακρά λίστα με τα 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) – εγγύηση για ασφαλέστερες και άνετες μετακινήσεις. Τα εν λόγω ADAS μπορούν να ομαδοποιηθούν αυτά σε τρείς ενότητες: α) Οδήγηση, β) Παρκάρισμα και γ) Ασφάλεια.
Στα βασικά περιλαμβάνονται η ενεργή υποβοήθηση οδήγησης (Active Driver Assist), η κάμερα ορατότητας 360°, και το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αισθητήρες αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών. Αυτό το ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, κατατάσσει το νέο Clio μεταξύ των ασφαλέστερων αυτοκινήτων στην κατηγορία του.
Περνώντας στον τομέα των συστημάτων κίνησης Renault μας βεβαιώνει – και όχι άδικα - ότι το νέο Renault Clio έρχεται πλαισιώνεται από την πιο πλήρη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία των σουπερμίνι, η οποία περιλαμβάνει full hybrid σύστημα κίνησης E-Tech 145 ίππων - αιχμή της τεχνολογίας – αλλά και χρηστικότατες επιλογές και βενζίνης, και diesel και διπλού καυσίμου βενζίνη/LPG.
Στην πρώτη περίπτωση, το υβριδικό σύστημα επιτρέπει στο Clio να ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα του και να καλύπτει με τη βοήθεια του έως και το 80% των αποστάσεων σε αστικό περιβάλλον – κάτι που οδηγεί σε εντυπωσιακή μείωση της κατανάλωσης, έως και κατά 40%, σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Το νέο Clio διατίθεται επίσης και με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 999 κ.εκ. TCe 100 LPG, που διαθέτοντας εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης – εγγύηση σωστής λειτουργίας και αξιοπιστίας – έχει τη δυνατότητα να κάψει και βενζίνη και LPG, προσφέροντας σημαντικότατη μείωση του κόστους κίνησης. Το εν λόγω σύστημα διπλού καυσίμου βελτιώνει την απόδοση και περιορίζει τις εκπομπές του CO2 (8% λιγότερο CO2 από έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης), προσφέρει δε παράλληλα και ασυναγώνιστη αυτονομία: με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει περισσότερα από 1.000 km συνολικά.
Κλείνουμε επισημαίνοντας ότι το νέο Renault Clio είναι τώρα ετοιμοπαράδοτο και με δέσμευση τιμής (από €20.570), ενώ η Renault το προσφέρει και με χρηματοδότηση, από 158 € το μήνα, με όφελος έως 3.000 ευρώ. Σημειώστε ότι το νέο μοντέλο υποστηρίζεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, δωρεάν ασφάλιση για 6 μήνες και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια.