Μία μη κερδοσκοπική βρετανική οργάνωση, η Mission Motorsport, κατάφερε να καταγράψει στο ενεργητικό της ένα μοναδικό ρεκόρ οδηγώντας στα άκρα την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι οδηγοί της μπόρεσαν με ένα πλήρως ηλεκτρικό – και μάλιστα τυπικών προδιαγραφών του εμπορίου - σουπερμίνι Renault Zoe να καλύψουν απόσταση 683 χιλιομέτρων!
Προφανώς έχουμε να κάνουμε με ένα μοναδικό ρεκόρ, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα αγώνων Thruxton – την ταχύτερη στο Ηνωμένο Βασίλειο - και ήρθε, μάλιστα, να καταρρίψει το προηγούμενο ρεκόρ των 565 χιλιομέτρων με μία φόρτιση που είχε επιτευχθεί και πάλι με Renault Zoe το 2018, στη Γαλλία. Το νέο ρεκόρ πραγματοποιήθηκε με ένα Renault Zoe E-Tech R135 EV 50 GT Line, που κατάφερε να καλύψει απόσταση 424,7 μιλίων (683,48 χιλιομέτρων) στην πίστα μέχρι να αδειάσει η μπαταρία του. Για να πραγματοποιηθεί αυτή η επίδοση το αυτοκίνητο χρειάστηκε να κινηθεί επί σχεδόν 25 ώρες και με μέση ταχύτητα 19 μίλια/ώρα (30,6 χλμ./ώρα). Στοιχείο που δείχνει ότι οι μπαταρίες «αγαπούν» τις χαμηλές ταχύτητες.
Το «στάνταρ» προδιαγραφών Renault Zoe συνοδευόταν στην πίστα από ένα πανομοιότυπο μοντέλο, που όμως ήταν εξοπλισμένο με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης κατασκευασμένα από την Enso, έναν νέο κατασκευαστή που λανσάρεται ως «φιλικός προς το περιβάλλον». Αυτό, το δεύτερο Zoe, κατάφερε να πάει πιο μακριά και να καλύψει τελικά όχι λιγότερα από 475,4 μίλια, δηλαδή 765,1 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι τα διαφορετικά ελαστικά επέτρεψαν αύξηση της αυτονομίας κατά 11,9% (81 χιλιόμετρα) σε σχέση με το απολύτως «νορμάλ» αυτοκίνητο. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η επίσημη, τυποποιημένη αυτονομία (κατά WLTP) του εφοδιασμένου με μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh Renault Zoe είναι 394 χιλιόμετρα. Αυτή όμως η επίδοση προκύπτει υπό εντελώς διαφορετικές συνθήκες από αυτές του ρεκόρ της Mission Motorsport.
Προκειμένου να αυξηθεί η αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης όλα τα βοηθητικά συστήματα άνεσης, συμπεριλαμβανομένης της θέρμανσης και του κλιματισμού, είχαν απενεργοποιηθεί, ωστόσο τα ελαστικά ήταν φουσκωμένα στις τυπικές πιέσεις (όπως είναι γνωστό η αύξηση της πίεσης επιφέρει μείωση της αντίστασης κύλισης). Όπως επίσης δεν άναψαν και οι προβολείς των δύο αυτοκινήτων τις βραδινές ώρες. Αντ’ αυτού οι οδηγοί οι φορούσαν γυαλιά νυχτερινής όρασης (!) και καθοδηγούνταν μόνο από τα φώτα ημέρας των αυτοκινήτων που φώτιζαν τους ανακλαστήρες που ήταν τοποθετημένοι στην πίστα.
Στο εγχείρημα συμμετείχαν έξι οδηγοί, που οδήγησαν ο καθένας με τη σειρά του επί 20 μίλια (32 χιλιόμετρα). Ενώ για να αντισταθμιστεί η επίδραση παραγόντων όπως το διαφορετικό σωματικό βάρος, αλλά και το προσωπικό στυλ οδήγησης κάθε οδηγού που αναπόφευκτα διαφοροποιούν το αποτέλεσμα, οι συμμετέχοντες οδήγησαν και τα δύο αυτοκίνητα.
Το προηγούμενο ρεκόρ αυτονομίας είχε επιτευχθεί με έναν μόνο οδηγό, σε δημόσιο δρόμο, στον περιφερειακό του Παρισιού. Τότε ο οδηγός του Zoe είχε καταφέρει απόδοση 12,7 km/kWh (κατανάλωση ενέργειας 7,87 kWh/100 km), καταφεύγοντας και σε τεχνικές εκμετάλλευσης της αεροδυναμικής βοήθειας που προσφέρει το «κόλλημα» στην ουρά ενός φορτηγού, η οποία απέχει αρκετά από τη νέα επίδοση του στάνταρ Zoe 14,6 km/kWh (6,84 kWh/100 km) και ακόμα περισσότερο από Zoe με ελαστικά Enso που κατάφερε να φτάσει τα 16,9 km/kWh (μόλις 5,92 kWh/100 km). Αντιλαμβάνεστε το χάσμα που χωρίζει αυτές τις επιδόσεις από τις εργαστηριακές, γεγονός που έχει να κάνει με τις ιδιαίτερες συνθήκες υπό τις οποίες πραγματοποιήθηκε το ρεκόρ.