Μετά το λανσάρισμα του EV6 που ήδη κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, αλλά και του εντυπωσιακού EV9, η Kia κάνει ένα ακόμα βήμα με την ανακοίνωση τριών ακόμα πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων: δύο SUV και ενός σεντάν.
Την “Kia EV Day” (Ημέρα ηλεκτρικών οχημάτων της Kia) - μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρώτη φορά φέτος και θα πάρει μόνιμο χαρακτήρα - διάλεξε η κορεατική εταιρία για να προχωρήσει στην αποκάλυψη του Kia EV5, ενός ηλεκτρικού compact SUV που είναι σχεδιασμένο για να καλύπτει τις ανάγκες των οικογενειών των millennials, του Kia Concept EV3, ενός πρακτικού και ευχάριστου στην οδήγηση πρωτότυπου ηλεκτρικού compact SUV, καθώς και του Kia Concept EV4 που έρχεται να επαναπροσδιορίσει την έννοια του ηλεκτρικού σεντάν με βάση τη σχεδιαστική φιλοσοφία "Opposites United” για την οποία έχουμε κάνει λόγο ξανά στο παρελθόν.
"Η Kia εστιάζει ιδιαίτερα στην παροχή λύσεων σε ότι εξακολουθεί να προβληματίζει σε σχέση με την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Θα ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών προσφέροντας μια πλήρη γκάμα EV σε διάφορες τιμές και θα βελτιώσουμε τη διαθεσιμότητα των υποδομών φόρτισης", δήλωσε ο Ho Sung Song, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας η οποία έχει βάλει στόχο να ηγηθεί παγκοσμίως της «επανάστασης της ηλεκτροκίνησης» όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σε επίσημο κείμενό της.
Για αυτόν άλλωστε τον λόγο, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε και η στρατηγική της Kia για τη βελτίωση της ευκολίας και της αξιοπιστίας χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων από τους πελάτες της εταιρίας καθώς και για την αντιμετώπιση κοινών ανησυχιών, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών φόρτισης. Στόχος της Kia είναι οι ετήσιες πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της να φτάσουν το 1,0 εκ. έως το 2026 και τα 1,6 εκατομμύρια μονάδες έως το 2030.
Για αυτόν τον λόγο άλλωστε η Kia ετοιμάζει μια ευρεία γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων με τιμές από 30.000 έως 80.000 δολάρια, η οποία θα περιλαμβάνει υπάρχοντα μοντέλα όπως το EV6 και το EV9, καθώς και μελλοντικές προτάσεις ειδικά προσαρμοσμένες για τις δημοφιλείς κατηγορίες B και C. Η μάρκα προγραμματίζει, λοιπόν, το εμπορικό λανσάρισμα μικρότερων ηλεκτρικών οχημάτων (EV-Electric Vehicle), όπως τα EV5, EV4 και EV3, με τιμές που θα κυμαίνονται από 35.000 έως 50.000 δολάρια, προκειμένου να επιταχυνθεί η διείσδυση των EV.
Kia EV5 : προσαρμοσμένο στις ανάγκες των οικογενειών των millennials
Το EV5, το τρίτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα στη γκάμα της Kia, βασίζεται στην εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης E-GMP του ομίλου Hyundai, στον οποίο ως γνωστόν εντάσσεται η Kia. Συνδυάζει την ευελιξία και την άνεση με προηγμένη τεχνολογία, δυναμικές επιδόσεις και ασφάλεια για να προσφέρει ένα ισορροπημένο όχημα.
Η παραγωγή του EV5 θα γίνεται τόσο στην Κίνα όσο και στην Κορέα και η κινεζική αγορά θα έχει πρόσβαση σε τρεις εκδόσεις: στάνταρ, αυξημένης αυτονομίας και αυξημένης αυτονομίας AWD.
Το στάνταρ μοντέλο, εξοπλισμένο με μπαταρία 64 kWh και κινητήρα 160 kW, αναμένεται να έχει αυτονομία 530 km ανά φόρτιση σύμφωνα με τα πρότυπα του συνδυασμένου κύκλου φόρτισης και φορτίου (CLTC). Το μοντέλο αυξημένης αυτονομίας, θα διαθέτει μπαταρία 88 kWh και τον ίδιο κινητήρα 160kW, θα στοχεύει δε σε αυτονομία 720 km ανά φόρτιση.
Το τετρακίνητο μοντέλο αυξημένης αυτονομίας AWD θα διαθέτει μπαταρία 88 kWh και συνδυασμένη ισχύ 230kW, με κινητήρα 160kW στους εμπρός τροχούς και 70kW στους πίσω τροχούς – και η Kia στοχεύει για το μοντέλο αυτό σε αυτονομία 650 km με βάση τα πρότυπα CLTC.
Εννοείται ότι το EV5 προσφέρει και τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας από το 30% στο 80% της χωρητικότητας σε 27 λεπτά. Ενώ οι άνθρωποι της Kia λένε ότι η μπαταρία του EV5 έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικά και τις τέσσερις εποχές του χρόνου, ακόμη και σε ακραίες συνθήκες ζέστης και ψύχους. Ένα προηγμένο σύστημα αντλίας θερμότητας, ένα ήδη δημοφιλές χαρακτηριστικό του EV6, έχει ενσωματωθεί στο EV5 για τη διαχείριση της θερμοκρασίας της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας σταθερή απόδοση ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες.
Επίσης, το EV5 θα διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και σύστημα i-Pedal που επιτρέπει στους οδηγούς να επιβραδύνουν και να επιταχύνουν χρησιμοποιώντας σε πολλές περιπτώσεις ένα μόνο πεντάλ.
Το EV5 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση GT, που θα προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ και ακόμα πιο έντονη οδηγική απόλαυση και εμπειρία. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έκδοση EV5 GT θα αποκαλυφθούν αργότερα.
Kia Concept EV3: υψηλή τεχνολογία, σε συμπυκνωμένη σύνθεση
Το Concept EV3 αντιπροσωπεύει το όραμα της μάρκας για ένα ηλεκτρικό compact CUV που συνδυάζει την πρακτικότητα με την χαρά της οδήγησης. Για αυτό και προσφέρει την τεχνολογία, την πρακτικότητα και το σχεδιασμό της ναυαρχίδας της Kia, του EV9, σε ένα κόμπακτ και προσιτό σχήμα.
Η σχεδιαστική επεξεργασία της καμπίνας, με το παρμπρίζ τραβηγμένο προς τα εμπρός και τη μακριά επικλινή οροφή, δημιουργεί μια ιδιαίτερη σιλουέτα. Η στιβαρή αρχιτεκτονική των τετράγωνων θόλων των τροχών με τις ασύμμετρες γωνίες, έχει ως αποτέλεσμα μια απροσδόκητη λογική και μια ισχυρή εντύπωση.
Στο εσωτερικό, το Concept EV3 συνδυάζει την εξαιρετική πρακτικότητα με τη μεταμορφωτική ατμόσφαιρα και σχεδίαση της καμπίνας. Η προηγμένη, εργονομική σχεδίαση των καθισμάτων και τα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, συνδυάζονται με τραπεζάκια που είναι και κινητά, και περιστρεφόμενα. Ενώ το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα είναι εξίσου ευέλικτο και μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα πάνω, επιτρέποντας την αποθήκευση ογκωδών αποσκευών, όπως ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα.
Kia Concept EV4: επαναπροσδιορίζοντας το ηλεκτρικό σεντάν
Το Concept EV4 διαθέτει τετράθυρο αμάξωμα που σύμφωνα με την Kia θα επέτρεπε να το κατατάξουμε στα σεντάν, ωστόσο κατά την ταπεινή μας γνώμη θα έπρεπε μάλλον να το χαρακτηρίσουμε είτε lift back είτε hatchback. Σε κάθε περίπτωση, οι γραμμές του μοντέλου είναι εντυπωσιακές και οι Κορεάτες λένε ότι έχουμε να κάνουμε με έναν εντελώς νέο τύπο ηλεκτρικού οχήματος. Διαθέτοντας επιβλητικό παρουσιαστικό, με τα φωτιστικά σώματα να βρίσκονται κάθετα στα εξωτερικά άκρα του καπό και του εμπρός προφυλακτήρα, το Concept EV4 συμβολίζει την αποφασιστικότητα της μάρκας να ξεπεράσει τα όρια και να επιταχύνει την πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση.