Μετά από τέσσερις γενιές που άφησαν το ιδιαίτερο στίγμα τους στην αυτοκίνηση από το 1995 μέχρι σήμερα, ένα νέο κεφάλαιο μόλις άνοιξε για το δημοφιλές γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο, Renault Megane. Το όνομα αυτού Renault Megane E-Tech Electric, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εποχής Renaulution όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η μαμά εταιρεία, το οποίο σχεδιάστηκε για να αποτελέσει το «GTI» στη κατηγορία του συνδυάζοντας, υψηλή απόδοση και σπορτίφ οδική συμπεριφορά.
Οι δυναμικές γραμμές που ορίζουν τη φινετσάτη παρουσία του συνοδεύονται από αυξημένη ευρυχωρία στο εσωτερικό του, χαρακτηριστικό που οφείλεται κατά κύριο λόγο στο μεγάλο μεταξόνιο της πλατφόρμας CMF-EV στην οποία βασίζεται, καθώς και στη μελετημένη σχεδίαση του σαλονιού που προσφέρει εξαιρετικές συνθήκες διαβίωσης, πλήθος αξεσουάρ, όπως σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης τηλεφώνου εμπρός, θύρα USB-C πίσω, αλλά και αποθηκευτικούς χώρους 33 λίτρων για μικροαντικείμενα – με όλο αυτό το πακέτο να συνοδεύεται από ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 440 λίτρων.
Κάτω από το πανέμορφο αμάξωμα συναντούμε ένα εντελώς νέο και πανάλαφρο (μόλις 145 κιλά) ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αναλόγως της χωρητικότητας των μπαταριών προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η βασική έκδοση αποδίδει 96 kW (130 ίππους) και 250Nm ροπής, ενώ η κορυφαία έκδοση αποδίδει 160 kW (220 ίππους) και 300 Nm ροπής που αρκούν για να την επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα.
Πέραν του ηλεκτροκινητήρα, επίσης νέα είναι και η συστοιχία μπαταριών βάρους 395 κιλών, η οποία χάρη στο μικρό πάχος των 110 χιλιοστών και στις δύο εκδοχές της (40 ή 60 kWh) αποτελεί τη λεπτότερη μπαταρία της αγοράς, ενώ αναλόγως της χωρητικότητας της εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι 450 χλμ.
Η ενεργητική ασφάλεια όπως και τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, εννοείται πως δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το «οπλοστάσιο» του Megane E-Tech Electric, γεγονός που πιστοποιείται από τη παρουσία στο βασικό εξοπλισμό 26 συστήματων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), που χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια. Εξίσου έντονη όμως και η παρουσία υψηλής ψηφιακής τεχνολογίας, χάρη στις οθόνες OpenR και το νέο σύστημα infotainment OpenR Link, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive, ενώ έρχεται εξοπλισμένο με Google Assistant, Google Maps και Google Play, για μία προσωποποιημένη εμπειρία οδήγησης.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι το Renault Megane E-Tech Electric προσφέρεται με συνολικό όφελος έως €10.600, που, συνδυαστικά με την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ», καθιστά ασυναγώνιστη την τιμή των €27.800 από την οποία είναι διαθέσιμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτροκίνητο Megane είναι ετοιμοπαράδοτο, πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ η τιμή του είναι τελική, με το κλειδί στο χέρι.