Ότι είχαμε πει κατά την παρουσίαση της MG, σχετικά με την ανταγωνιστικότητα των σύγχρονων κινεζικών αυτοκινήτων θα πρέπει να το επαναλάβουμε υψώνοντας το τουλάχιστον εις το τετράγωνο! Βλέπετε, το Seres 5, είναι ένα απολύτως premium πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο μιας εταιρίας που ζει την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση και εξάγει τη δική της τεχνολογία.
Το όνομα της εταιρίας Seres μπορεί να μην έχει σχέση με την πόλη των Σερρών, έχει όμως μια ετυμολογική σύνδεση με την Ελλάδα καθώς Σήρ στα αρχαία ελληνικά είναι το μετάξι και Σήρες ο δρόμος του μεταξιού. Από την άλλη μεριά τα τρία πρώτα γράμματα της ονομασίας Seres (SER) παραπέμπουν αντίστοιχα στη Silicon Valley, στο Electric Vehicle και στο Range Extender, προϊδεάζοντας αντίστοιχα για υψηλή τεχνολογία, πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για υβριδικά/ηλεκτρικά οχήματα με επέκταση αυτονομίας.
Έχοντας αυτά υπόψη σημειώνουμε ότι η Seres έχει λιγότερο από 10 χρόνια που αποφάσισε να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο, ωστόσο το έκανε αυτό με ένα τρόπο ολιστικό, και αναπτύσσοντας δική της τεχνολογία και δημιουργώντας μια κάθετη οργάνωση παραγωγής, κατασκευάζοντας βασικά στοιχεία και συστήματα των οχημάτων που παράγει μόνη της – σε μονάδες που δεν ασχολούνται μόνο με την παραγωγή.
Ενδεχομένως δεν θα τα λέγαμε όλα αυτά, με κίνδυνο να κατηγορηθούμε για διαφήμιση, αν στην χθεσινή επίσημη παρουσίαση της πολλά υποσχόμενης αυτής εταιρίας δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, να αγγίξουμε και να περιεργαστούμε το πρώτο της μοντέλο που έρχεται στη χώρα μας, το πολύ κομψό κουπέ – και πλήρως ηλεκτρικό - SUV Seres 5. Ένα απολύτως premium, ευρύχωρο και πλουσιότατα εξοπλισμένο αυτοκίνητο με απτή ποιότητα και ποιότητα συναρμολόγησης που δεν υστερεί σε τίποτα από αυτή κορυφαίων και καθιερωμένων premium κατασκευαστών.
Το πρόβλημα βέβαια για τους Κινέζους είναι ότι δεν τους… ξέρουμε! Μια άγνωστη μάρκα, με ένα άγνωστο σήμα θα επιχειρήσει να διεκδικήσει τη δική της θέση σε ένα χώρο όπου κυριαρχούν BMW, Mercedes, Audi και Volvo – ενώ αν μιλήσουμε για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας υπάρχει και η Tesla που έχει διαλύσει τον ανταγωνισμό με τις διαδοχικές μειώσεις των τιμών της.
Μια επιφύλαξη για το Seres 5 εκφράζουμε καθώς δεν το οδηγήσαμε, πάντως με αυτά που είδαμε και αυτά που ακούσαμε σε σχέση με τις προδιαγραφές του, φαίνεται ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ καλό, που σίγουρα δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τις μέχρι τώρα αντιλήψεις μας για τα κινέζικα προϊόντα. Θα λέγαμε μάλιστα ότι δείχνει ικανό για πολύ μεγάλα πράγματα… Έχετε πάντως υπόψη ότι είναι διαθέσιμο με δύο τύπους μπαταρίας (80 και 90 kWh) σε μία πισωκίνητη και δύο τετρακίνητες εκδόσεις με μέγιστη ισχύ 585 ίππους και αυτονομία έως 530 χιλιόμετρα. Τιμή ανακοινώθηκε μόνο για την τετρακίνητη έκδοση των 585 PS με μπαταρία 80 kWh που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 4,2’’ και τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 200 km/h. Αυτό το μοντέλο κοστίζει 58.500 ευρώ (με υπολογισμένο και το όφελος του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΙΙ».
Σημειώστε ότι μετά το SERES 5 θα ακολουθήσουν το υβριδικό SERES 5 EVR με 480 ίππους, ηλεκτρική αυτονομία 184 χλμ. και συνολική 1.200 χλμ., το επίσης υβριδικό SERES 7 με 433
ίππους, ηλεκτρική αυτονομία 166 χλμ. και συνολική 1.200 χλμ. και το πλήρως ηλεκτρικό SERES 9 με αρχιτεκτονική 800V, 530 ίππους και αυτονομία 630 χλμ.
Σημειώστε τέλος ότι η εταιρία πολυτελών αυτοκινήτων SERES εισάγεται στην Ελλάδα από την ΣΠΑΝΟΣ Α.Ε. Λεωφ. Κηφισίας 286, Χαλάνδρι.