Ναι και στα SUV, ναι στα μικρομεσαία λέει η CUPRA που παρουσίασε επίσημα το νέο CUPRA Formentor και το νέο CUPRA Leon – και μαζί τους τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας που χρόνο με το χρόνο διαμορφώνει ένα όλο και πιο σπορ προφίλ το οποίο, χωρίς να συνεπάγεται απαραίτητα τις πιο υψηλές επιδόσεις, είναι βέβαιο ότι προσφέρει μια ανώτερη αίσθηση οδήγησης στον κάτοχο των μοντέλων της.
Η CUPRA παρουσίασε λοιπόν τα νέα (για την ακρίβεια ανανεωμένα) CUPRA Formentor και CUPRA Leon, με το πρώτο, που αποτελεί βέβαια μία ξεκάθαρη πρόταση Crossover / SUV, να έρχεται με υψηλές φιλοδοξίες, βαδίζοντας στα χνάρια του επιτυχημένου προκατόχου του (120.100 παραδόσεις παγκοσμίως πέρυσι / +23,0% σε σχέση με το 2022) και το δεύτερο, το νέο Leon, να αποτελεί μια πρόταση με ισχυρό χαρακτήρα τόσο στην 5θυρη hatchback εκδοχή όσο και στην Sportstourer (στέισον) παραλλαγή του.
Τόσο το CUPRA Formentor όσο και το CUPRA Leon διακρίνονται από τις εμφανείς σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό τους, που κάνουν τα δύο μοντέλα να δείχνουν σαφώς πιο επιθετικά. Έτσι, το λογότυπο CUPRA έχει «μετακομίσει» στο καπό, ενώ το εμπρός τμήμα και των δύο μοντέλων θυμίζει τώρα… ρύγχος καρχαρία – αυτόν ακριβώς τον χαρακτηρισμό χρησιμοποιεί η επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας. Το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση της επιθετικής αυτής εικόνας παίζουν τα τριγωνικά φώτα LED ενώ η ίδια σχεδίαση «τριγωνικού» φωτισμού λειτουργεί ως πλαίσιο για το κεντρικό λογότυπο CUPRA που τώρα φωτίζεται στο πίσω μέρος. Επιπλέον νέα ματ χρώματα, όπως το Century Bronze ή το Enceladus Grey, προσδίδουν έναν ακόμα πιο έντονο χαρακτήρα στα δύο μοντέλα.
Το εσωτερικό, τώρα, επιχειρεί να συνδυάσει το σπορ στυλ με τη βιωσιμότητα υπό το άγρυπνο βλέμμα μια σειράς συστημάτων υψηλής τεχνολογίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στον τομέα της βιώσιμης προσέγγισης είναι τα bucket καθίσματα που φέρουν επένδυση είτε από ανακυκλωμένες (σε ποσοστό 73%) μικροΐνες, είτε από οικολογικό δέρμα. Ενώ το βελτιωμένο interface (HMI) που συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω και το μεγαλύτερου μεγέθους σύστημα infotainment - με οθόνη 12,9'' – έρχεται να υπενθυμίσει ότι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ψηφιακή εμπειρία του οδηγού. Σημειώστε ότι και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν ένα νέο σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας με 12 ηχεία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Sennheiser Mobility – εταιρία που εμπιστεύονται μουσικοί δημιουργοί και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.
Σημειώνουμε επίσης στο σημείο αυτό ότι η ισπανική εταιρία ανακοίνωσε τη δημιουργία του CUPRA Design, ενός νέου, αυτόνομου σχεδιαστικού οίκου που δεν θα είναι υπεύθυνος μόνο για τα εμπορικά προϊόντα της μάρκας, αλλά θα συνεργάζεται επίσης με εταιρείες που συνδέονται με τη φιλοσοφία της και θέλουν να ενσωματώσουν το στυλ της CUPRA στις δικές τους επωνυμίες. Η φιλοδοξία με το CUPRA Design είναι να γίνει το σημείο αναφοράς για όσους επιθυμούν τολμηρά, αντισυμβατικά σχέδια, ανεξάρτητα από το προϊόν ή το project τους.
Περνώντας τώρα στα συστήματα κίνησης βλέπουμε ότι η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τέσσερις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζίνη), ήπια υβριδική (eTSI), TDI (diesel) και eHybrid (plug-in υβριδική). Η νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης αποδίδει 272 PS (200 kW), προσφέρει πάνω από 100 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας και είναι πλέον συμβατή και με γρήγορη φόρτιση (έως και 50 kW DC). Ενώ αποκλειστικά διαθέσιμος για το CUPRA Formentor και το CUPRA Leon Sportstourer είναι ένας νέος βενζινοκινητήρας (TSI), που αποδίδει 333PS (245kW) με τεχνολογία torque splitter και φρένα της Akebono.
Κλείνοντας, κάνουμε και μια αναφορά στις εμπορικές επιδόσεις της CUPRA: Το πρώτο τρίμηνο του 2024, η CUPRA παρέδωσε 56.600 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 21,4% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ ο Μάρτιος με 23.800 παραδόσεις ήταν ο μήνας κατά τον οποίο η μάρκα κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών.
Ο ρόλος που έπαιξαν σε αυτή την επιτυχία τα δύο ανανεωμένα μοντέλα φαίνεται ξεκάθαρα στις δηλώσει του Wayne Griffiths, CEO της CUPRA: «Τα CUPRA Formentor και CUPRA Leon αποτέλεσαν κινητήρια δύναμη για την επιτυχία της μάρκας, καθώς επεκτείνει το αποτύπωμά της σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μία στρατηγική που αποδείχτηκε απίστευτα επιτυχημένη με παραδόσεις σχεδόν 600.000 αυτοκινήτων από τότε που λανσαρίστηκε η μάρκα το 2018»