Και μόνο από το γεγονός ότι πριν ακόμα καλά-καλά ανακοινωθούν οι τιμές του νέου Volvo EX30, το περασμένο καλοκαίρι, η αντιπροσωπεία της Volvo στην Ελλάδα διαπίστωνε ότι οι λίστες των παραγγελιών ήταν πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι υπολόγιζε, μπορούμε να πούμε ότι το νέο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της σουηδικής εταιρίας έρχεται για να αποτελέσει μία μεγάλη επιτυχία που θα καταγραφεί στο ενεργητικό των Σουηδών που πήραν το ρίσκο και τόλμησαν να «κατέβουν» κατηγορία.
Βλέπετε, το εντελώς νέο EX30, που δεν είναι απλά το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της Volvo αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον ως προς το μήκος, αλλά είναι και γενικά το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της εταιρίας (η σχεδόν, αφού κάποιες δεκαετίες πίσω υπήρξε μια μικρή εξαίρεση – το Volvo 343 που ήταν κατά 2,0 cm μικρότερο σε μήκος) – έρχεται για να γοητεύσει και να προσελκύσει στο… ταμείο ένα καινούριο κοινό.
Υψηλή τεχνολογία
Πρόκειται προφανώς για ένα μοντέλο της δημοφιλέστατης κατηγορίας B-SUV, το οποίο αναμένεται ότι πέραν βεβαίως των παραδοσιακών πελατών της μάρκας, όλων αυτών δηλαδή που εκτιμούν τα τεχνολογικά επιτεύγματα και την αισθητική της Volvo και ορίζονται ως «Mobility Pioneers», θα το εκτιμήσουν και οι λεγόμενοι «Trend Driven Car Buyers» πού θα βρουν στο εντελώς νέο Volvo αυτό που ζητούν.
Και οι μεν, και οι δε πάντως θα λάβουν σοβαρότατα υπόψη τους την ομπρέλα ασφαλείας του νέου SUV της Volvo, η οποία από τη βασική έκδοση του μοντέλου περιλαμβάνει 26 ADAS (Advanced Driver’s Assistance Systems / Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης του Οδηγού) που, παρακολουθώντας μία σειρά παραμέτρους της λειτουργίας και της κίνησης του οχήματος, άλλοτε προειδοποιούν και άλλοτε παρεμβαίνουν αναλαμβάνοντας σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τον έλεγχο του οχήματος.
Μεταξύ αυτών εντύπωση προκαλεί η ύπαρξη του νέου συστήματος επιτήρησης του οδηγού, που παρακολουθώντας και τις κινήσεις της κόρης των οφθαλμών του, αλλά και το άνοιγμα & κλείσιμο των βλεφάρων του, κρίνει με τη βοήθεια ειδικού αλγορίθμου το πόσο ενεργά συμμετέχει ο οδηγός στην οδήγηση το πόσο η προσοχή του είναι στο δρόμο και πράττει τα δέοντα προκειμένου αυτός να… «ξυπνήσει» και να αναλάβει ενεργά τον έλεγχο του αυτοκινήτου – και ενδεχομένως να κατευθυνθεί σε ασφαλή χώρο για να ξεκουραστεί.
Ενδεικτικά, επίσης, αναφέρουμε ότι η επιτήρηση του εξωτερικού περιβάλλοντος έχει ανατεθεί σε 5 ραντάρ, 5 κάμερες και 16 αισθητήρες υπερήχων που ελέγχονται από μονάδα ελέγχου με κεντρικό multi-core επεξεργαστή. Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πακέτο συστημάτων υψηλής τεχνολογίας.
Σεβασμός στο περιβάλλον
Η βιωσιμότητα είναι ένα ακόμα προσόν του νέου Volvo EX30 που αναμένεται να γοητεύσει τους συνειδητοποιημένους και ευαισθητοποιημένους υποψήφιους αγοραστές που αναφέραμε προηγουμένως. Η Volvo περηφανεύεται για το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του νέου της μοντέλου - ανάμεσά τους πλαστικά που έχουν συλλεχθεί από τη θάλασσα ως απόβλητα, αλλά και ανακυκλωμένα ρούχα χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή των νέων ταπετσαριών.
Υψηλό είναι και το ποσοστό του ανακυκλωμένου αλουμινίου (25%) και των ανακυκλωμένων υλικών για τα πλαστικά και τις μπαταρίες (17%), όπως επίσης είναι υψηλό και το ποσοστό της ανανεώσιμης ενέργειας που χρησιμοποιείται, τόσο από τους προμηθευτές, όσο και από την ίδια τη Volvo στην κατασκευή του αυτοκινήτου. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα τη μείωση κατά 25% του CO2 που εκπέμπεται στη διάρκεια του κύκλου ζωής του οχήματος.
Αυξημένη αυτονομία, ασυναγώνιστες επιδόσεις
Επί της «ηλεκτρικής» ουσίας, τώρα, το νέο Volvo EX30 προσφέρεται με δύο μπαταρίες (51 kWh και 69 kWh) σε τρεις εκδόσεις: δύο με έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων (Std και Extended Range, 51 και 69 kWh αντίστοιχα) & κίνηση στους πίσω τροχούς και μία με δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν τη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (Twin Motor Performance AWD).
Αυτή η τελευταία είναι που προσφέρει τα εντυπωσιακά 3,6 δευτερόλεπτα για τα τη γνωστή επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, καθιστώντας το μικρό SUV το ταχύτερο Volvo παραγωγής αυτή τη στιγμή και ταυτοχρόνως ισάξιο των καταξιωμένων supercars, στον τομέα αυτόν – των επιδόσεων - φυσικά. Η αυτονομία με τη μικρή μπαταρία φτάνει τα 344 χιλιόμετρα και με τη μεγάλη τα 476, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας από το 10 στο 80% πραγματοποιείται σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC σε 26 λεπτά για τη «μικρή» μπαταρία και σε 28 για τη «μεγάλη».
Οι διαστάσεις του νέου Volvo EX30 (Μήκος: 4.233 mm, Πλάτος: 1 836 mm, Ύψος: 1.555 mm) είναι τέτοιες που από τη μια του προσδίδουν τη δέουσα ευελιξία, ώστε να προσφέρει στον οδηγό του αστικές μετακινήσεις δίχως άγχος, ενώ από την άλλη εξασφαλίζουν ένα ευρύχωρο εσωτερικό συνδυασμένο με πορτμπαγκάζ 318 λίτρων (622 λίτρα με τα πίσω καθίσματα ριγμένα). Από την πλευρά της η απόσταση από έδαφος, φτάνοντας τα 165 mm, επιτρέπει απροβλημάτιστες διαδρομές στο δασικό οδικό δίκτυο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό του νέου Volvo να ικανοποιήσει τις όποιες εκδρομικές ανησυχίες χωρίς το φόβο κάποιας ταλαιπωρίας. Σημειώστε πάντως ότι η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει αργότερα – και σε χρόνο που δεν προσδιορίζεται προς το παρόν – μία έκδοση «crosscountry» με ενισχυμένο off road χαρακτήρα η οποία μεταξύ άλλων θα διαθέτει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.
Στον τομέα της εργονομίας βλέπουμε να δεσπόζει στο ταμπλό ένα «tablet» (οθόνη CSD 12,3’’ τεχνολογίας Anti Reflex) η οποία εγκαινιάζει τη νέα πλατφόρμα «Infotainment Android By Google» και εξοικονομεί χώρο από το ταμπλό, αφού για χάρη της μειώθηκαν οι φυσικοί διακόπτες. Πάντως αυτό το χαρακτηριστικό έρχεται απλώς να επιβεβαιώσει τον High Tech χαρακτήρα του EX30 που προσφέρει ένα μεγάλο πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών και συνδεσιμότητας (Google Automotive Services που περιλαμβάνουν Google Maps, Google Play Store και Google Assistant), Digital Key / Digital Key Plus (Χρήση smartphone ως κλειδί, Ενεργοποίηση μέσω Volvo ΕΧ30 App., Δυνατότητα Car Sharing σε μέλη οικογένειας) κλπ.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 37.572 ευρώ για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία – το αυτοκίνητο όμως αυτό μπορεί να αποκτηθεί με λιγότερα από 30.000 ευρώ αν συνυπολογιστεί η κρατική επιδότηση. Στην περίπτωση δε της έκδοσης με τη μεγάλη μπαταρία και την κίνηση στους πίσω τροχούς οι τιμές ξεκινούν από τα 42.996 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 49.532 ευρώ (€34.996 και €41.532 με την κρατική επιδότηση, αντίστοιχα).
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι σε κάθε περίπτωση μιλάμε για πλήρη εξοπλισμό, με τη βασική έκδοση (όπως ήδη είπαμε) να διαθέτει ένα πακέτο από 26 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μεταξύ των οποίων τα Distance Alert, Front Cross Traffic / Intersection Alert & Auto Brake, Pedestrian & Cyclist Steering Avoidance, Lane Change Assist και Door Opening Alert που είναι εντελώς καινούρια, με το τελευταίο εξ αυτών να καλείται να εξαλείψει το 25% των τραυματισμών των δικυκλιστών που σύμφωνα με τις στατιστικές προκαλούνται από «λάθος» άνοιγμα πόρτας.
Περισσότερα για το νέο Volvo EX30 μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ.