Παρά τη σαφή - και όχι κρυφή - συγγένειά του με το διαχρονικά επιτυχημένο μικρομεσαίο μοντέλο της Volkswagen, το Golf δηλαδή, το Seat Leon 1.5TSI FR καταφέρνει να διαθέτει τη δική του προσωπικότητα και αυτή προσωπικότητα δεν έχει να κάνει μόνο με το design το οποίο ομολογουμένως είναι όχι μόνο δυναμικό/σπορ αλλά και όμορφο/αεροδυναμικό. Έχει επίσης να κάνει με τη γενικότερη αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο όταν το οδηγείς.
Έχοντας ήδη αφήσει το στίγμα του στην αγορά αυτοκινήτου μέσα από μια 25ετή πλέον πορεία, το Seat Leon καταφέρνει και σήμερα, στην τέταρτη γενιά του, η οποία βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo του VW Group, την ίδια στην οποία χτίστηκε το 8ης γενιάς Volkswagen Golf αλλά και το Audi A3 να ξεχωρίζει ποικιλοτρόπως από τα αδελφά μοντέλα προσφέροντας μια σειρά πλεονεκτήματα στον αγοραστή του.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση με τον 1500αρη κινητήρα οδηγός έχει στη διάθεσή του την άφθονη ισχύ των 150 ίππων ενώ και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τετρακύλινδρου τούρμπο βενζινοκινητήρα δεν είναι καθόλου, μα καθόλου άσχημα. Και εδώ έχουμε υπόψη μας και τη ροπή η οποία κάνει την εμφάνισή της από αρκετά χαμηλές στροφές, και το κιβώτιο ταχυτήτων που είναι εύχρηστα. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι δυνατά και διαχειρίζονται με άνεση τις επιταχύνσεις που προσφέρει η αυξημένη ισχύς, ενώ η ανάρτηση είναι μεν κάπως ξερή στις αναμετρήσεις της με τις απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ωστόσο προσφέρει μεγάλη σιγουριά κρατώντας το αυτοκίνητο σε επαφή με το δρόμο - επιτρέποντάς σου να οδηγήσεις γρήγορα, χωρίς να σου επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις, όταν πιεστεί.
Τον δικό της ρόλο στη διαμόρφωση αυτού του σκηνικού παίζει η πίσω ανάρτηση, η οποία είναι πολλαπλών συνδέσμων σε αντίθεση με την πιο «απλή» περίπτωση του ημιάκαμπτου άξονα που διαθέτουν οι μικρότερης ισχύος εκδόσεις του Leon.
Σημειώνουμε ότι ο οδηγός του Seat Leon 1.5TSI FR έχει στη διάθεσή του το σύστημα παραμετροποίησης της λειτουργίας του αυτοκινήτου, το οποίο προσφέρει τέσσερις επιλογές “Drive Mode” επενεργώντας στην απόκριση του κινητήρα, στο τιμόνι κλπ. Πρόκειται για τις: Eco, Normal, Comfort και Sport.
Από την άλλη μεριά το Seat Leon 1.5TSI FR δεν παύει στην καθημερινότητα να αποτελεί ένα εύχρηστο αυτοκίνητο, με χαρακτηριστικά μεγάλους – κορυφαίους για την κατηγορία των μικρομεσαίων (segment C) στην οποία ανήκει χώρους. Και αυτό είναι κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό στο πίσω κάθισμα, όπου οποιοσδήποτε ψηλός (άνω του 1,85 μ.) θα εκπλαγεί με τον «αέρα» που θα έχει για τα γόνατα και το κεφάλι του όταν καθίσει πίσω από έναν αντίστοιχου ύψος οδηγό. Είναι και αυτό μία προίκα του Volkswagen Group η οποία σχετίζεται με το μεγάλο μεταξόνιο του οχήματος (έχει αυξηθεί κατά 5,0 εκατοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου), ενώ το μήκος του είναι αυξημένο κατά 86 mm, φτάνοντας συνολικά τα 4.642 mm. Πλάτος και ύψος έχουν μειωθεί ελαφρά, φτάνοντας τα 1.799 και τα 1.437 mm.
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με το ταμπλό και τις πόρτες να είναι ντυμένες με πλαστικό που «πείθει», ενώ σε αρκετά ψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η εργονομία – αφήνοντας ένα παράθυρο για κριτική στον τομέα του χειρισμού της οθόνης πολυμέσων, όπου το προσφερόμενο μενού δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστο.
Σημειώστε ότι οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες συνδυάζονται με ένα επίσης μεγάλο, με τα μέτρα της κατηγορίας, πορτμπαγκάζ που όμως δεν κρύβει κάτω από το πάτωμα του κάποια ρεζέρβα ούτε καν ανάγκης (αν και αυτό πλέον τείνει να γίνει κανόνας στα σύγχρονα αυτοκίνητα).
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το «150άρι» Leon FR, αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για κάποιον που θέλει να αντισταθεί στη… λαίλαπα των SUV και ακολουθώντας τη φωνή της λογικής αντιλαμβάνεται ότι δεν χρειάζεται το επιπλέον ύψος και την απόσταση από το έδαφος που αυτά προσφέρουν. Αντιθέτως προτιμά ένα αυτοκίνητο που παρότι είναι πρακτικό και απολύτως κατάλληλο για καθημερινή χρήση εκμεταλλεύεται το χαμηλότερο κέντρο βάρους του για να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.