Plug-in υβριδικό «διπλοκάμπινο» και ηλεκτρική «λιμουζίνα» από τη Nissan 

Plug-in υβριδικό «διπλοκάμπινο» και ηλεκτρική «λιμουζίνα» από τη Nissan 

Στην Έκθεση Auto Shanghai 2025, η Nissan παρουσίασε το Frontier Pro plug-in hybrid pick-up και το σεντάν N7, ως τα πρώτα δύο από τα εννέα «οχήματα νέας ενέργειας», που σχεδιάζει να λανσάρει η ιαπωνική φίρμα μέχρι το καλοκαίρι του 2027 για να εμπλουτίσει την γκάμα της με ανταγωνιστικά και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα. 

Αν μη τι άλλο αυτή η πρεμιέρα προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον: το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Nissan θα είναι το διπλοκάμπινο ελαφρύ φορτηγό (pick-up) που παρουσίασε η ιαπωνική εταιρία στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Κίνας, Auto Shanghai 2025. To Frontier Pro plug-in hybrid pick-up, όπως μας σύστησε επίσημα η Nissan το νέο της μοντέλο, δείχνει να «παντρεύει» την κληρονομιά και το know-how της μάρκας στην κατηγορία των pick-up με την τεχνολογία των εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης με κινητήρες εσωτερικής καύσης και δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους.  


Η Nissan υποστηρίζει πως το μήκους 5,52 m Frontier Pro (μεταξόνιο 3,3 m) σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη φιλοσοφία «Rugged Tech» η οποία συνδυάζει τη μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση με ένα σύγχρονο και ευρύχωρο για 5 άτομα εσωτερικό.  

Στην μπροστινή μάσκα, παράλληλα με τη γραμμή του καπό, υπάρχουν πέντε LED φωτεινά στοιχεία που τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου, τη στιγμή που τα τρία κεντρικά φώτα παραπέμπουν εμμέσως σε ένα από τα πιο εμβληματικά Pick-Up της φίρμας, το Nissan King Cab D21 της δεκαετίας του 1980. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσαν τα χαρακτηριστικά ανοίγματα με τις τρεις θυρίδες στο καπό του αμαξώματος του King Cab εκείνης της εποχής. 

Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ελαστικά 265/65 με την απόσταση από το έδαφος να ορίζεται στα 23,1 εκατοστά (σσ. με φορτίο). 


Περισσότερη σημασία όμως έχει το σύστημα κίνησης μιας και μιλάμε για ένα πανίσχυρο plug-in hybrid σύνολο, που συνδυάζει έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 lt. με ένα δυνατό ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική απόδοση ξεπερνάει τους 400 ίππους (408 για την ακρίβεια), τη στιγμή που η ροπή των 800 Nm προκαλεί ανάλογο δέος. Οι άνθρωποι της Nissan μάλιστα υπόσχονται 135 km ηλεκτρικής αυτονομίας για το κινεζικών προδιαγραφών Frontier Pro, χωρίς να αφήνουν να γίνουν γνωστές περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες. 


Το Frontier Pro διαθέτει πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση 5 συνδέσμων, όπως ένα σύγχρονο επιβατικό αυτοκίνητο, καθώς και τετρακίνηση Intelligent All-Wheel Drive, που ελέγχει αυτόματα την κατανομή της ροπής μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών. Η ικανότητα εκτός δρόμου υποστηρίζεται επιπλέον, από τη διαθεσιμότητα ενός ηλεκτρομηχανικού μπλοκέ πίσω διαφορικού, ενώ υπάρχουν και τέσσερις λειτουργίες οδήγησης: Hybrid, Pure electric, Performance και Snow. 


Εκτός από μοντέρνο σύστημα κίνησης, το Frontier Pro διαθέτει και μια αντίστοιχη καμπίνα επιβατών με στάνταρ πανοραμική οροφή, πίνακα οργάνων LCD 10 ιντσών και οθόνη αφής 14,6 ιντσών για τον χειρισμό του infotainment, καθώς και κλιματιζόμενα μπροστινά καθίσματα που έχουν και λειτουργία μασάζ. Επίσης, υπάρχουν αρκετές πρακτικές λύσεις, όπως ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κάλυμμα για τον χώρο φόρτωσης ( 1,52 m μήκος, 1,6 m πλάτος και 49 mm ύψος), ενώ οι ιδιοκτήτες μπορούν εύκολα να φορτίσουν συσκευές χρησιμοποιώντας μια θύρα Vehicle-to-load (V2L). Αυτή αξιοποιεί την μπαταρία του Plug-in Hybrid συστήματος για να παρέχει ισχύ έως και 6 kW. Tο ολοκαίνουργιο Frontier Pro plug-in hybrid θα κυκλοφορήσει στην Κίνα προς τα τέλη της χρονιάς, με τις εκτός Κίνας αγορές να αποτελούν αντικείμενο μελλοντικής ανακοίνωσης, σύμφωνα με την ενημέρωση της Nissan. 


Μαζί με το νέο της plug-in υβριδικό διπλοκάμπινο Frontier Pro, η Nissan παρουσίασε και το Ν7, ένα 100% ηλεκτρικό και άκρως αεροδυναμικό σεντάν με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,208, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινεζική Dongfeng. 

Το αεροδυναμικό ηλεκτρικό fastback της Nissan, που έχει μήκος 4,93 m και μεταξόνιο 2.915 mm (στοιχεία που μας επιτρέπουν να κάνουμε λόγο για λιμουζίνα), διαθέτει δε πόρτες χωρίς πλαίσιο με «χωνευτές» χειρολαβές, καθώς και εντυπωσιακές ζάντες 19 ιντσών. Υιοθετεί τη σχεδιαστική ταυτότητα V-Motion της Nissan μαζί με 710 LED υψηλής ισχύος μπροστά, ενώ στο πίσω μέρος, κυριαρχεί μια φωτεινή λωρίδα OLED 882 μονάδων. Μάλιστα ο οδηγός μπορεί να δημιουργήσει τη δική του προσωπική φωτεινή υπογραφή, ακόμα και προβάλλοντας κείμενο προσαρμόζοντας τα κατάλληλα LED στοιχεία.  

Υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε δύο μπαταρίες τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) με ονομαστική χωρητικότητα 58 kWh και 73 kWh, αμφότερες συνδυασμένες με αρχιτεκτονική 400 Volt. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 160 kW ή 200 kW, με τη ροπή να είναι ίδια (305 Nm) και στις δύο περιπτώσεις. Σημειώστε ότι η Nissan υπόσχεται αυτονομία 510 km για την μπαταρία των 58 kWh και έως 635 km για την μπαταρία των 73 kWh. 
  

Το εσωτερικό του N7 αξιοποιεί την τεχνολογία για να δημιουργήσει μια οικεία ατμόσφαιρα για οικογένειες. Οι μπροστινοί επιβάτες απολαμβάνουν καθίσματα «μηδενικής πίεσης» με ένα σύστημα προσαρμοστικής στάσης που βασίζεται σε AI και το οποίο προσαρμόζει το κάθισμα με βάση δεδομένα 49 μεμονωμένων αισθητήρων. Τα καθίσματα διαθέτουν επίσης λειτουργία μασάζ 12 σημείων και για τον οδηγό, ένας πνευματικός μηχανισμός μαξιλαριού προσφέρει επέκταση έως και 60 mm, υποσχόμενος άνεση και στήριξη στα πόδια. 

Η κεντρική οθόνη infotainment 15,6 ιντσών έχει υψηλή ή ανάλυση 2,5K (2560 x 1440 pixel). Με τη βοήθεια ενός επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8295P, παρέχεται απρόσκοπτη ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα, καθώς και υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης Deep Seek-R1 AI. Η γρήγορη και υψηλής απόκρισης διαδραστικότητα εξασφαλίζεται χάρη στη μνήμη 32 GB και τον αποθηκευτικό χώρο 256 GB. Στα ενδιαφέροντα εξοπλιστικά στοιχεία περιλαμβάνεται και ένα ηχοσύστημα 14 ηχείων, ένα ζευγάρι από τα οποία είναι αναδιπλούμενο και τοποθετημένο στο ταμπλό. Επίσης, υπάρχει ψυκτικός θάλαμος κάτω από το μπροστινό κεντρικό υποβραχιόνιο, που είναι σε θέση να δροσίσει τα ποτά στους μείον 6 βαθμούς Κελσίου τις ζεστές μέρες ή να τα ζεστάνει μέχρι τους 55 βαθμούς Κελσίου τους πιο δροσερούς μήνες. Η εσωτερική ατμόσφαιρα ενισχύεται από τη διαθεσιμότητα ατμοσφαιρικού φωτισμού 256 χρωμάτων και μια μεγάλη πανοραμική οροφή. 
  

 Σε συνεργασία με τη Momenta, εταιρεία που γνωρίζει πολύ καλά την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στην Κίνα, το N7 προσφέρει και ένα προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού που ονομάζεται «Πλοήγηση στον αυτόματο πιλότο». Όπως υποστηρίζει η Nissan, στον αυτοκινητόδρομο το σύστημα μπορεί να χειριστεί απρόσκοπτα πολύπλοκους ελιγμούς, σε αστικές συνθήκες είναι σε θέση να εκτελεί με σιγουριά τις αλλαγές λωρίδας και πλοηγείται σε περίπλοκες καταστάσεις, ενώ ανταποκρίνεται ομαλά όταν άλλα οχήματα μπαίνουν απροσδόκητα στη λωρίδα του. Μια αυτοματοποιημένη λειτουργία στάθμευσης χειρίζεται με ευκολία δύσκολα σενάρια, όπως γωνιακές και στενές θέσεις στάθμευσης. Η Nissan δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τιμές για το νέο ηλεκτρικό Ν7.