Στις αρχές Σεπτεμβρίου και στο πλαίσιο της έκθεσης κινητικότητας του Μονάχου η BMW παρουσίασε με κάθε επισημότητα σε κοινό και δημοσιογράφους την περίφημη Neue Klasse: το νέας γενιάς ηλεκτρικό μοντέλο της που θα αρχίσει να πωλείται το 2025 ανοίγοντας ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία της βαυαρικής εταιρίας.
Το πρώτο που μπορεί κανείς να πει παρουσιάζοντας την εντελώς νέα (όπως άλλωστε λέει και το όνομά της) BMW Neue Klasse είναι ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι προφανέστατα καινούριο στον τομέα του design – και οι Γερμανοί επιβεβαιώνουν ότι μα αυτό το μοντέλο γίνεται η αρχή για μια νέα σχεδιαστική γλώσσα, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση καταφέρνει να κάνει τη Neue Klasse να δείχνει ένα εντελώς νέο μοντέλο, αλλά ταυτόχρονα δεν αφήνει αμφιβολίες ότι πρόκειται για μια BMW.
Άλλωστε και ο ίδιος ο Adrian van Hooydonk, επικεφαλής του BMW Group Design, επιβεβαιώνει: «Αισθητικά, η Neue Klasse είναι μία κλασική BMW και την ίδια στιγμή τόσο προοδευτική που μοιάζει σαν να έχουμε παραλείψει μια γενιά μοντέλων».
Όμως δεν είναι μόνο το μινιμαλιστικό και ενδεχομένως ρετρό-φουτουριστικό design που καθορίζει τον χαρακτήρα του νέου μοντέλου. Το τρίπτυχο το οποίο συνόδευσε την παρουσίαση της BMW Neue Klasse είναι: εξηλεκτρισμός, ψηφιοποίηση, κυκλικότητα.
Και είναι αυτό που υποδηλώνει ότι η BMW ετοιμάζεται για τη μετάβαση σε ένα νέο περιβάλλον αγοράς, στο οποίο τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν νέας γενιάς συστήματα infotainment και προηγμένα high tech βοηθήματα για τον οδηγό (καθώς θα βαδίζουμε προς την αυτόνομη οδήγηση), υπό το άγρυπνο βλέμμα της φιλικότητας προς το περιβάλλον με τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών.
Η Neue Klasse αντιπροσωπεύει επίσης ένα σημαντικό βήμα προόδου της τεχνολογίας καθώς έρχεται να προσφέρει 30% μεγαλύτερη αυτονομία, 30% ταχύτερη φόρτιση, αλλά και 25% μεγαλύτερη αποδοτικότητα. «Με τη Neue Klasse, έχουμε ξεκινήσει τη μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας. Δεν γράφουμε απλώς το επόμενο κεφάλαιο της BMW - γράφουμε ένα εντελώς νέο βιβλίο. Γι' αυτό και η Neue Klasse θα επηρεάσει σίγουρα όλες τις γενιές μοντέλων» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Frank Weber, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος του τμήματος Εξέλιξης. Και παρόλο που δεν γνωρίζουμε τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου πονήματος της BMW, είναι βέβαιο ότι η Neue Klasse είναι ένα μόνο δείγμα μιας ολόκληρης γκάμας μοντέλων που θα προκύψουν στη συνέχεια. Σύμφωνα δε με τον Pieter Nota, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG (Customer, Brands, Sales) η BMW θα προχωρήσει το 2025 στο λανσάρισμα του νέου της μοντέλου από θέση ισχύος, αναμένοντας το πέρασμα των πωλήσεων των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της σε άλλο επίπεδο.
Σημειώνουμε ότι η Neue Klasse, η οποία θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο στο Debrecen με «καθαρή» ενέργεια και με ευρεία χρήση πρωτογενών και δευτερογενών υλικών, ενώ η νέα, έκτη γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης BMW eDrive εκτός από τους νέους ηλεκτροκινητήρες, και περιλαμβάνει επίσης νέες κυψέλες μπαταρίας, με τουλάχιστονπό 20% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις πρισματικές κυψέλες που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν.
Τον πρώτο λόγο, τώρα, στον τομέα της ψηφιοποίησης έχει το νέο σύστημα επικοινωνίας του οδηγού με το αυτοκίνητο που συνδυάζει στοιχεία από το τελευταίας γενιάς iDrive με εξελιγμένα χαρακτηριστικά του Head Up Display (HUD).
Πρόκειται για το Panoramic View, ένα ιδιαίτερο τρόπο προβολής ενδείξεων στη βάση του παρμπρίζ, από άκρη σε άκρη, σε μία πλήρως και πανεύκολα διαμορφώσιμη από τον οδηγό λωρίδα. Αυτό το ιδιόμορφο HUD που συνδυάζεται με μια νέα υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής – τυπικά θα λέγαμε τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό από την οποία ο οδηγός μεταφέρει όποια στοιχεία θέλει στο παρμπρίζ για να τα διαχειριστεί στη συνέχεια μέσω των χειριστηρίων που διαθέτει στο τιμόνι.
Όλα αυτά αλλάζουν χρώματα και εμφάνιση ανάλογα με την επιλογή λειτουργίας του συστήματος κίνησης και συνδυάζονται με φωνητικές εντολές έχοντας πάντοτε ως στόχο το «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο». Και αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα στην εποχή μας που η κυριαρχία των μεγάλων οθονών έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο πρόβλημα στον τομέα της οδικής ασφάλειας, αφού αυτές οι οθόνες λειτουργούν στην πράξη και ως στοιχείο απόσπασης της προσοχής του οδηγού