Στο Τεχνικό Κέντρο της Seat στο Martorell βρίσκεται το Test Center Energy (TCE) – το εξειδικευμένο κέντρο που η ισπανική εταιρία εγκαινίασε επίσημα την προηγούμενη βδομάδα. Σκοπός του, η εξέλιξη και δοκιμή ενεργειακών συστημάτων όχι μόνο για τα ισπανικά ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα (βλ. CUPRA, Seat και Seat MÓ) αλλά και για τις άλλες μάρκες του Volkswagen Group. Βλέπετε το TCE, στο οποίο η εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 7 εκατομμύρια ευρώ, αποτελεί στοιχείο του παγκόσμιου δικτύου R&D (Έρευνας & Εξέλιξης: Research & Development) του Ομίλου Volkswagen, που δίνει επίσης το παρών σε στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι μάλιστα το πρώτο κέντρο του ομίλου στην Ευρώπη που βρίσκεται εκτός Γερμανίας.
Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι το TCE αντιπροσωπεύει ένα περαιτέρω βήμα στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της εταιρείας, ενώ παράλληλα αποτελεί μέρος ενός επενδυτικού σχεδίου 5 δισεκατομμυρίων ευρώ που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Το TCE φιλοδοξεί επίσης να γίνει χώρος καινοτομίας, συνεργασίας και έρευνας, προσφέροντας εκπαίδευση σε νέους στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Απώτερος στόχος της Seat είναι να μετατρέψει – μαζί με τον Όμιλο Volkswagen - την Ισπανία σε κορυφαίο ευρωπαϊκό κόμβο για την ηλεκτρική κινητικότητα βάσει του σχεδίου “Future: Fast Forward”.
«Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για το μέλλον της Seat. Έχουμε την ευκαιρία αλλά και την ευθύνη να αλλάξουμε εντελώς τον κλάδο μας. Τα κονδύλια του NextGenerationEU θα μπορούσαν να μας επιτρέψουν να κάνουμε πραγματικότητα τη φιλοδοξία μας. Αναμένουμε από την ισπανική κυβέρνηση να δημοσιεύσει το PERTE (Strategic Projects for Economic Recovery and Transformation) τις επόμενες ημέρες. Περισσότερες καθυστερήσεις θα μπορούσαν να είναι αποφασιστικής σημασίας για τα μελλοντικά έργα του σχεδίου Fast Forward», δήλωσε ο Seat και CUPRA CEO, Wayne Griffiths στα εγκαίνια του TCE.
«Το TCE θα πραγματοποιεί έως και 6.000 διαφορετικές δοκιμές ετησίως, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να επιβεβαιώσουμε και να εγγυηθούμε την απόδοση της μπαταρίας και των συστημάτων φόρτισης. Τα σημερινά εγκαίνια είναι σπουδαία νέα, όχι μόνο για τον εξηλεκτρισμό της εταιρείας, αλλά και γιατί θα μας επιτρέψουν να τοποθετηθούμε ως σημείο αναφοράς στην εξεύρεση λύσεων για βιώσιμη ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος και υπεύθυνος για το R&D της Seat, Werner Tietz.
Ποικίλες δοκιμές με χρήση τεχνολογίας αιχμής
Κατασκευασμένο σε μόλις 18 μήνες, το Test Center Energy καλύπτει 1.500 τετραγωνικά μέτρα. Περιλαμβάνει διαφορετικούς χώρους για τη διαδικασία επικύρωσης μονάδων μπαταρίας με την πιο προηγμένη τεχνολογία κυψελών, καλύπτοντας όλο το φάσμα των τάσεων που χρησιμοποιούνται σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το TCE επικεντρώνει την προσοχή του σε μπαταρίες για τις modular (σπονδυλωτές) πλατφόρμες MEB (που προορίζονται για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα) και MQB (για υβριδικά μοντέλα), καθώς και σε διαφορετικούς τύπους φορτιστών που χρησιμοποιούνται σε όλα τα ηλεκτροκίνητα (πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά) οχήματα.
Η συνολική δυναμικότητα των δοκιμών που μπορούν να πραγματοποιηθούν στο TCE φτάνει τα 1,3 ΜW. Πρόκειται για την ισοδύναμη ισχύ που απαιτείται από 350 νοικοκυριά για να έχουν όλες τις ηλεκτρικές συσκευές τους ενεργοποιημένες ταυτόχρονα ή για την ταυτόχρονη φόρτιση περισσοτέρων από 100.000 κινητών τηλεφώνων. Σημειώστε ότι σε αυτές τις εγκαταστάσεις εργάζονται περισσότεροι από 25 επαγγελματίες υψηλής ειδίκευσης.
Το TCE μπορεί να εκτελεί έως και 6.000 πλήρεις αναλύσεις επικύρωσης λειτουργιών που σχετίζονται με το σύστημα υψηλής τάσης (μπαταρία, φόρτιση, ασφάλεια) ετησίως. Οι μπαταρίες υποβάλλονται κατά μέσο όρο σε περισσότερες από 17.500 ώρες δοκιμών ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Στις εγκαταστάσεις στεγάζεται επίσης ένα εργαστήριο σχεδιασμένο και εξοπλισμένο για τη δοκιμή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στο οποίο μπορούν να υποβάλλονται σε τεστ έως και οκτώ αυτοκίνητα τη φορά. Σε αυτό πραγματοποιούνται δοκιμές του ενεργειακού συστήματος, της λειτουργικής ασφάλειας και της ενσωμάτωσης λειτουργιών με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προκύπτει λοιπόν ότι στον πάγκο ασφαλείας υψηλής τάσης θα εκτελούνται περίπου 1.750 δοκιμές ετησίως.
Το TCE διαθέτει επίσης αρκετούς κλιματικούς θαλάμους στους οποίους οι μπαταρίες θα δοκιμάζονται υπό ακραίες θερμικές συνθήκες, μεταξύ -25 και +55 βαθμών Κελσίου, προσομοιώνοντας έτσι τις πιο διαφορετικές συνθήκες στον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου.
Σημειώστε, τέλος, ότι η Seat σχεδιάζει να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα στο Martorell από το 2025 και να διαδραματίσει βασικό ρόλο ώστε να καταστήσει τα ηλεκτρικά οχήματα προσιτά στην κοινωνία.