Με άγριες διαθέσεις έρχονται οι Κινέζοι. Ένα επίσημο tweet της Nio, στο οποίο τίθεται το ερώτημα αν το Nio ES8 είναι το καλύτερο κινεζικό αυτοκίνητο που μπήκε ποτέ στην ευρωπαϊκή αγορά, μας έβαλε σε σκέψεις και μας έκανε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο αποτελεί και τη ναυαρχίδα της εταιρίας. Πολύ περισσότερο που μεθαύριο, στις 30 Σεπτεμβρίου, αναμένεται και το επίσημο λανσάρισμα του Nio ES8 στη Νορβηγία.
Και πριν πούμε οτιδήποτε άλλο θα πρέπει να θυμίσουμε ότι η Nio είναι μία από τις πλέον δυναμικές νεοφυείς εταιρίες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία εκτός της ενδιαφέρουσας γκάμας της που έχει ήδη λανσάρει έχει να επιδείξει και ένα ενδιαφέρον σύστημα αλλαγής μπαταριών αντί της φόρτισής τους, το οποίο επιτρέπει την αντικατάσταση μιας άδειας μπαταρίας με γεμάτη μέσα σε πολύ λίγα λεπτά της ώρας. Ένα σύστημα που ήδη δοκιμάζεται σε μια κινεζική επαρχία και θα μπορούσε να δώσει άλλη διάσταση στην έννοια της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα σύστημα που προσφέρεται – σίγουρα στην Κίνα - και με το NIO ES8, αλλά που δεν ξέρουμε αν αυτή η επιλογή θα υποστηριχτεί με την αντίστοιχη υποδομή σε «μπαταριάδικα» στην Ευρώπη.
Ας επιστρέψουμε όμως στο NIO ES8, το μεγάλο, πολυτελές, high-tech και ευρύχωρο SUV που διαθέτοντας ένα εντυπωσιακά μεγάλο μεταξόνιο (3.010 mm) δεν έχει κανένα πρόβλημα να προσφέρεται σε 6-θέσιες και 7-θέσιες εκδόσεις. Ένα σύγχρονο και πλήρως ηλεκτρικό SUV με αυτονομία κατά NEDC της τάξης των 580 χιλιομέτρων, εφοδιασμένο με υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το NIO Pilot και η ψηφιακή/εικονική βοηθός NOMI που αξιοποιεί και τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.
Ένα αυτοκίνητο με αμάξωμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο με στόχο την εξοικονόμηση βάρους, το οποίο διαθέτει υψηλή στρεπτική ακαμψία (για τους λάτρεις των αριθμών: 44,140 Nm/μοίρα), χάρη στο οποίο κατάφερε να διακριθεί με την ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης/ασφαλείας του γνωστού ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Στο πολυτελές εσωτερικό που καλύπτεται με δέρμα Nappa – και απ’ όσο μπορούμε να κρίνουμε με βάση τις φωτογραφίες είναι όμορφο και εντυπωσιακό – η υψηλή τεχνολογία κάνει την παρουσία της αισθητή με τη βοήθεια δύο ψηφιακών οθονών (μία του οδηγού 9,8 ιντσών και μία αφής, τύπου τάμπλετ 11,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό) αλλά και με μια σειρά άλλα συστήματα.
Εντυπωσιακότατες είναι και οι προδιαγραφές του συστήματος κίνησης με τη μέγιστη ισχύ των δύο ηλεκτροκινητήρων να φτάνει τα 400 kW (543 hp), να μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς με τη βοήθεια του συστήματος “Intelligent all-wheel drive” και να μετατρέπει σχεδόν σε πύραυλο το ογκώδες αυτοκίνητο των 2.425 κιλών, καθώς για τα γνωστά 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 4,9 δευτερόλεπτα.
Θα μπορούσε να πει κανείς πως ήδη όσα έχουμε απαριθμήσει είναι αρκετά για να κατανοήσουμε ότι το NIO ES8 είναι ένα σύγχρονο, premium ανταγωνιστικό μοντέλο. Ενώ επιστρέφοντας στο περίφημο tweet της NIO που μας οδήγησε στη σχετική δοκιμή από το βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου Autocar, μπορεί κανείς να υποθέσει πως οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν λόγους να ανησυχούν. Πολλοί περισσότερο που οι Κινέζοι δεν έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιούν και ευρωπαϊκή τεχνολογία στα μοντέλα τους – με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της ενεργητικής αερανάρτησης που προέκυψε από τη συνεργασία με την Continental!
Είναι λοιπόν το Autocar που κάνει θετικά σχόλια για την ευστάθεια του αυτοκινήτου, το οποίο παρά την όχι καλή αίσθηση του τιμονιού του μπορεί να στρίβει με ασφάλεια με μεγάλη ταχύτητα, για την ποιότητα κατασκευής και τους μεγάλους χώρους σε όλες τις σειρές καθισμάτων, για το πορτμπαγκάζ που εξακολουθεί να προσφέρει υπολογίσιμο χώρο -310 λίτρα- ακόμα και με 7 επιβάτες στο αυτοκίνητο, αλλά και για τον τρόπο που ανταποκρίνεται στις φωνητικές εντολές η NOMI, η virtual βοηθός. Και για να μην μακρηγορούμε, το αυστηρό στις κρίσεις του Autocar, αφού κάνει λόγο για αυτοκίνητο με… γερμανική (!) ποιότητα, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το NIO ES8 είναι αναμφισβήτητα το καλύτερο κινεζικό αυτοκίνητο που ήρθε ποτέ στην ευρωπαϊκή αγορά. Φαίνεται ότι πλησιάζει η ώρα που θα αντιμετωπίζουμε με διαφορετικό μάτι τα κινέζικα προϊόντα…