Οι τεχνολογίες της αυτοματοποιημένης οδήγησης έχουν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αυριανή κινητικότητα, απαλλάσσοντας τους οδηγούς από τον πολύ κόπο και το άγχος που δημιουργεί η κίνηση στις πόλεις. Η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence - AI) έχει να παίξει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση και η Ford ρίχνει το δέον βάρος στην προσπάθεια ιδρύοντας μια εξειδικευμένη εταιρία, την Latitude AI.
Ένας μέσος οδηγός στις ΗΠΑ σπαταλά σχεδόν 100 ώρες το χρόνο εγκλωβισμένος στην κίνηση, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης μεταφορών “INRIX”. Και είναι και αυτό το γεγονός ένα σοβαρό κίνητρο για να ασχοληθεί μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία με τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης – και σε τελική ανάλυση με αυτό που έχει επικρατήσει να λέμε «αυτόνομη οδήγηση». Υπάρχουν βεβαίως και άλλα ζητήματα που μας ωθούν προς το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, όπως η ασφάλεια, αλλά και η απελευθέρωση εργατικού δυναμικού. Ωστόσο για να φτάσουμε εκεί πρέπει να έχουμε τελειοποιήσει μια σειρά αυτοματισμούς που διευκολύνουν το έργο του οδηγού.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο η Ford Motor Company πήρε την απόφαση να ιδρύσει την Latitude AI, μια θυγατρική εταιρεία πλήρους ιδιοκτησίας που εστιάζει στην ανάπτυξη ενός hands-free και eyes-off-the-road συστήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης που προορίζεται για εκατομμύρια οχήματα. Η Latitude είναι αυτή που θα επιχειρήσει να διαμορφώσει μια νέα κατάσταση για τους οδηγούς, αυτοματοποιώντας την οδήγηση σε περιόδους που μπορεί να είναι κουραστικές, αγχωτικές ή ακόμα και δυσάρεστες, όπως στο μποτιλιάρισμα ή σε μεγάλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων.
Με την δημιουργία της Latitude, η Ford έχει στη διάθεσή της μια ομάδα κορυφαίων ειδικών σε τομείς όπως η μηχανική μάθηση, η ρομποτική, το λογισμικό, οι αισθητήρες και η μηχανική συστημάτων, ενόσω η εταιρεία αναπτύσσει και επεκτείνει τις προσπάθειές της στην τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης - συμπεριλαμβανομένων των εξελίξεων που αφορούν το Ford BlueCruise, το οποίο έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερα από 50 εκατομμύρια χιλιόμετρα hands-free οδήγησης.
«Βλέπουμε την τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης ως μια ευκαιρία προκειμένου να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και των οχημάτων τους», δήλωσε ο Doug Field, επικεφαλής ανάπτυξης προηγμένων προϊόντων και τεχνολογίας της Ford Motor Company. «Οι πελάτες που χρησιμοποιούν το BlueCruise βιώνουν ήδη τα οφέλη της hands-off οδήγησης. Η βαθιά εμπειρία και το ταλέντο της ομάδας της Latitude θα μας βοηθήσουν να επιταχύνουμε την ανάπτυξη μιας ολοκαίνουργιας τεχνολογίας αυτοματοποιημένης οδήγησης - με στόχο όχι μόνο να καταστήσουμε τα ταξίδια ασφαλέστερα, λιγότερο αγχωτικά και πιο ευχάριστα, αλλά τελικά, με την πάροδο του χρόνου, να επιστρέψουμε στους πελάτες μας μέρος του χαμένου χρόνου τους».
Η δημιουργία της Latitude έρχεται σε συνέχεια της περσινής στρατηγικής στροφής της Ford, που αποφάσισε να εστιάσει σε τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης για οχήματα που ανήκουν σε ιδιώτες. Η Ford προσέλαβε περίπου 550 άτομα που εργάζονταν προηγουμένως στην Argo AI σε τομείς και τεχνολογίες, όπως η μηχανική μάθηση και η ρομποτική, οι πλατφόρμες που βασίζονται σε cloud, η χαρτογράφηση, οι αισθητήρες και τα υπολογιστικά συστήματα, οι δοκιμαστικές λειτουργίες και η μηχανική ασφάλειας. Η ομάδα της Latitude εφάρμοσε μεγάλο μέρος της εμπειρίας της στην αυτοματοποιημένη οδήγηση, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων ανάπτυξης λογισμικού και της υποδομής, με άξονα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (Advanced Driver’s Assistance Systems - ADAS).
«Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης θα συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας, ενώ παράλληλα θα ξεκλειδώσει εντελώς νέες εμπειρίες για τους πελάτες που θα μειώσουν το άγχος και στο μέλλον θα βοηθήσουν τον οδηγό να βρει χρόνο ώστε να επικεντρωθεί σε αυτό που ο ίδιος θα επιλέξει» δήλωσε ο Sammy Omari, executive director του τμήματος ADAS Technologies της Ford, που αναλαμβάνει επίσης καθήκοντα CEO της Latitude. «Η τεχνογνωσία της ομάδας Latitude θα συμπληρώσει και θα ενισχύσει περαιτέρω την εσωτερική παγκόσμια ομάδα ADAS της Ford στην ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, προσφέροντας τελικά τα πολλαπλά οφέλη της αυτοματοποίησης».
Σημειώστε ότι η Latitude έχει την έδρα της στο Pittsburgh, με επιπλέον «κόμβους» μηχανικής στο Dearborn του Μίσιγκαν και στο Palo Alto της Καλιφόρνια. Η εταιρεία θα λειτουργήσει επίσης μια πίστα δοκιμών με εγκαταστάσεις για συνθήκες οδήγησης υψηλών ταχυτήτων σε αυτοκινητόδρομο στο Greenville, S.C.