Η πολύ γνωστή στην Ελλάδα μάρκα αυτοκινήτων Lada ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε μεγάλες προσφορές προκειμένου να τονώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε μία αγορά που δείχνει να ανακάμπτει μετά τη βουτιά που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Το πόσο σημαντικό είναι αυτό για τη Ρωσία φαίνεται, εκτός των άλλων και από το γεγονός ότι ο ίδιος Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε τους αξιωματούχους να χρησιμοποιούν εγχώριες μάρκες.
Μπαίνοντας στην επίσημη ιστοσελίδα της Lada, η οποία ως γνωστόν ανήκει στη μεγάλη “παραδοσιακή” – αλλά και ταυτοχρόνως μοντέρνα για τα δεδομένα της Ρωσίας - κρατική αυτοκινητοβιομηχανία AVTOVAZ, η οποία προέκυψε τη δεκαετία του 1970 ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με τη Fiat - δεν αργεί να κάνει τη διαπίστωση ότι «τρέχουν» προσφορές σε συγκεκριμένα μοντέλα της. Η ίδια η εταιρία μάλιστα, ανακοινώνει οι διαδικτυακές πωλήσεις αυτοκινήτων που έχουν ξεκινήσει γίνονται σε τιμή κόστους! Υπάρχει βέβαια μια λεπτομέρεια: οι προσφορές αυτές αφορούν μόνο συγκεκριμένα μοντέλα, μόνο για on-line αγορές και μόνο με χρηματοδότηση.
Η AVTOVAZ λέει λοιπόν ότι στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, τα αυτοκίνητα Lada Granta είναι διαθέσιμα σε δύο εκδόσεις: αφενός στην έκδοση Standard, με εξοπλισμό που σύμφωνα με τα δυτικά δεδομένα έχει μια μάλλον παράδοξη διαμόρφωση [με έναν αερόσακο, χωρίς ABS και κλιματισμό (!), σε μαύρο ή ασημί χρώμα], και αφετέρου στην έκδοση “Drive Active” με χαμηλωμένη ανάρτηση και εξωτερικό κιτ αμαξώματος. Ωστόσο, φαίνεται ότι τα πρώτα διαθέσιμα στο ηλεκτρονικό show room αυτοκίνητα «έφυγαν» πολύ γρήγορα λόγω της αυξημένης ζήτησης καθώς μπαίνοντας στην ειδική ενότητα της επίσημης ιστοσελίδας ανακαλύπτεις την ένδειξη: «δεν υπάρχουν διαθέσιμα οχήματα». Βλέπετε, οι διαδικτυακές πωλήσεις συνεπάγονται έκπτωση έως και 40.000 ρούβλια (384 ευρώ) – ποσό διόλου αμελητέο στη Ρωσία και όλοι έτρεξαν να προλάβουν...
Σημειώστε ότι η προτεινόμενη λιανική τιμή των Lada Granta στην έκδοση Standard διαμόρφωση είναι 699.900 ρούβλια (6.710 ευρώ), ενώ το “Drive Active” κοστίζει κάπου 950.900 ρούβλια (9.128 ευρώ).
Οι ενδιαφερόμενοι Ρώσοι που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν το προωθητικό πρόγραμμα της Lada θα πρέπει να προκαταβάλουν 10.000 ρούβλια (96 ευρώ) για να κάνουν κράτηση αυτοκινήτου για έξι ημέρες. Ενώ το χρηματοδοτικό πρόγραμμα προσφέρει «ευνοϊκά» επιτόκια περίπου 11% στην Auto Finance Bank. Στα έξοδα πάντως που επιβαρύνουν τον αγοραστή ενός Lada Granta που θα κάνει χρήση του προγράμματος είναι και η μετάβαση στην έδρα της εταιρίας, στην πόλη Τολιάττι, σε ένα από τα τρία υποκαταστήματα της θυγατρικής “Tsentralnaya STO” της AVTOVAZ, μέσω της οποίας υλοποιείται το πρόγραμμα.
Σημειώστε πάντως ότι στο ψηφιακό show room της Lada μπορεί κανείς να «κλείσει» όποιο μοντέλο της εταιρίας επιθυμεί, βλέποντας τις τιμές να διαμορφώνονται με βάση το σημείο παραλαβής του αυτοκινήτου. Στη Μόσχα και στο Νοβοσιμπίρσκ, για παράδειγμα το «κλασικό» τρίθυρο Lada Niva κοστίζει στην έκδοση “Luxe” 914.900 ρούβλια (8.813 ευρώ), ενώ στην Αγία Πετρούπολη 928.900 ρούβλια (8.939 ευρώ).
Κατά τ’ άλλα η αγορά της Ρωσίας φαίνεται να παίρνει τα πάνω της, αφού οι πωλήσεις νέων ΙΧ αυξήθηκαν κατά 131,5% φέτος τον Αύγουστο, φτάνοντας τις 111.272 μονάδες, ενώ τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29,5% στα 610.651 οχήματα, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (AEB). Αυτό εν μέσω των γνωστών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία, που είχε σαν αποτέλεσμα να πέσουν κατακόρυφα οι πωλήσεις των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην τοπική αγορά και να αφεθεί ελεύθερο το πεδίο στις κινεζικές εταιρίες που έσπευσαν να εκμεταλλευθούν το κενό που δημιουργήθηκε στην αγορά αυξάνοντας θεαματικά τις πωλήσεις τους.
Ο Alexey Kalitsev, Πρόεδρος της Automobile Manufacturers Committee (AMC) (Επιτροπή Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) της Association of European Businesses που εκπροσωπεί τους ξένους επενδυτές στη Ρωσία, δήλωσε: «Η ρωσική αγορά καινούργιων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων τον Αύγουστο του 2023, συμπεριλαμβανομένων των εναλλακτικών εισαγωγών, ξεπέρασε τα 110.000 οχήματα για πρώτη φορά σε ενάμιση χρόνο – πρόκειται για ένα σαφές σημάδι της ανάκαμψής και επιβεβαιώνει την πρόβλεψή μας για 1,0 εκατομμύριο πωλήσεις οχημάτων μέχρι το τέλος της χρονιάς».
Υπενθυμίζουμε ότι η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία έπαιζε πάντα έναν κομβικό ρόλο στη ρωσική αγορά αυτοκινήτου, προσφέροντας αισθητά φθηνότερα μοντέλα που για αυτόν τον λόγο γίνονταν γρήγορα δημοφιλή. Και δεν είναι τυχαίο που πριν από λίγο καιρό, ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε τους Ρώσους αξιωματούχους να σταματήσουν να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα ξένων εταιριών και να δείξουν την προτίμησή τους στις ρωσικές μάρκες.
Σημειώστε, τέλος, ότι η Lada ήταν ανέκαθεν η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Ρωσία, ακόμα και την «καλή» εποχή, προ του πολέμου, που οι δρόμοι της Μόσχας ήταν γεμάτοι Mercedes, Audi, Volvo, BMW, Lexus, Renault, Ford κλπ. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι φέτος, από τα 610.651 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το πρώτο οκτάμηνο του 2023 (2022: 471.453 οχήματα), τα 206.321 ήταν Lada!